Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)
Nu är jag hemma igen o jag överlevde besöket Jag gick t.o.m de dryga 4km hem, eller till dagis rättare sagt, i snö o 10 minus grader, men dom plogar ju bra här
På dit-vägen tog vi bussen.
Fick samma barnmorska som jag hade under graviditeten o Max visade sin bästa sida o sken som en sol
xgirl:
Jag kan verkligen rek kopparspiral, har haft det 1gg tidigare. Visst känns det att sätta dit den, men jag tog 2 alvedon innan jag gick iväg till bussen. Man får som lättare värkar i livmodern när dom nyper tag i livmodertappen för att kunna sätta spiralen på plats där inne. Dom misslyckades på dom 2 första försöken, men 3:e gången gillt så gick det bra. Nu blöder det lite o känns som lätt mensvärk. Man får inte bada eller ha oskyddat sex på 1 vecka för infektionsrisken, men sen kan man leva precis som vanligt.
Sist jag hade spiral så märkte jag inte av den alls, blödde någon dag extra vid mens, men det var allt.
Det positiva är att den inte behöver bytas förrän om 5år + att det är gratis.
Mina barn inkl mig själv blir också så där superkalla om händer o fötter o det spelar nästan ingen roll vilka vantar man har. Vi brukar köra med dubbla, fingervantar under tumvantar o alltid sätta på vantarna inomhus för annars är det kört. Har man väl blivit kall så stängs kylan bara inne i vantarna på något vänster.
Jag får verkligen ont av kyla, kan tex inte skala potatis i kallvatten eller typ riva gurka eller morötter som varit i kylen, då värker det i upp i hela armarna, jättemysko.
am zandra:
Va trist att du inte har någon energi, bra att ni tagit steget till "avlastning".
Skönt att Linn hade gått upp lite nu då
Kämpigt att det inte verkar funka något vidare med D medicin.
Ang TV så har Tyra också börjat intressera sig för den, just nu går "Vi på saltkråkan" varm. Alve däremot har alltid varit fast i TV`s värld.
Barbamammans...
Ok, så det verkar vara öronen alltså, stackars liten
Jobbigt när ungarna är så där! Vissa dagar är bara för mycket! Det blir bara ett ont ekorrhjul av det hela eftersom man tappar tålamodet osv.
Skoj att han har tendens till att krypa
Max låg på mage på golvet igår kväll o sprattlade runt som bara den, såg ut som han simmade med riktiga bentag. Skoj o se då han annars bara ligger helt still, men han har börjat o vifta båda på armar o ben lite mer
Glittrax:
Stackars Nova, hoppas hon kryar på sig snabbt!
Märkligt det där hur pigga barn kan vara trots feber! Vi vuxna blir ju helt sänkta.