Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)
Ain: skönt att höra att det går bra med jobbet, men jag förstår att det känns jobbigt att du inte fått samma tid med benjamin. jag känner väl också lite så fastän jag går hemma, känns som att man inte har samma tid nu som när man bara hade Noah. jo Linn känns som att hon ligger flera månader före Noah i samma ålder. det är lite lustigt för hon verkar veta när man pratar i telefon för då tjattrar hon på i 170. hon pratar allmänt vldigt mycket, men "hej" är väl det enda man förstår än så länge .
idaflisan: gott nytt år till dig med .
x-girl: så kul att ni har bestämt er, det är bra att vara vågad ibland och våga satsa lixom så det ska bli jättekul att få se hur resultatet blir sen .
va gullig Selma är . längtar tills Noah kan säga sådär långa meningar om saker.
förstår att du är sur på Andreas, han måste ju fasiken låta dig få vila ut .
barbamamma: va mycket grejer lexan fick, förstår om hon är nöjd
haha sitter bara o garvar åt din historia om hur ni skaffade såpass många barn. har ju visserligen hört den flera gånger förut, men jag blir änå så full i skratt varje gång .
förstår att det blir småbökigt att vara i sovrummet med Agathon där. är glad att vi har ett eget rum till Linn för hon är så hemskt lättväckt!!
glittrax: jag tänkte på en sak, de har kollat dina sköldkörtelvärden igen eller?? jag fick faktiskt komma till mvc-psykologen när jag var gravid och det bara är för föräldrar, så petnoga ska det väl inte vara!! tycker det är dåligt att du inte fått reda på detta förrän nu för de brukar prioritera gravida. men annars är kurator och psykolog i princip samma sak, det viktigaste är att du får komma till någon och ösa ur allt du har inombords. kram vännen!!
CA: va skönt att det går bra för Elias och potträningen . vi gav upp här efter 5 nerkissade och 2 nerbajsade byxor, tror inte Noah är riktigt redo än...
nä vi har skippat puréerna helt nu, bara fruktpuréerna som funkar. tyvärr är det ju salt i en del så det är väl det som man går och funderar kring hela jäkla dagarna. är ju så skönt med burkmaten på det viset..fast å andra sidan så känns det i plånboken att man inte behöver handla massa burkar, minns hur hutlöst dyrt det blev med Noah för han vägrade ju all hemlagad mat även efter han var över året..
pilea: ååh vilka sötnosar du har, så stor Max ser ut nu
jag förstår att du känner det är jobbigt med din kropp, du får köpa vadderade bh:ar eller push-up. jag har ju motsatta problem och får leta efter kläder som gör att mina bröst ser mindre ut. tack o lov har väl mina graviditeter inneburit rena bantningen fastän jag aldrig ammat efteråt, önskar nästan att jag kunde skaffa en till om det inte vore för att kroppen i övrigt säger stopp .
de flesta av er vet väl redan om att det inte gick så bra för min kära make, hans arbetsplats anställde en annan typ i den veva som jag kom hem från sjukhuset och Dan fick inte ens chansen...det är väl typiskt vårt liv . så nu söker han med ljus och lykta efter en ny praktikplats.
mitt i mörkret så får jag väl ändå säga att jag mår hyffsat bra. märktes att min kropp tog slut igår efter att Dan kom hem med beskedet, men annars är jag piggare och känner mig inte så ledsen längre . dock har jag skitont i bäckenet, har haft mer värk nu igen efter att jag slutade med p-piller. idag så efter 100 samtal till diverse ställen så fick vi iaf besked av kommunen att vi fått dagisplats till Noah. egentligen fick vi inte vårt förstahandsval, men det spelar ingen roll för de är ungefär lika bra alla förskolor där. Noah kommer till att hamna på storbarnsavdelning med 4-5 åringar, men jag tror det kan vara bra då han alltid tyckt om att leka med större barn och jag tror det blir bättre med tanke på språkutvecklingen
. hoppas allt kommer bli bra, fast jag oroar mig ändå eftersom Noah har så bra förskolefröknar som han känner sig trygg med, känner mig lite allmänt ledsen för att vi ska flytta, denna ort känns ju ändå som hemma..
nä nu får jag nog kolla vad ungarna hittar på, båda sitter o skrattar så såå illa kan det inte vara, men de hittar på så mycket bus . har förresten gett upp allt vad som heter städning i Noah's rum för Linn kryper dit och strör leksaker runt sig precis hela tiden.