• Pilea

Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)

Barbamammans...
    Ska genast in o kika!

Tycker du det, tycker det är riktigt avkopplande jag o fint blir det Kanske att man skulle bli parkförvaltare o åka runt o fixa o dona, hi hi!

Som du säger, dom kan ju inte neka dig utbildning pga barn, det är väl ändå något man har tagit med i beräkningen när man söker, att det kan bli tufft!

Hoppas det går bra hos läkaren! 

• Pilea

Ain:
    Vilken duktig kille som går allt mer!
    Det där med smutsiga kläder känner jag igen, men Max hasar sig fram på rumpan o skor är ingen idé att ta på för han sparkar bara av sig.
    Gosigt att han börjat intresserat sig för böcker

Jo, jag frågade vad datortestet innbar o då stod det att man ska kunna hantera olika datorprogram främst word, samt även fingersättning. Men jag kan inte heller se varför det skulle vara nödvändigt med rätt fingersättning, huvudsaken man har någon som helst flyt i sitt skrivande.

Barbamammans...
    Men va dåligt att det inte hänt något mer med Alwins remiss, kanske en läkareskreterare som inte skött sig Hoppas ni snart kommer tillrätta med hans feber o trötthet.
    Stackars Freya, lät inte allt för skönt det där.

Xgirl:
    Hi hi, dom har sina idéer dom små liven, klart han ska ha sin flaska

Jobbigt att han är strulig på natten. 

Säger grattis i förskott till lilleman

Tråkigt att det inte blev så bra å fotograferingen!

Oj, åker dom iväg med bara 2 barn, vilken lyx för barnen!

evanor69:
    Nämen va säger du, så du jobbar inom trädgård, skoj!
    Brukar skoja om att jag borde bli parkförvaltare här i kommunen o åka runt på flakmoppe, verkar så härligt o få vara ute hela dagarna.  Jag har faktiskt funderat på om man skulle ta o byta intriktning helt o plugga till trädgårdsmästare eller liknande.
    Vad gick du för utbildning då?
    Jag är undersköterska o jobbar på ett demensboende när jag inte är föräldraledig. 

Idag har barnen firat förskolans dag med glass, ansiktsmålning, dansande hundar o massa annat skoj.

Jag o Max gick till "öppna" på förmiddagen o fikade, lekte o hade sångsamling, rikitgt trevligt.
    Hann precis hem innan regnet kom.
    På eftermiddagen sprack det upp o jag har legat på knä o rensat ogräs i rabatten o plockat maskrosor i gräsmattan.

Max har lärt sig sätta sig upp själv i spjälsängen. Han satt bara där o "skakade galler" en morgon Han har börjat dra bak ena benet så att han halvt sitter på knä o halvt på rumpan, men sen fastnar han så o kan inte få fram benet igen så att han kan hasa vidare, hi hi!
    Han bubblar på som bara den o pekar o har sig o han fullkomligt kiknar av skratt när man kryper efter honom o säger "Nu kommer jag o tar dig" Ett riktigt litet busfrö är han

• Pilea

evanor69:
    Där ser man, flakmoppe o allt

Kollade upp lite utbildningar, men det verkar inte finns i närheten, Järna eller Bro o det är ju en bit!

Usch då, förkylningsastma lät inget vidare!

xgirl:
    Skönt o bli av med lite kläder, hoppas folk budar på bra!

Aj, halsont, stackars dig!

Typiskt att du glömde presentkorten, gäller o stoppa ner dom i plånboken direkt

am zandra:
    Va bra att det funkar så bra för Linn på dagis, en riktig dagis-tjej helt enkelt.
    Oj, somna så där, då var hon nog bra trött

Skönt att mensen dök upp!

Barbamammans...
    Var inne o kikade på Agathon o så där som han gör ibörjan så hoppar Max fram o fort går det o så hjälper han till med händerna o drar sig fram  

Men vilken dum bil, morr!
    Vår bil ska lagas nu i veckan o det kommer gå på 10.000kr, skitkul när man bränt massa pengar på köket! Men när vi får tillbaka den så säljer vi den andra.

Skönt att konfirmationshelgen är över, jobbigt o planera o fixa inför sånt!

Jag är så himla trött! Sov på soffan inatt (somnade där vid 22-tiden) fram till kl.05 då jag vaknade av att jag var så hungrig så jag mådde illa + att det var migrän på g. Gick upp o ställde mig i duschen o sen käkade jag lite o sen kunde jag inte somna om. Nu känns det hyfsat i huvudet, mest bara trött.

Vi har haft en bra helg med utflykt både i fredags o igår, åkte iväg till 2 olika parklekar där det även finns djur.

Nä, nu är det dags för lite lunch känner jag! 

• Pilea

Barbamammans...
    Va dumt att ni inte visste/hade fått info om att han behövde vara med för o prova ut glasögonen, eller mäta rättare sagt!

Skönt o bli av med hoppgungan!

Övertrötta ungar är aldrig kul!

Lånade hem Alves dagiskompis o hans lillebror idag, kändes som värsta "Familjen Annorlunda" eller som dig Barbamammans med en 05:a, 06:a, 07:a, 08:a o 10:a. En på cykel, en som gick, en i barnvagn o 2 på ståbräda, hi hi! Alve var lite trött o på dåligt humör bara så det var synd, men det gick väldigt bra ändå. Borde nog ha en hel hög med ungar egentligen

• Pilea

Ang den där tråden som xgirl länkade till så har jag läst lite grann, man vet inte vad man ska tro. Men om man har tex OI som jag o grabbarna har så kan man visst få så många frakturer, men då krävs en svårare grad än vad vi har.  

am zandra:
    Vad bra att kabeln har kommit
    Hi hi, vilken liten busa, va bra att hon stormtrivs på dagis

Barbamammans...
    Jobbigt att det ska vara så tufft för honom i skolan, verkligen kämpigt!

Oj, va dyrt det blev med kalaset!

Bra med reservdelsbil o att maken din kan mecka lite! Men vi har rätt ny bil o vissa delar kan man inte komma åt o byta själv. 

Ha, ha, nej tror det är färdigt med ungar för vår del, men man ska aldrig säga aldrig

Glittrax:
    Beklagar sorgen över din mormor!

Låter inget vidare med den där röntgen, hoppas du blir bättre i ryggen!

xgirl:
    Hoppas det går bättre hos fotografen den här gången!

Var på Ikea en sväng idag o köpte upp det sista som fanns kvar på tillgodo-kortet, blev 2 side-boards till köket som vi ska ha framför fondväggen.
    Jag köpte även en bit vaxduk på Jysk (som är mer som tyg) i ett coolt mönster, tanken är att jag ska göra en egen tavla o bara spänna upp duken på en stor skiva som vi ska ha på väggen mellan fönstren i köket.

• Pilea

Glömde kommentera!

evanor:
    Ja, släng in lite bilder, det vill jag gärna se
    Usch o blä för magsjuka!

Jag jobbade föresten lite extra igår kväll kl.16-21:30. Det var krisigt, många som var sjuka så jag ryckte in, bra med lite extra slantar känner jag. 

• Pilea

Xgirl:
    Va trist att hon hon sa så där, då kan ju hon komma o städa då om hon stör sig Man ska inte ta åt sig så mycket o låta andras åsikter styra än, lättare sagt en gjort! 

Kul att helgen var bra i övrigt

Jag kan förstå att du inte vill ha kastruller o så kvar på bordet, är ju inte så svårt att bara duka av. Men sen kan jag känna att det spelar mindre roll när diskningen utförs, bara det blir gjort.

Här hemma är det alltid jag som diskar, men R står för matlagningen så de tycker jag känns som en ok fördelning. Jag brukar ta disken direkt för jag vill inte heller mötas av ett berg med disk så fort jag går in i köket, då är det skönare o få det undanstökat. Tror föresten det är ett manligt drag det där med att söla ner vid matlagning, det känns iaf igen här hemma också

am zandra:
    Men va jobbigt du har det med dina bihålor! Du får skaffa en sån där näskanna eller vad det heter o skölja ur lite då o då.

Ha, ha, det är samma här, det kan se ut som hej kom o hjälp mig efter att R lagat mat Men jag vågar inte gnälla allt för mycket eftersom jag inte tycker det är så kul o laga mat, då tar jag hellre reda på disken Fast jag brukar diska undan lite allt eftersom han slabbar ner så det inte blir så mycket efter maten.

Hoppas det löser sig med er ekonomi o att du kan börja plugga o D hittar någon sysselsättning. Du ska absolut inte behöva skämmas! 

Barbamammans...
    Men vilken dum bil, inte lätt o handla allt det där utan bil!

Jo då, börjar snart se ett slut i köks renoveringen

Glittrax:
    Fasiken va trist när det blir så där, klart att ni gjorde det som er mamma hade önskat, konstigt vore väl annars. Jag hade nog gått på begravningen iaf o lagt allt annat åt sidan, det är ju ändå din mormor. Sen kan du ju prata med din moster efteråt, vid ett annat tillfälle o tala om att du känner dig besviken o ledsen o ge din bild av det hela. Sen får det bära eller brista, mer kan du inte göra.

evanor:
    Skoj med ny rabatt

Här har vi tapeteserat i helgen, eller rättare sagt R har Så nu är det bara tak o golv-lister, fönster o dörr-foder, elementskydd kvar o säkert något mer om man täner efter, hi hi!

Så här ser det ut nu med fondväggen o allt! Lite krafs som inte ska vara med i bilden, som elfa-korgar tex o som sagt elementskydd  för o dölja fula element o så listerna då  

Lite mer närbild! Har inte köpt luckorna till side-boarden än, kunde inte bestämma vilka vi ska ha.

Inblick från v-rum! Tanken är att köksgolvet ska flyta ut även i v-rummet, får se när det blir av.
    Min egentillverkade tavla gjord av vaxduk ska hänga där mellan fönsterna mot gråa väggen.

Tavlan gjord av vaxduk, uppspänd på masonit-skiva!

• Pilea

Var bara tvungen o rota fram en bild i samma vinkel innan väggen revs, den har ni väl iofs redan sett, men vilken skillnad!

• Pilea

Barbamammans...
    Gud så kul, super-duper grattis
    När är det skolstart?

Här har jag inte ens gjort testen än, nästa vecka är det som gäller!

am zandra:
    Va skönt att ni fick en slant av soc!

Aj, aj, stackars Noah, skönt att det gick bra torts allt!

Menar inte att förminska era bekymmer, förstår att det är jättekämpigt. Jag bara kände igen mig väldigt i kökssitautionen. Jag är rätt pedantisk av mig vilket R inte är så det blir jag som städar o grejar, jag vantrivs när det är stökigt. Men R gör så mycket annat, lagar mat, handlar, betalar räkningar, fixar med bilarna, renoverar mm mm. Jag står för disk, städ, tvätt, klippa gräsmatta, skotta, sånt som är kul (säkert något mer som jag inte kommer på nu, hi hi)
    Här hinner det knappt bli några högar med saker, för jag går varv på varv på varv o plockar Nä, skämt o sido, saker o ting har en förmåga o sprida ut sig. 

Xgirl:
    Förstår att det måste vara jobbigt o behöva tjata, är ju mycket roligare om båda känner sig entusiastiska över saker som måste göras i ett hem eller på tomten o dyl så inte allt blir en massa krav. Det ska ju kännas skoj att få ett nytt staket eller vad det än må vara, att arbetet dit känns givande. Jag tycker tex att det är kul o klippa gräsmattan för att jag gillar att se resultatet av en nyklippt gräsmatta. Nu blev det kanske lite svamligt

Barbamammans...
    Fiska lät kul, var länge sedan vi gjorde det!
    Kul med presenter från barnen, gulligt

Kul att ni tycker om köket!
    Idag har R satt upp taklister o foder runt ett av fönsterna + en list ovanför kaklet under köksskåpen. O vad har jag gjort? typ ingen ting, hjälpt till o hålla lite lister o roat Max Känner mig bara som någon slags kontrollant som påpekar när det blir snett osv, snart åker man väl på en snyting, hi hi!

Nu sover barnen o R är iväg o tränar, får se vad jag ska hitta på! Är sugen på ostbågar, men det finns ju inga  

• Pilea

xgirl:
    Skönt att du känner dig gladare
    Förstår att det inte är helt lätt med en massa press på sig! Vad skulle hända om du lät allt vara ett tag, skulle han tillsist se vad som behöver göras?  Eller får du nog innan dess?

Barbamammans... 
    Men va knäppt att remissen kommit på villovägar, hoppas det ordnar upp sig.

Ok, då är det ändå rätt sen kursstart! Trodde det var tidigare eftersom ni fick besked så tidigt.
    23 aug är det som gäller om jag kommer in.

Det där med o sova hela natten så gör Max det har vi uptäckt Har mest bara gett honom en flarra till innan vi gått o lagt oss för o slippa vakna igen, bara en vana. Men så glömde vi bort det o han sov ju lika bra för det, hi hi!

Nu är tavlan upphängd o klar, gjorde den lite extra fin med en klocka. Blev riktigt nöjd om jag får säga det själv  
    R har varit flitig o satt upp andra fönsterfodret o golvlister idag o t.om satt dit fönsterbrädorna.

Svar på tråden Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)