• Pilea

Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)

Vi har kanonväder idag, strålande sol o klarblå himmel, termomtern på baksidan visar 15 grader i solen Solig Synd bara att det är så mycket snö på altanen, annars hade jag gått ut o satt mig där. Men snart ska vi ändå ut o hämta Alve o Tyra.

• Pilea

Nu blir ni terrade av mina renoveringsbilder igen

Här är balken på plats o allt jäkla spån som ligger under taket som bara vällde ut!

O så här ser det ut nu utan "stöttorna"
    Ska bli så skönt att få riva ut vårt råttbo till kök sen. 
    Spånskivan som sitter där är gamla ingången till tvättstugan, men den slog vi ju igen när vi gjorde större badrum.

Så här ska det bli sen!

Snyggt med alla olika färger på väggarna

• Pilea
    Oj, oj, vad alla är sjuka nu, skickar massor med krya på er kramar o hoppas ni piggar på er!

am zandra:
    Tycker dom röda glasögonen var jättefina på dig, välj dom!

Barbamammans...
    Men va bra att sköterskan kommer hem o kollar upp honom, perfekt!

Usch då, dumma kisse! Vet hur det är även om vår katt har hållt sig i styr länge nu.

glittrax:
    Tänkte på det där med att han inte hade ringt! Men får han ringa om han är ute på övningar? Tänkte om dom kanske har vissa regler för att dom ska fokusera helt o hållet på sina övningar.
    Men jag förstår att du känner dig ledsen, särskilt nu när du är gravid o extra känslig.

Men va knäppt att du inte fått dina provsvar förrän nu. 

Ain:
    Gulligt att han börjat säga lite ord

xgirl:
    Skönt att ni kan använda köket nu!

Vi var ju på Ikea i fredags o beställde köket o helgen har vi ägnat åt att riva upp gammalt golv o skafferi osv o åkt 2 vändor till tippen o kastat. Har även köpt golv o sen jobbade jag en sväng i lördags kväll.

Igår åkte R till Tallin eftersom han har ett möte där idag, men han kommer hem ikväll igen.
    Hade min mamma här igår, käkade middag tillsammans o hade det mysigt.

Har sovit otroligt bra inatt o känner mig riktigt utvilad

Undrar om det är någon tandsing på g för Max igen för han vill inte riktigt äta o så sover han som en galning.
    När man talar om trollen så vaknade han, hi hi! Dags för lunch! 
  • Pilea

Ingen mens än för mig heller o idag känner jag mig så illamående o helt skakig, är livrädd för utomkvedes (finns ju risk för det när man har spiral). Men då borde det väl ge utslag på stickan? Nu var det ju typ 2 veckor sen jag testade. Får nog ringa gyn o be dom kolla att spiralen sitter rätt.

am zandra:
    Skönt att dom verkar pigga på sig lite!

Semlor ja, är det semeldagen idag?

xgirl:
    Men stackars vovven då!

Barbamammans...
    Vilken sötis, hoppas prickarna försvinner snart.

Nä fy fasiken, stackars din syrra

• Pilea

Kollade ni på "En unge i minuten" igår då?
    Det gjorde jag o satt som vanligt o lipade när bebbarna kom Man kommer så väl ihåg känslan. 

• Pilea

Kikar in en snabbis, ska snart gå till dagis o hämta barnen.

Riktigt kanonväder här så jag har försökt hacka loss snö o is på altanen, satt i dörröppningen o lapade lite sol också, solen riktig värmer Solig 

Passade på att sova en stund när Max sov middag o då försvann illamåendet, skönt.

Beställde faktiskt test igår som låg i brevlådan idag o det visar inget Så då är det bara att invänta mensen, någon gång dyker den väl upp. Tror nog jag hade ägglossning för 2 helger sen så då borde den väl komma nu till helgen. 

am zandra:
    Härligt att hon äter så bra igen!
    Oj då så han sover Noah, men det är väl bra att han kan vila upp o ta igen sig.

Mums, då kanske det blir en semla här hemma också

Xgirl:
    Skoj att han snart börjar krypa

Hoppas det inte är något allvarligt med vovven!

Vet faktiskt inte exakt hur det funkar med cyklerna, men mensen kan ju hoppa över någon gång eller skjutas upp, men då antar jag att även ägglossningen gör det.

Barbamammans...
    Ja, sådana där programm kan verkligen väcka minnen till liv. Jag tycker det är skitjobbigt att se förtidigt födda för då är det precis som att man är tillbaka i tiden på något vis. Jag har jättesvårt för det sjukhuset som Alve låg på när han var som sjukast.

Nä, dags o väcka Maxen o bege sig till dagis då! 

• Pilea

am zandra:
    Vi hade 2 olika förskolor till barnen ibörjan o det var ingen hit kan jag meddela, stressigt värre. Nu går dom ju på samma, men olika avdelningar o bara det kan vara kämpigt (med kläder i olika hallar o konkande hit o dit). I början när dom hade olika förskolor så blev ju planeringsdagar, föräldramöten osv på olika dagar o det körde ihop sig helt enkelt o det var svårt o hålla koll på allt.
    Hoppas det ordnar upp sig o att ni kan få plats på samma! Tänkte om det kanske bara blir bökigare med olika nu när du inte mår helt 100:a. Sen säger det bara svisch o så är det sommar o då kanske barnen är hemma lite mer ändå?
    Har dom inte syskonförtur? Eller det kanske är fullt iaf.

Blev ingen semla för mig igår, men jag köpte en idag istället

glittrax:
    Jobbigt med krupphosta! 

xgril:
    Väntar med spänning efter testresultatet

Har röjt o plockat lite här, saker över allt!
    I eftermiddag ska Alve ta med sig en dagis-kompis med sig hem o han ska även äta middag här. 

• Pilea

am zandra:
    Förstår att det känns jobbigt att välja!

Trist att semlan inte var någon höjdare!

Härligt med promenad!

Åh, ska genast in o kika på bilderna o sen är det dags o börja laga lunch, är skita-hungrig.

• Pilea

Xgirl:
    Ha, ha, ja så där kan det bli ibland, skönt att den dök upp tillsist

Härligt att vovven är bättre

Nä, inte varje dag jag lagar lunch heller, hi hi! Ibland finns det rester att värma, men igår åt vi Sushi så då fick jag snällt ställa mig o laga något, blev pasta med musselsås (frös in resten till på fredag då barnen är lediga). Gjorde också köttfärssås så det är klart till ungarna till ikväll nu när Alve ska ta med sig kompis hem (tänkte att dom får käka tidigare än oss).

Måste bara visa mina galningar som gick ut i bara shorts o tofflor i lördags, vårkänslor eller vad

Så här ser det föresten ut nu i köket efter att vi rev upp golvet o tog ner gamla skafferiet o ställde kyl o frys på sin rätta plats!

I helgen ska vi riva resten av köket, tror jag

Men sen är det mycket fix med väggar, tak o lägga nytt golv osv innan nya köket kan komma på plats.

xgirl! Var det du som undrarde hur lång tid det skulle ta o få hem köket? 2 veckor skulle det ta iaf!

• Pilea
    Stars skrev 2011-03-10 08:41:18 följande:
    åh gud vilken söt shorts-o-tofflor-i-snön-bild, Pilea! :)
    Tack!

Ny här på FL?
    Du kan väl presentera dig lite mer så vi vet vem du är  
Svar på tråden Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)