• lunaria

Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)

mini rambo: haha snarkar som en gris . har faktiskt haft en minigris, o hon snarkade så himla gulligt, men hon hette Miranda . ja man vill ju inte ha nån hund som andra tycker är läskig, fast det finns väl allmänt människor som inte tycker om bulldogar..

jag har faktiskt en vän som bor i st.petersburg som jag lärde känna på folkhögskola så dit skulle jag vilja åka. kul att du har släkt lite här och var lixom .

ain: ja absolut, får jag bara några pengar över någon gång så får ni räkna med att jag kommer . jag har alltid velat åka till Frankrike eller Österrike, det skulle vara riktigt kul. skulle väl dock behöva bättra på min franska, men ändå . shopping drar mig inte så värst mycket, utan jag älskar ju landskap så jag skulle ju vilja komma till skottland, Irland och Nya Zealand. också Italien skulle jag vilja åka till. gick ju en serie på tv som gick ut på att ett svenskt par skulle få ett bed & breakfast att fungera i Italien och då vart jag grymt sugen på att åka dit, tycker dessutom om Italiensk mat.
    fast nu skulle jag kunna ta semester vart som helst, skulle nog behöva lite sol .

ang resan du ska göra så hade jag ju garanterat valt tåget . wow va lyxigt med lekplats på tåget, det är något som jag tycker de svenska tågföretagen kan ta efter haha. att bila med två ungar skulle inte jag ha vågat, iaf inte när det gäller mina ungar som har så svårt att sitta still .

så jobbigt att Benjamin var lite gnällig, inte så kul att baka då kanske. oj ja, Benjamin är ju snart 1 år, helt otroligt . han fyller år på samma dag som Dan gör såg jag ju, hade jag pinsamt nog lyckats glömma av.  

barbamamma: mäh va booring din man är då, tyckte stolarna var jättefina . men ni får väl spåna vidare

jag är också med i buzzador, men har inte fått veta om bifiform, men tack för tipset, då kanske Dan kan köpa det åt mig här någon dag. köpte nån hälsofil med mycket bakteriekultur som var riktigt bra för magen.. fast Noah fick ju smaka o man trodde inte han skulle dricka den för den smakade lite som youghurt o det äter ju han inte alls, men denna nästan helt osötade filen ville han också ha såklart . kostar 20kr/liter så den får vi gömma undan haha. jag tar iaf omeprazol för säkerhets skull, tror allmänt min mage har blivit lite knas nu efter alla magsjukor.

• lunaria

jo glömde skriva att jag fick iaf behållt lite fiskgratäng igår o så har jag fått i mig frukost. har fruktansvärt ont i magen, men hoppas det vill vara kvar. linn vaknade kl 5 idag igen, är så himla trött på att hon vaknar så tidigt o ändå sov hon inte så värst mycket igår. o somnade senare igårkväll..men jag tror hon är inne i en utvecklingsfas så det är därför, tur man vet att det kommer gå över framöver . hon lär sig nya ord hela tiden, blöja sa hon en dag. fast det märks att hon har så mycket för sig, har inte riktigt tid för att prata så mycket. tror bannemig ungen börjar gå snart. fast det vore rätt så skönt för då kanske hon springer omkring till sommaren

• lunaria
    Mini Rambo skrev 2011-03-26 15:08:12 följande:
    am zandra: Har faktiskt varit på väg att köpa en minigris men en vän köpte en och blev lurad, "mini"grisen vägde typ 300kg när den var 2år haha! Så nej jag nöjer mig med en annan gris, Fransk bulldog!  
    haha, det var verkligen ingen minigris . ja men det gäller nog precis som med hundavlare att kolla upp att det verkligen stämmer, hos henne jag köpte min sålde en minigris till minicirkus som min pappa hade varit o kollat på så det var där igenom vi fick veta vart vi skulle köpa. jag saknar min lilla gris, hon var en riktig sådan o när hon var två år vägde hon 10 kg. det enda jobbiga med grisar är faktiskt att de är intelligenta. försökte motionera Miranda, men efter att ha fått med henne på promenad till brevlådan o tillbaks (vårt hus låg på en kulle så det var backe ner) så tvärvägra hon för hon förstod minsann att om hon skulle gå ner så skulle hon gå upp. helst ville hon bara lägga sig på gräsmattan o gotta sig . däremot var hon ju lätt att dressera, så hon gick ju exempelvis aldrig in i matsalen, där hade vår katt torrfoder och sen hittade jag några tricks på nätet och när jag hade övat i 10 minuter så kunde hon det sen. jo men fransk bulldog ser ju faktiskt lite ut som grisar ändå . skulle själv vilja ha hund, men min make är allergisk. har föreslagit nakenhund, men det gick han inte med påDrömmer.

vad tyst det var här i tråden idag då, ingen som hört nå't från Pilea än?? har letat efter min mobil hela dagen, om jag bara hittar den kan jag ju skicka ett mess åtminstone o höra så inget allvarligt hänt med henne eller familjen.

idag har jag mått bra, bortsett från att jag varit så slut i kroppen. så nu blir det hamburgare o lite film .
  • lunaria

mini Rambo: ja såklart heter de chinese crested. min make tycker väl allmänt de ser lite fåniga ut, det är väl mest därför han inte vill ha dom . men det hade varit kul att skaffa hund, vår son har älskat hundar sen han var pyttebebis o vi var hos makens morföräldrar som nu mera har en sibirian husky och en grayhound. han tycker väl mest om stora hundar, de små vet han inte riktigt alltid hur han ska hantera .

x-girl: förstår att du var trött o gick o lade sig. jag somnade kl 21.30 igår, blev tidig kväll för min del..

ja min minigris bodde inomhus och så gick hon på kattlåda o gjorde sina behov. hon var rumsren redan när jag fick henne, det var bra ställe som sålde henne, hade redan gett bra rutiner lixom. och sen hade jag henne i kattsele o koppel när vi gick ut .

jag har allmänt fått för mig att när man har två hundar så kan de trissa upp varandra o ge dåliga vanor. makens riktiga morfar så att säga hade två pudlar o vilket jäkla liv det var på dem, den ena blev också så sur o fick dåligt temperament när de hade skaffat den andra så de fick avliva honom sen. vi hade ju själv en Tervueren (belgisk vallhund) och schäfer och när terven dog så blev vår schäfer mycket bättre tyckte vi också. sen har det säkert mycket med gener och ägare att göra hur hundarna blir...

tjohoo, köket är äntligen helt vitt . så vi väntar bara att klockan ska slå 9, då ska vi sätta igång o dammsuga o skura i köket o äntligen ställa tillbaks köksbordet där . Noah fick hjälpa pappa o måla eller "låla" som han själv säger, sen gick han hela dagen igår och sa "Noah låla fint". han pratar alltid om sig själv i tredjeperson, gör era barn det?? vi säger ju jag och du, men Noah fortsätter ändå säga så där. idag må ni tro att jag kände mig lite lycklig, kom det en efterlängtad mening: "Noah bada" . efter alla år vi kämpat med hans vattenrädsla så säger han så här, *lycka*. fast det kanske är Linn's förtjänst, hon älskar ju vatten o visar honom jämt att det inte är nå't farligt .

• lunaria

Ain: haha, ja här är det tidiga morgnar som gäller, blev kl 5 idag med, men man kan ju lura hjärnan med att kl är 6 ändå. nä du har inte sagt att du ska göra en monstertårta, men det lät ju jättekul o fint, hoppas man får se bilder sen . är det förresten många som kommer på kalaset?? smeten kan ju se lite konstig ut när man ska göra fluff, hoppas att det går att vispa  ändå!!

usch för dina torra ögon, du har inte fått ögondroppar utskrivna på recept eller liknande?? jag fick ju torra ögon pga giftstruman så jag fick speciella nattögondroppar som jag fortfarande använder nån gång ibland nu för tiden också när det blir lite torrt o känns grusigt i ögonen. oj hoppsan, förstår ju att du funderar om läkarn är bra, men hoppas det då!! om han kan tankeläsning kommer han nog berätta för dig varför det är så kort väntetid haha .

ja jag ser ju att Linn peppar om ganska mycket, Noah är inte lika rädd för kladd längre och igår stoppade han i sig korv med handen när han tappade den utanför o det har han ju aldrig gjort.så det är kul . jaha, men då är det nog ganska vanligt att de säger sitt namn så där ändå..

x-girl: stackars Arvid, att hans mage blev så dålig av vällingen . men det är ju så, vissa barn verkar vara så känsliga för det!! haha, du får väl ta upp det hela lite försiktigt med Andreas. här fick vi hem brev från logopeden i julas och där stod det att vi skulle tänka på att verkligen säga jag eller du istället för Noah. men Dan kan också fastna i det ibland o säga "ska Noah hjälpa pappa ställa undan denna", då blir det lixom fel. men jag sägar jag och du. men Noah är iofs inne i väldigt mycket "Noah, Linn, mamma, pappa, osv så det kanske kommer senare.

idag har vi många projekt på G samtidigt känns det som. försöker leta efter vårkläder till båda ungarna vilket inte är det enklaste då vi lade alla kläder i olika säckar så hela garderoberna är fyllda med sopsäckar som vi ska gå igenom. puh vilket projekt . sen blir det väl att försöka leta efter stövlar till Linn också, bara det smälter lite mer så kommer ju hon garanterat vilja sitta i sandlådan här ute . fast de ligger med största sannolikhet i källaren...

• lunaria

mini Rambo: ja de är ju iaf inte små hundar så jag skulle som sagt gärna vilja ha en..

barbamamma: nää vad och vilka av ungarna är sjuka nu då?? fy tusan, har ni inte haft nog nu . hoppas de kryar på sig snart!! *kram*

tänkte bara kika in igen o säga att jag messade till Pilea här o allt är bra med henne. de har inte haft fungerande internet, men hon hoppades snart det skulle funka igen. köksrenoveringen är i full gång iaf . hon skulle hälsa till alla här Solig.

ungarna tar sig ett bad med pappa här, Noah älskar verkligen o bada nu, även om han imellanåt kommer till insikt om att man faktiskt blir blöt när man badarDrömmer. har sorterat kläder som tusan, har fortfarande inte kommit fram till de kläder som jag vill att vi ska hitta .

• lunaria

ain:kommenterade på fejjan,men jag tyckte det var urgullig tårta och cupcakes!! hur blev de där cakepoppers då??för det är vanliga klubbor du satt i muffinsen??

barbamamma:usch, hoppas inte resten blir sjuka nu utan att de kurerar sig ordentligt!! jag kan känna att är man 12år så borde man ju fixa en provtagning, men hur har hon reagerat när hon vaccinerats o liknande då?? det bästa vore kanske att belöna henne med något om hon verkligen tar sprutan= förknippar sprutor och liknande med nå't positivt.ursäkta mig,men det känns nästan som att om hon gör provtagningen så belönas hon med operation . ok en vuxen ser ju det inte på sån't vis då,men barn kanske gör det .

ja jag hittade den där förbannade telefonen efter halv dags letande . trodde nästan ungarna hade slarvat bort den, de älskar mobilerna

x-girl: hoppas verkligen det går bra för Andreas och att han kan formulera sig!! men om det är en tillräckligt bra psykolog så förstår hon/han att han borde ha svårigheter med det om han har ADD eller nån annan diagnos..

jo det känns riktigt skönt att Noah tycker om att bada o kladda lite mer, det är helt otroligt .

haha, vi lyckades verkligen få till det, lade ungarna kl 19 och de sov till kl 6. härligt passande att det blev sommartid nu . dock börjar jag bli väldigt förkyld, men hellre det än magsjuka säger jag .

• lunaria

barbamamma: jaha jag trodde det gällde alla slags sprutor, då är det ju bara nån fix idé hon har!! för hon är inteorolig för själva operationen, att det är det som får henne att inte vilja ta prover lixom?? nä förstår att ni inte vill hålla på med något slags belöningssystem om hon fixar allt annat, det är ju bara idiotiskt.

x-girl:nää har ni inte haft nog med otur nu utan att behöva renovera ännu mer, förstår att Andreas blir uppgiven över det hela, det måste ju kännas som att det inte finns nå't slut . förstår hur du känner ang utredning av honom, men är det så att de inte väljeratt utreda vidare så kan ju faktiskt du ringa o trycka på. för det vore ju konstigt om de inte skulle utreda honom ordentligt eller ta dit dig så du kan berätta läget lixom. ja det där med återberättande kan bli helt fel ibland o speciellt om Dan har snurrat in på några detaljer. även om det är helt fel så ger han sig inte förrän man bevisat det..det är väl lite typiskt demed diagnoser lixom..

tycker inte du ska säga att det är pinsamt att niköpt färdiglagad mat, ni har välinte haft såmycket till val heller!! vi åt faktiskt ganska mycket sån't precis vid flytten fastän vi hade spis lixom,det är tungt att stå med mat vid spisen när man har så mycket annat att göra o så har det väl varit för er också då.

idag hämtade jag ut ett buzzadorpaket innehållande Nestlé fruktsmoothie. Linn var först väldigt fundersam hur man använde sugrör för hon ville svälja hela sugröret, men sen när hon hittade tekniken så slurkade hon i sig alltihopa

annars gick mitt humör till minus 100 igen här . nu på eftermiddagen så ville jag baka bullar, men då sa ju självklart Dan att "det är väl ingen idé att börja baka bullar nu, det tar ju flera timmar med jäsning o allt". jo men när ska jag då göra det frågade jag o då sa han imorgon mitt på dagen,.men Dan ska på läkarbesök kl 11 och sen kl 13 ska vi på sån träff på nätverkscaféet så då lär ju knappast tid finnas. äsch så vart det jäkla tjafsande o jag bara tappade all energi och han sa efter mycket om och men "men baka då då"!! men då var det redan för sen,jag orkade inte mer. hade tänkt o baka för att frysa in lite bullar inför hans födelsedag senare i veckan, men är han så jävla tråkig o negativ om allting så skiter jag fullständigt i hans födelsedag...känner mig så elak. men så där är det om mycket nu för tiden. ex pratade jag om att jag skulle söka jobb till sommarn, Lidl hade halvtidstjänster ute. men då sa Dan direkt att "ja men då får du säkert inte gå några hela dagar utan få jobba typ 4 timmar/dag o inte hinna med nå't kul alls på hela sommaren. tack så jävla mycket lixom, precis vad jag behövde höra. fattar inte varför man inte bara kan ge upp, varför man ska envisas med att vara stark och kämpa fastän det är så jobbigtGråter. har varit så sjuk så mycket nu o skulle bara vilja baka eller göra nå't annat kul för att fåupp mig över vattenytan, fattar inte vilken skada det kan göra . tydligen skulle det skada Dan jättemycket om jag vore lite glad nån liten sekund verkar det som.

• lunaria

och så orkade jag såklart inte sysselsätta ungarna som jag brukar så Linn blev grinig tidigt o somnade nyss, förbereder mig inför en tidig start imorgon . sorry att jag är så negativ, känns bara lite deppigt igen här..

• lunaria

Ain: haha va gulligt att de inte tog ur dem ur muffinsen . oj blevdetså många kvar?? blev lite sugen på att göra såna till Linn's kalas. fast vi vet inte hur många som kan komma, är ju så när helgen före är påsk lixom .

var så skönt att du skrev detta för så är det säkert. Dan har gått lite upp och ner i humör, han började med sina antidepressiva igen för jag märkte iaf stor skillnad på när han slutade med dom, o nu så tar det väl ett tag innan de gör riktig verkan. hade nästan glömt av hur löjligt negativ han kan vara till en massa saker. jag känner ofta att jag kan få jättesmå glimtar till att vilja hitta på något roligt,eller sån't som jag iaf tyckte var roligt förr, men oftast går den känslan över så fort innan man hinner göra nå't. så jag kände mig verkligen nedtryck i skoskaften igår när jag äntligen står inför startgroparna o är redo lixom. det händer så sällan o jag har ju verkligen åkt på den ena skiten efter den andra så jag kan inte skjuta upp saker till morgondagen för då vet jag inte om jag är frisk heller. jag förstår ju att Dan inte heller mår bra,men jag har alltid stöttat honom hur bra/dåligt jag är mårsjälv så det är sårande om han skulle ta illa vid om jag mår bättre.

budade hem gardiner från Tradera o idag kom dem, va smidigt . så här ser köket ut nu:

vet inte vadsom hänt, men jag tycker alla bilder jag tar blir suddiga.kanske är linsen som är smutsig .

skulle nog inte tagit händelserna i förväg, Linn verkar ha kommit ur sin fas för hon sov hela natten o vaknade 6.30
Svar på tråden Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)