Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)
Barbamammans...
Jag hade valt korven utan att tveka, vem orkar stå o trilla köttbullar så där till vardags
Dags att packa ihop oss o hämta Tyra på dagis!
Barbamammans...
Jag hade valt korven utan att tveka, vem orkar stå o trilla köttbullar så där till vardags
Dags att packa ihop oss o hämta Tyra på dagis!
Kia82:
Välkommen!
Tänkte ge ersättning redan ikväll, men jag har typ förträngt hur det funkar
Vilken sort är bäst? Hade nan till Tyra o har för mig att vi valde bort semper, men minns inte varför.
Tänkte köra mam´s flaska, men vilket hål på dinappen tror ni krävs när han aldrig ätit ur flaska förut? Ska man köra den allra minsta eller gå mer på åldern?
pilea: vad jobbigt det låter med benskörhet och speciellt för barnen! vet du om det är vanligare hos pojkar än hos flickor?
Ja marängsviss är ju så gott!
Jag har mått jättedåligt idag i illamåendet.... armbanden hjälpte ingenting, låg bara i ett mörkt sovrum fram till 14 idag...,.jag vet knappt vad jag ska ta mig till om det ska fortsätta såhär, läste nånstans att nån fått dropp och det vänt då och hon var inte illamående på ett bra tag... men jag kräks ju inte så jag lär väl inte få nån hjälp...
Ersättningen var ingen höjdare, han slängde med huvudet för att undkomma flaskan o det mesta rann ut längst halsen. Men några droppar kanske han fick i sig iaf. Han fattade inte hur man skulle suga på dinappen.
Kanske inte var den bästa dagen att testa heller iom sprutorna, han var trött o dan o hade liten temphöjning.
Får väl testa ikväll igen. Ska prova med lite gröt också.
Max har fått så ont i magen på sistone. Trodde det berodde på rabarbern jag åt förra helgen, men eftersom han fortfarande knorrar kan det ju inte var av det.
Det kommer om kvällarna, han får riktiga körare o illtjuter mellan varven. Och så lägger han av värsta brakarna som luktar ruttet o så blir han lugn en stund o så börjar det om.
Han har ju aldrig haft ont i magen förut o jag har inte ändrat mina kostvanor på något sätt.
Han är ju så extremt lättväckt också o brukar inte kunna sova så vidare värst bra på dagarna när storasyskonen är hemma. Men idag testade jag att lägga tillbaka babynestet i hans spjälsäng o då somnade han bums. Och då är ändå båda hemma från dagis eftersom det är fredag.
Ang tradera så fick jag 5 auktioner av 8 sålda igår kväll, gick inget vidare den här vändan. Hade för lågt utrop på nästan nya kläder o det var nästan inga som budade. Hade en del sprillans med prislapp också som jag fick lite mer för iaf.
Har hela bänken i v-rummet belamrat med klädhögar som ska läggas på lådan o en del som ska fotas.
Ikväll ska jag kolla in lokalen där kalaset ska vara på söndag. Vill veta hur mycket bord o stolar o porslin osv som finns. Som tur är har vi tillgång till den redan på lördag så vi kan förbereda saker o ting o även fixa iordning maten på plats.
Vet ni, jag fick en glad överraskning här! Fick ut lite mer än 2000:- på sjukförsäkringen då jag var sjukskriven under graviditeten Ingen jättesumma, men skoj med pengar man inte räknat med. Ser det som en 30-års-present
Tur att personalavdelningen har koll, det var dom som skickade ett brev till mig om att jag ev hade rätt till ersättning. Så jag fyllde i alla papper o skickade in förra veckan o idag fanns pengarna på kontot.