Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)
am zandra:
Du hade visst redan svarat såg jag nu!
am zandra:
Du hade visst redan svarat såg jag nu!
am zandra:
Ni får se det som att soc bara vill hjälpa er, inte stjälpa! Fast det har väl blivit så att dom fått dåligt rykte eller vad man ska säga o att folk är rädda för att soc ska komma o sätta klorna i en.
Förstår att det känns jobbigt, ytterligare en grej som tynger dina axlar.
Stor kram till dig!
glittrax:
Heja, heja, snart i mål
Alve fyller den 29 jan, men barnkalaset för dagis-kompisarna blir helgen efter, den 5feb.
Kan inte fatta att min älskade lilla Alve blir 5år, tänk att det gått så många år sen den där lilla räkan föddes, hela 13 veckor förtidigt
am zandra:
Men va oproffsigt av soc att ringa dig när du var inlagd, det var verkligen dåligt gjort!
Jobbigt att behöva känna sig granskad under lupp så där o sen få någon slags ok-stämpel i pannan. Undrar hur dom går tillväga när dom analyserar svaren sen!
Oj, va hon käkar
Jag lät Max smaka vår pasta med tonfisksås igår kväll o eftersom han är van vid burkar fick han värsta diarrén idag, antar att det var pga den iaf. Han brukar vara lite kinkig med bitar i maten, men igår slukade han mackaroner, majskorn o tonfiskbitar utan problem.
am zandra:
Hoppas den här flytten är början på något gott o att det löser sig för er med ena o det andra! Se det som att ni lägger allt "skit" bakom er o blickar framåt, man har inte så mycket annat att välja på egentligen.
Skönt att det var lätt att få ny lägenhet iaf med tanke på att ekonomin trasslar.
Ja, dom växer fort dom små liven
Barbamammans...
Hoppas du slipper magsjukan, usch stackars alla barnen!
Blir väl till o sanera hela huset sen när detta är över.
Gick en sväng till Lidl efter dagis o handlade lite smått o gott. Blöjorna kostade bara 64kr för 50st, billigt! Kanske är fler i Libero-paketet, minns inte.
Köpte fiskbullar också, blev så himla sugen på det. Var väl år o dar sedan jag käkade det.
Vet inte vad jag ska göra med den här ischiasen, jag härdar ut o går ändå, men varje litet steg känns kan jag lova. Blir inte bättre av att det är halt ute heller.
Så fort jag reser mig upp i sängen på morgonen så hugger det till, men det känns inget när jag sitter eller ligger. Kan inte stå o klä på mig tex, kan inte stödja enbart på höger ben.
Det är väl som Alve sa, att jag börjar bli gammal
Vet inte om det är tänder på G för Max del också. Man ser tydligt konturen av tänder under tandköttet, men inget som har spruckit igenom.
Max vill inte äta, varken igår eller dag åt han sin lunch, han bara vänder bort huvudet o gnäller. Försökte med ersättning istället, men då slår han undan flaskan.
Han hade ju diarré igår också, men bara en full bajsblöja som luktade apa.
Igår åt han inget mellan kl.10 o kl.16.
Vet inte vad som är bäst vid ischias, finns ju både falsk o riktig. R tjatar varje dag på mig att jag ska stretcha, men jag vet inte om det hjälper så vidare värst.
Kollade på Libero-paketet stl4 o det är 60 blöjor i så det blir bara marginell skillnad. Lidl´s märke blir något billigare styckevis
Förlåt om jag gnäller ang mina viktproblem!
Igår ställde jag mig på vågen o den visade bara 52kg Är 170cm lång så enligt BMI är jag underviktig. Känns som alla kläder är förstora, allt bara hänger.
Jag tycker själv att jag äter ok, men det kanske är fel.
En vanlig dag ser ut så här:
Frukost: Tallrik fil med frukbitar, flingor o musli + 2 mackor, juice o kaffe
Mellis: Frukt
Lunch: Stor portion kyckling, ris o curry, stort glas mjölk
Mellis: Frukt
Middag: Liknande mål som vid lunch
Kvällsmål: Allt från Yoghurt med flingor till ostbågar o Cola.
Är det för lite?
Vi har alltid stadard-produkter, inga light-saker
xgirl:
Nä eller hur! Får väl börja preppa maten med Alves energipulver. Men honom går vi ju till dietist!
Ett tag när det var som jobbigast med alla i samma säng, då gick jag över till Alves. Men det beror ju på vad dom har för stl på säng, är ju mindre bekvämt o knöla ihop sig i en juniorsäng
Jag brukar lägga mig upp o ner också när det blir för trångt.
Inatt kom Tyra till oss vid 2 o klockan 3 vaknade Max o han var så gnällig så han fick komma till mig. Jag låg inklämd mellan Tyra o Max o kunde inte röra mig ur fläcken, låg på vänster höft med armen ovanför Max huvud i 3 timmar o det var ingen höjdare.
Va gulligt att han vinkar
Nu vaknade Max, ska se om han vill käka lite nu då.
am zandra o barbamammans:
Vi använder redan grädde, creme fraiche, kokosmjölk mm i matlagningen. Äter mycket nyttiga fetter också som lax, olja, nötter, oliver, avocado osv.
Men frukten kan jag iofs byta ut till något matigare mellis.
Brukar allt som oftast äta något till kaffet efter lunch också, typ chokladboll eller liknande.
Idag mumsade jag även i mig en semla efter middagen
Tycker faktiskt det är konstigt att jag går ner i vikt, äter lika mycket som vanligt, har slutat amma osv. Fortsätter det neråt måste jag väl kolla upp mig.
Nä, Maxen har knappt käkat alls idag! Åt ingen gröt på eftermiddagen heller o nu innan nattning åt han kanske 70ml ersättning iaf.
Kikade lite noggrannare o det syns faktiskt att det är en liten vit tandsing i underkäken som är på väg igenom.
Hade en dagiskompis med oss hem på eftermiddagen, shit va ungarna röjde runt, blev helt slut i huvudet Vid 17-tiden blev han hämtad av sin mamma.