• Pilea

Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)

xgirl:
    Nä just det, så kan det ju vara, att det är ett särskilt dagis för allmän förskola!

Själv mailade jag rektorn igår för att höra vad det är som gäller, hur man kan fördela dagarna, men jag har inte fått svar än.

Jobbigt att Arvid var så skrikig inatt! Du får väl låtsas sova väldigt hårt eller något så kanske han fattar vinken o hör skriket

Det blir säkert jättebra med kombinationen av randigt o blommigt! Oftast blir det mycket snyggare när man ser helheten, när allt är på plats. Är faktiskt svårt att föreställa sig färg o tapeter när man bara ser en provbit. 

Barbamammans...
    Jättefin bild på er stora familj!
    Va lika dom är, ser knappt skillnad på dom!

Skönt att det löste sig automatiskt med dagis, att ni fick välja dagar.

Grattis till Agathon också

CarlAstrid:
    Ja, det är verkligen otäckt halt ute nu. Förstår att du inte vill gå ut när du har foglossning också.
    Jag är också lite skraj, jag, Alve o Max har ju benkörhet. På dagisgården är det fullt med knölig is o ungarna halkar runt som Bambi.

Ain:
    Skoj att du trivs bra på jobbet!
    Den där känslan att man inte räcker till, att man borde vara mer med barnen tror jag dom flesta har.

idaflisan:
    Vink, vink!

glittrax:
    Jobbigt med ditt höga blodtryck o allt, men bra att det inte visade på äggvita i urinen iaf.

Idag ska vi till BVC äntligen, har inte varit där sen 6mån kollen o då vägde han 6660g o var 66cm, hoppas det har hänt lite på dessa 3mån som gått. 

Inatt åt Max inget på hela natten. han fick ersättning vid 19 o sen vaknade han vid 04 o då räckte det med att ge nappen. Annars brukar han vakna vid 22 + någon gång till under natten o vilja ha mat, men han tycker väl att han är en stor pojke nu  

• Pilea

Just ja, har börjat "ramsa" vid nattningen o det funkar! Först får han ersättning nere i soffan o sen bär vi upp Max o lägger honom i sin säng, stoppar om honom o säger "Natti natti min lilla skatti, sov så gotti" o sen går vi ut o efter några min sover han  
    Igår var det R som nattade o så glömde han att säga ramsan o då skrek Max som en stucken gris. Efter en stund stack han bara in huvudet o sa ramsan o då blev Max nöjd o vände på sig o somnade, hi hi! 

• Pilea

glittrax:
    Japp, så länge var det sedan sist vi var där! Men det var ju pga bvc-sköterskan strul sist vi var inbokade på 8mån kollen. Kanske är därför som det känns som det inte var så länge sen, eftersom jag har skrivit en del om bvc.

Usch, jag känner mig totalt okvinnlig nu för tiden! Finns inte en tillstymmelse till bröst kvar efter att jag slutat amma (inte får att jag haft det tidigare heller knappt). Men jag skämtar inte, ser ut som en karl i kroppen, helt platt. Känner mig mager o eländig också, äter som en häst, men vad hjälper det. Äsch, ska inte gnälla, finns värre saker. Kände mig så otroligt fin som gravid bara.
    Nu så här vintertid så blir det ju inte så mycket till att fixa iordning sig heller, drar bara på mig ett par termo-brallor över mjukisar o går ut o lämnar o hämtar barnen.
    Men nu har jag iaf klätt upp mig lite, ska ju snart bege mig till bvc, tjohoo  
    Skulle behöva klippa mig också, kanske man känner sig lite piggare o fräschare då! 

• Pilea

Det är roligt för Max verkligen avgudar Alve, så fort han får syn på honom blir han helt till sig

Här är dom mina killar

O här är syrran med, men då gör killarna någon konstig min, hi hi! 

• Pilea

Barbamammans...
    Tack Ja, Alve o Max har lika ögon, men Max o Tyra är mer lika i ansiktsformen. Men Alve är så himla smal så det kanske är därför.

Ha, ha, läste "Men nu skrek maken efter mat"

Va duktig du är med städandet!

Nä, nu måste jag börja göra mig iordning, tänkte promenixa dit i halkan o nu så har det börjat snöa igen.

Hörs senare! 

• Pilea

Max har växt sen sist o väger nu 8040g o är 70,5cm lång o har ett hattmått på 45,7cm

Sitter här själv, R är i Tallin, han har ett möte där imorgon bitti o ytterligare ett under dagen så han var tvungen att åka redan ikväll efter jobbet. Han kommer hem imorgon kväll. 

xgirl:
    Tack, ja, dom är fina dom

Ha, ha, du är roligt du,  National Geographic-bröst

Skoj att tapeterna har kommit redan! Då är det bara att sätta fart nu då! 

Hi hi, rolig Selma
    Ungefär som Alve sa till R för ett tag sen "Hej du gamle man"  

am zandra:
    Tack

Rena bantningskuren att skaffa barn, ungarna suger musten ur än Nä, skämt o sido, för min del behövs det verkligen inte mer viktnedgång.  

Nämen fy va trist att D skulle mista chansen till vidareanställning! Inget skoj om han bara ska "treva" runt på olika praktikplatser om det sen inte leder någon vart.
    Skönt att du trots allt börjar känna dig bättre

Just ja, hade nästan glömt att ni ska flytta!
    Va bra att det ordnat sig med dagisplats. 

• Pilea

Usch, jag har ont i magen på en punkt, strax ovanför höftbenet o in på höger sida, samt bak mot ryggen. Känns som när jag hade förstorat njurbäcken när jag väntade Max fast ändå inte. Är hyfsat ok när jag sitter blixt stilla, men när jag rör mig, aj, aj. Får springa på toa stup i kvarten också. Fryser o känner mig trött! Fy, tänk om det är blindtarmen Tycker det är konstigt om det är njurbäckenet igen, har ju ingen bebis där inne som pressar på. Eller kan det vara kopparspiralen?
    Kan inte åka in o kolla det heller med R som är i Tallin o barnen som ska hämtas på dagis o allt. Avvaktar o ser vad det bär hän, känner mig helt nervös i kroppen!  

am zandra:
    Gud så skönt att det verkar ordna till sig med medicinen! 

Barbamammans...
    Va bra att ni får en toa-stol, hoppas den är i makens smak då

Ja, ibland läser man verkligen heltokigt!

• Pilea
    7 michelingodingar skrev 2011-01-13 12:55:23 följande:
    pilea:det låter ju som blindtarmen, har du feber? om du lägger dig på rygg och lyfter upp benet och låter det falla snabbt hur känns det då? eg ska någon lyfta upp benet och släppa ner det utan att man e beredd men nu har du ju ingen som kan göra det åt dig!! du har ingen som kan ta max o sen ringa dagis o fråga om dom kan va kvar längre sådu får det uppkollat??!!
    Tror inte jag har feber, men jag fryser, kan vara för att jag känner mig nervös också! Smärtan är liksom molande hela tiden, men känns mer när jag rör mig.
    Nä, ingen som är hemma o kan ta max o jag känner mig för skakig för att köra in till stan. R plan landar på Arlanda vid 19-tiden o sen tar det väl ytterligare 1 timme innan han kommer hem, så runt 20-tiden, får väl åka då om det inte blir bättre.  
  • Pilea

Nu känns det väl något bättre, iaf inte sämre o det är ju bra! Då borde det inte vara blindtarmen iaf.
    Har iofs ägglossning nu tror jag, kan det vara det som gör så ont? Fast det brukar jag inte känna av så, sitter mer längre ner då o bara ett diffust molande.
    Kan ju iofs vara spiralen som kommit på sniskan, hittar inte trådarna heller (har inte känt efter förrän nu, dom kanske bara är korta).

Alve är så rolig med sina tankar o funderingar!
    Vi hade tända ljus vid middagen o han håller alltid på o försöker blåsa ut dom så jag sa som vanligt till honom att man kan bränna sig osv. Då säger han:
    "Om man stoppar in händerna i grillen när inte locket är på, då brinner ju hela händerna upp o armarna o då kan man inte leka på förskolan. Eller så brinner hela huvudet upp o då är man död nästan helt o hållet"

xgirl:
    Jobbigt att behöva åka så långt för Selmas nageltrång!

am zandra:
    Jo, det liknar smärtan som jag hade när njurbäckenet var förstorat o det blev stas mot njuren. Fast varför skulle jag få det nu som ogravid! Om man inte kan få njurbäcken-inflammation eller liknade. 
    I vilket fall gjordes inget förutom UL på njurarna o att jag fick voltaren-spruta mot smärtan. Vet att man kan få behöva bli tappad på urin genom en slang direkt från njuren i värsta fall.
    Jag har iaf starka värktabletter kvar sen sist!

Trist med sjukhusräkning! 

• Pilea

Nä, njurbäckeninflammation är det nog inte, googlade just på det!

glittrax:
    Skönt att det gick så bra på glukosbelastningen  

Svar på tråden Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)