• Pilea

Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)

Glad nationaldag på er, eller vad man nu säger

Hoppas ni mår bra o har det skönt i värmen!

Hinner knappt hänga något vid datorn nu, vill bara vara ute, hi hi!

Här gjorde vi en tårta på eftermiddagen för o fira Sverige lite Blev en flagga av blåbär o banan  o vanlijvisp med blåbär o mosad banan i o så lite dajm runt om på kanten o så massa små flaggor.

Bara 3 dagar kvar på dagis nu o sen är det sommarlov, fast Tyra vill inte gå dit o har redan tagit ledigt. Skönt när man har möjligheten o välja, sen har man ju inget val när man börjar plugga eller jobba. Till hösten börjar hon på Alves avdelning. Har föresten inte ställt Max i kö än, men måste nog få tummen ur ifall jag kommer in på skolan. R ska vara hemma med honom till okt någon gång.

Imorgon kväll är det dags för antagnings-testen o jag är sjukt nervös, men man kan ju bara göra sitt bästa o så får vi se om det räcker. Är bara 25 antagningsplatser per årskull.

Xgirl:
    Usch då, inget kul med sjuka barn i värmen, hoppas dom kryar på sig snabbt.

Kul att hon gillade cyklen
    Tyra är också cykel-biten, hon ärvde Alves som vi spraymålande i lila metallic för hon ville absolut inte ha grå. Har även klistrat dit hellokitty-klistermärken o köpt en blommig lila sadel till

Va fina bliderna blev på barnen!

Hoppas Selma får plats på den avdelning som ni önskar!

Ain:
    Skoj med medeltidsfestival o minisemester lät ju inte helt fel!

Barbamammans...
    Va synd med bilen!
    Hoppas det löser sig med alla läkarbesök!

Kom ni iväg på någon marknad?

Va läskigt med killen o olyckan!

Huset som du länkatde till såg jättefint ut utvändigt, men det var ju en del o göra

Har Agathon fortsatt o sova så där länge?
    Max vaknar prick kl.07 o då får någon pallra sig upp o göra välling o sen får han lite leksaker som han roar sig med där i sängen en timme till medan mammsen o pappsen slumrar till, hi hi!

am zandra:
    Hur gick det o ha ungarna i samma rum?

Har verkligen varit supervarmt nu dom senaste dagarna (möjligtvis lite svalare igår). Har haft vattenspridaren på o poolen framme så ungarna kunnat svalka sig lite.

Här om dagen kom grannen över med med en hel kasse med barnböcker, sånt tas tacksamt emot  O igår kom Alves kompis förbi på cyklen med Alves jacka som han råkat få med sig hem från dagis + ett gäng med kepsar o solhattar som han o hans lillebror växt ur (kompisen är 1år äldre än Alve o börjar förskole-klass i höst). Så nu har vi kepsar o hattar så vi kan gödsla med dom Max har börjat slänga av sig kepsar o dyl, vägrar att ha det på sig. Har era små något på huvudet?

• Pilea

Gud så skönt att testet är över, nu är det bara att vänta o se! 25 antagningsplatser på 193 sökande, hjälp! Tror iaf att testet gick bra, men det började mindre bra, fick inte mitt lösenord att funka så jag blev superstressad när alla andra började skriva i rasande fart. Men det var inte jag som var knäpp, läraren fick det inte heller att funka

Det var 2 uppgifter, man skulle följa vissa anvisningar o komma till rätt ställe, typ program-tillbehör-anteckningar o sen skriva en A4 sida om ens erfarenhet av svenska sjukvården o skriva ut på rätt sätt o lämna till läraren. Andra uppgiften var att hitta sökvägen till word o skriva rubriken på ett visst sätt o berätta om vad man använder sin dator till  o klistra in en passande bild Man skulle även svara på om man hade rätt fingersättning eller om man använde sig av egen unik metod o i så fall hur. Hela tiden gick det runt lärare o tittade så man hade flyt i skrivandet. De kollade ens språkriktighet o stavning o att man kunde använda olika program.

En ledningsgrupp skulle sätta sig ner om några dagar o välja ut vilka som ska få börja. Betyg, yrkeslivserfarenhet inom administration o testet ska sumeras ihop. Får svar innan midsommar, olidlig väntan.
    Undersköterskeyrket var inget man kunde tillgodoräkna sig, synd! Hoppas att mina utbildningar inom ekonomi o friskvård är ett plus, man läser ju en del såna kurser o sen slutbetyget från omvårdnadsprogrammet som var riktigt hyfsat. Ja, ja, det är bara o vänta o se. 

• Pilea

Barbamammans...
    Men usch o fy för din mage, lät inte som någon höjdare!

Va skönt att ni inte behöver kolla upp Agathon på ett tag!

Max verkar inte börja gå på långa vägar , han reser sig inte ens upp, bara rumphasar sig fram o frustration över det är bara förnamnet.

Någon som haft rumphasare som vet ifall dom är lite senare motoriskt? Känns ju rätt logiskt eftersom det blir bökigare att dra bak benen för o resa sig. Fast han kan ju stå på alla fyra i sängen o på något sätt lyckas få fram benen o sätta sig upp. Äsch, det kommer väl! 

Xgirl:
    Tråkigt att du känner dig sur o grinig! Kanske du skulle behöva komma iväg o rå om dig själv lite, träning brukar göra susen (ska jag säga som inte tränat på år o dar ).
    Är själv rätt så grinig nu, tror mensen är på intågande o idag har jag varit väldigt vass o syrlig pga nervosistet. 

am zandra:
    Jobbigt att du inte mår bra o är på topp!

Oj, hon verkar verkligen vara försigkommen, en riktig liten Linn Kavat kanske

Har er förskola öppet hela sommaren, eller flyttas dom till andra förskolor under några veckor? Här stänger dom i 4 veckor o dom barn som behöver omsorg får gå på att annat. 3 olika förskolor i området som turas om, förra året hade vår förskola öppet hela sommaren.
    Jag tycker det ska bli riktigt skönt nu efter torsdag o slippa stressa dit på morgonen, har fått dra Alve ur sängen om morgnarna o Tyra vill ju ändå inte dit så.  

• Pilea

Ikväll ska det tydligen vara månförmörkelse, vid 22:12. En maffig sådan, om man nu kan se något när det är molnigt!

• Pilea
    am zandra:
    Men fy för o må så där dåligt o inte vara vaken! Krya på dig!

Förstår att ni känner er besvikna att utredningen drar ut på tiden. 

Ang snuttefilt så är Max väldigt förtjust i sin elefant från Teddykompaniet, han riktigt borrar in sig i den när han ska sova. Men vi har flera olika motiv, både Alve o Tyra har haft varsin, en tiger o en kanin o det funkar att ta dom också i nödfall Kan ni tänka er att Alve hade sin snuttefilt som täcke när han var bebis o låg på neo, så liten vara han, hi hi!

Barbamammans...
    Skönt att det inte blev värre än så för Freya! Men det kan inte vara det du har fått en släng av då, om du mår illa menar jag? kanske yttrar sig lite olika! Eller så är du väl gravid eller något

Men oj vilken sen avslutning! Har jag nog aldrig hört någon som haft avslutning på kvällen.
    Budapeststubbe lät mumisgt!

Fin bil, skönt att ni får plats nu!

Ain:
    Skönt o mjukstarta lite med dagis så han får lära sig språket.

Skoj med sommaraktiviteter, avslutningar, semester mm

Men fy va läskigt med branden o att det tog så lång tid innan brandkåren kom! 

xgirl:
    Va bra att utredningen drar igång så snabbt!

Hoppas medicinen hjälper nu då så du får bukt med ditt dåliga humör!

Skoj med middag med vänner!

Evanor:
    Jättefin bild på din vackra dotter o vilken härlig arbetsplats du har Duktig hon är också din dotter som fått utmärkelse o allt!
  • Pilea

Här har det varit lite lurigt väder idag, ena stunden sol o andra regn. Har mest varit inne o fixat o donat, röjt o flyttat på saker som ligger på fel ställe Alve o Tyra har lekt på bra idag både inne o ute på tomten.

Max var på vippen o resa sig upp i spjälsängen idag Han stod med ena knät o andra foten i madrassen o försökte dra sig upp i spjälorna, men sen kom han av sig när han såg mig. 

• Pilea

Barbamammans...
    Såg att Tv4 söker nya härliga storbarnsfamiljer! Sök vettja

http://www.tv4.se/1.2176040/2011/06/15/familjen_annorlunda_soker_harliga_storfamiljer

Japp, nu är vi lediga hela bunten fram till 15 aug Barnen börjar förskolan då o jag kommer förmoligen ta 1 vecka semester till den 22:a aug om ja kommer in på skolan vill säga, annars är det att börja jobba då som gäller. R kommer vara hemma med Max fram till mitten av okt.

xgirl:
    Skönt att det gick bra på KBT o att du gör sådana framsteg, heja! 

• Pilea

Barbamammans...
    Det kan ju alltid gå o ordna, jag kan se vad jag kan göra åt saken, kan hinta lite om er

Nästa vecka får jag svar hoppas jag Drömmer 

Jobbigt att du inte mår bra!

Hoppas det går bra på röntgen imorgon!

Mums, gjorde precis banan i ugn o pulade dit bounty o så vanilj glass till Tungan ute 

Nattade Tyra nu ikväll o innan jag gick ner kikade jag in till Alve o då var hans säng tom, hmmm, konstigt! Men så hittade jag honom sovandes bland mysdjuren i hans lilla alkov vid snedtaket

• Pilea

Barbamammans....
    Måste ha dina kontaktuppgifter, inboxa mig! Har tipsat om dig o producenten från "Familjen Annorlunda" vill kontakta dig, din familj är defintivt intressant skrev dom

• Pilea

Barbamammans...
    Har ditt mobilnummer, får jag lämna ut det? 

Svar på tråden Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)