• lunaria

Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)

barbamamma: ja vi skrev visst samtidigt ser det ut som . oj ja då förstår jag verkligen att du börjar tänka en gång till om det kan vara bebis i mage eller vad!! iofs så har jag likadant just med tarmarna och vi har ju typ inget sexliv just nu pga all mens så inga bebbar här ...

jo jag måste nog lyssna på kroppen nu och hoppas att allt blir bättre av att ändra dos eller skippa medicinen. mina sköldkörtelvärden är ju iaf helt bra så jag kan ju inte skylla på dem nu...

madde: nä jag känner mig inte så värst bra egentligen, mår egentligen sämre än vad jag gjorde innan jag började ta de.

Pilea: oj du känner dig precis som jag gör nu . allt känns tomt, fast samtidigt är jag glad över att julen är över, kändes jobbigt i år..men just att det känns lite tomt..jag har ju egentligen en massa hobbygrejer att hålla på med egentligen, men man ska ju komma sig för o verkligen göra något av det också .

usch, din mens låter jättejobbig!! hoppas det snart rättar sig till!! jag blöder ju iaf inte så stora mängder..

ååh jag fick den finaste julklappen någonsin idag. ni flesta av er här inne har ju skickat det till mig så jag tackar ännu en gång. jag satt här och tårarna bara sprutade. blev så enormt rörd och tacksam för att jag har så underbara vännerHjärta

• lunaria

CA: jättefin teckning Elias har gjort . han verkar verkligen ha kommit så framåt på så kort tid nu, härligt!!
    så skönt att farmor har flyttat till gbg så ni kan få lite avlastning och egentid ibland, så kul med bio .

så där med pottträningen är jag lite orolig att Noah också kommer att vara för just nu säger han ju till när han gort något i blöjan, men undrar om han kommer till att förstå att han ska säga till innan han gör något..

Pilea: så skönt att ni fick sålt resesängen så fort .

madde: tänkte på er idag, och så skönt att allt var bra . jobbigt att han strulat så mycket i natt, har du vilat något idag??

barbamamma: jag blev själaglad för presenten, gud va kul det ska bli med spa i stockholm i vår .

x-girl: kul att Selma kommer på egna namn, måste ju vara jättekul !! just den biten är Noah väldigt dålig på, men han saknar ju det ordförrådet än så länge för att komma på såna saker.

min läkare ringde imorse och hon sa att det kan vara så att jag behöver öka dosen, men måste vänta en vecka för det är den tid det tar för att kunna utvärdera medicinen ordentligt. hon sa att det är ju inte 100% säkert att det är rätt medicin för mig, men för de flesta brukar den här funka. jag har fått en slags ångestdämpande tablett till att ta på kvällen och den tyckte hon att jag skulle ta och dela i två och ta under dagen också för att dämpa ångesten. tyvärr kan man bli lite trött av den då så jag får väl se..idag var vi iväg och shoppade lite julklappar och nyårsmat samt åt lite pizza. Linn tyckte det var jättegott med pizza . var skönt att komma iväg lite hemifrån samtidigt som jag hade ångest till max av allt folk och stress och ändå var det väl inte fullproppat med folk precis...pust o stön !!

vi fick äntligen köpt halksockor till Linn och det verkar hon tycka om för hon traskar som en tok runt bordet utan att halka det minsta . Noah har blivit helt tokig i knäckebröd igen så hon letar väl smulor efter det också på bordet...Noah har delat med sig till henne upptäckte vi imorse, tydligen har hon inga problem med att tugga sönder knäckebröd heller . och sen har hon kommit på hur hon ska kunna komma ner från soffan utan att slå sig, rumpan först istället för huvudet, så duktig tjej lixom .

• lunaria

barbamamma: usch vilken mardrömsdag du hade igår, förstår varför du var less . jobbigt när ungarna håller på så mycket med sminket, att de äldre ine lär sig att plocka undan!!

pilea: skönt att du fick sålt så mycket grejer, japp vi antecknar .

suck, idag var de från nätverkshuset och en tjej från soc här. vet inte riktigt vad de skulle få ut av mötet hade de tänkt. jag tog en halv sån där tablett mot ångesten så jag satt väl bara som ett fån här för ångsten kom igenom iaf och så blev jag trött av tablettenObestämd. mitt humör är inte på plusssidan idag precis..och mitt humör blev inte bättre av att min pappa måste skicka två julkort till mig i år bara för att vara elakSkrikandes. och Linn har varit vaken sen kvart i fem, men vägrar sova!!

• lunaria

pilea: va gullig Julius är som var så duktig hos läkarn . ang att lägga i sängen så är ibland Linn som du beskriver Julius, speciellt när hon är inne i en fas och då vill vägra att sova. men annars är det bara att lägga ner henne, stoppa i nappen, lägga snutten på ena sidan, stoppa om täcket och gå därifrån...om hon är riktigt trött så somnar hon, men som sagt vid faser kan det vara lite trixigt..

Pilea: så kul att det börjar hända lite för Max nu, så duktig han är . jo glömde säga förut att Linn absolut känns som att hon är så mycket äldre, hon ligger ca 6 månader före Noah i mycket av utvecklingen. Noah har ju varit lugn som en filbunke jämförelsevis med henne. idag glömde hon bort hur det var hon skulle ta sig ner från soffan, herregud jag lär nog få grå hår innan hon blir stor . kul att han bubblar på så mycket nu .

ja alltså de flesta människor skulle nog låta en vara om man sagt upp bekantskapen, men jag vet hur min pappa är o han skickar inte julkort för att vara snäll just nu, utan jag ska få påminnelse efter påminnelse om att det är JAG som har övergivit dem som familj och ska skämmas eller liknande. det handlar mao inte om att vara snäll, önskar dock det vore så...

barbamamma: nä fyy gumman, låter som att du har det så himla tungt just nu . kanske hela situationen med ungarna hemma och att din gubbe varit som han varit med sitt jobb kanske gjort sitt för situationen. jag tycker du ska testa att ta tablett iaf och se om det hjälper!! kan ju inte skada. ungarna får inte vara alls på dagis nu i mellandagarna då?? tänkte att det kanske skulle kunna ge lite avlastning och så imellan. jag är inte avis på dig, har bara en unge som är riktigt jobbig som är o pillrar på allt just nu, men du har ju flera stycken som hittar på så mycket hyss hela tiden.

nähä de där ångestdämpande tabletterna kan ju för tusan inte jag ta!! var meningen att vi skulle kolla om Linn skulle somna. nää hon somnade tydligen inte, men jag hade tydligen somnat som en stock här i soffan innan det. Linn stod och skrek och drog mig i håret och jag sov vidare o Dan fattade inte alls hur jag kunde somna så fort och att jag inte vakna pga henne. suck!! zombievarning...

• lunaria

Pilea: ja på något vis vill han nog ha kontakt, men han visade lixom noll intresse på att vilja träffa Noah när han var bebis och han fick så jäkla mnga chanser, men tryckte bara ner mig i skoskaften hela tiden så det är därför som jag känner att vi skulle aldrig kunna ha en fungerande relation igen. han gläds åt människor som mår dåligt så han skulle väl gotta sig åt hur jag mår om han visste lixom..

glömde svara dig Madde förut ang maten: ..ja det har väl blivit mer o mer att Linn äter maten som vi äter,mao allt . Noah var mer som Julius är och ville helst inte äta med händerna, men Linn ska helst äta allt själv.. hon älskar att kladda med mjuk smörgås och så med mycket smör på så hon kan kleta o kladda riktigt ordentligt .

• lunaria

barbamamma: hur blev det med värmen, har det varit bättre inatt?? och hur går det med Abbes öroninflammation?? hade inte han rör nu som ska förhindra att han får det kom jag till att tänka på efter vårt samtal igår??

nä jag kommer inte till att ta dessa tabletter mer än till kvällen. min läkare sa att man kunde bli "lite trött" av dem, nähä kunde man bli det .

suck, vår tv gick sönder imorse. vet inte om man ska skratta eller gråta åt hela skiten. Jag kom upp och Noah var totalt hysterisk för att han inte fick se på Shrek på TV'n utan fick se det på datorn (vilket såklart inte duger lika bra!!) och han blev såklart ledsen för han förstod inte varför tv'n gick sönder. när man för ovanlighetens skull äntligen fått Noah att börja kolla på tv så pajar den, det är väl lagom typiskt. känner hur räkningarna hopar sig, ännu en kostnad man inte har råd med...om jag bara hade haft mer energi hade jag lagt ut lite tradera-auktioner, men jag har noll i energi just nu

• lunaria

barbamamma: skönt att de där rören iaf hjälper en del för Abbe, bra att han inte har ont idag iaf!!
    haha förstod det att din man skulle fått sig en snyting om han dröjt något mer . karljäkel till att dröja så där!!

skönt att du känner dig lite bättre idag vännen!! kul att ni får tag i så billig hummer . saffranskladdkakan måste jag få recept på sen om det är gott!! jag är inne på att göra fler saffransmuffins här ikväll iaf, de andra gick åt väldigt snabbt så man är sugen på mer .

det är lergigan jag tar och kan användas precis som postafen + att de är ångestdämpande, men jag fixar inte att ta de under dagen.. precis som du säger så finns det ju en viss gräns om vilka biverkningar man står ut med . vet ju att Dan fixar läget o så, men det är ju ändå inte kul..

x-girl: Linn sover som oftast bara en halvtimme på förmiddagen och 1 timme på eftermiddagen..det är lite olika fortfarande, beror på hur bra hon sovit på natten..så skumt att han vaknat o skrikit så där, svårt att veta vad som är fel då lixom . bra att du ber Andreas om att få sova lite extra imorgon .

jo det är väldigt irriterande att jag inte orkar skriva några auktioner just nu..

Pilea: va gott det lät med maten och vilken tur ni har att de fixar vinet

Madde: ja fast Dan är ju hemma nu till sista januari så härja helt fritt får ju ungarna ändå inte göra, hujeda mig, då hade väl halva lägenheten rivits .

ang att sova i egen säng och liknande så gå helt på din magkänsla, känns det fel att låta honom gråta till sömns så gör det inte. jag fick hundra olika råd om sömnen när Noah var bebis, men jag var för sjuk då och lyssnade bara till mitt eget hjärta och det gjorde nog att Noah alltid varit så trygg med att sova i sin egen säng. jag har aldrig kunnat med att låta honom gråta till sömns och jag är glad idag att jag följde magkänslan.

va kul att ni ska få sova över hos din bror, skönt att ni båda kan dricka lite vin och så

undrar vilken nyårsafton det blir här, jag är totalt väck imellanåt . till och med Dan märker att jag inte är helt "med" längre. vet inte vad jag ska göra åt det heller, känns jättejobbigt...god mat ska det väl iaf bli oavsett . getost-toast till förrätt sen lax och ugnsstekta potatishalvor med rosmarin och till det kanske det blir någon romsås. vi har fått en påse ekologiska räkor gratis från coop som vi också ska använda på något vis, men det får vi se hur det blir imorgon...sen ska vi väl inte ha världens lyxigaste efterrätt, men det är iaf någon av de få efterrätter som Noah äter och det är banana split .

vad gullig Noah är mot Linn nu, han går någonstans och så säger han "Kom Li" (kom Linn) och så kryper Linn efter honom. just nu är de och leker själva i Noahs rum och jag hör hur Noah och Linn skrattar. och så babblar han och Linn på i 180 så det låter iaf som att de har ett vettigt samtal .

• lunaria
    Madde: härligt att din bror och du har sån nära relation till varandra . ååh ostbricka är ju verkligen ett måste på nyårsafton . hoppas ni får det trevligt och kan hålla er vakna till tolvslaget iaf!! det lär ju inte vi göra, har svårt nog att hålla mig vaken till 21 nu för tiden

ja gå du på magkänslan och gör det som känns bäst ang hur ni ska låta honom somna .

barbamamma: men oj att Fredde inte behöver glasögon längre, va skönt det måste vara!!
    vilka härliga fynd du gjorde på Lindex, sån't är så kul . hoppas saffranskladdkakan blir god nu!!

glittrax: usch det låter så hemskt för dig med foglossningen . god mat ni ska äta, men du har lite svårt att få i dig kött eller?? jag hade ju så svårt för kött när jag väntade Noah, blääk var det då .

CarlAstrid: kul att ni ska få sovmorgon imorgon. va duktig Elias har blivit med pottan . det peppar en lite inför morgondagen då vi ska börja pottträna Noah .

x-girl: jobbigt med dina pms-besvär, vet ju hur jobbigt det är . hoppas ni iaf får en trevlig kväll, lät ju iaf supergott med hjortfilé!!

ja suck, ungarna vaknade på värsta humöret idag så jag sa till Dan att vi gör ordentligt med raggmunkar till ungarna samt bananasplit och får äta macka o annat till kvällsmat, sen när ungarna lagt sig äter vi vår mat. jag tappade totalt humöret och kände att fan om man inte kan få äta någon mat idag i lugn och ro!! Linn och Noah har bråkat till max här hemma idag och om inte den ena har rinat så har den andra det...Noah ville inte ha bananasplit utan glass skulle man ha på pinne tyckte han, så fram med en glasspinne till honom. gah!! Linn fick äta skivad banan hon så hon var väl iaf nöjd en stund. jag skulle lätt kunnat dra något gammalt över mig idag, men nä jag får stå ut..proppade i mig nåra lugnande tabletter som jag fick med mig hem från sjukan, så jag känner inte att blodet kokar lika mycket nu .

SkålGott Nytt År på ErSkål
  • lunaria

önskar er också en god fortsättning med det nya året .

glittrax:usch då att du var tvungen att åka rullstol. vet ju hur det är att ha såna foglossningsbesvär och man känner sig inte på glatt humör direkt. kan säga att Tens-apparaten gjorde mycket för att lindra besvären åtminstone så man inte hade ont dygnet runt. fyy vilken velig läkare, hoppas läkarintyget gått fram ordentligt så du kan få svar om sjukskrivning. vore konstigt om du skulle behöva gå o jobba med såna besvär .

vilken mysig nyårsafton ni verkar ha haft ändå . en annan lyckades ju inte hålla sig vaken till tolvslaget .

barbamamma: men suck, hon verkar då alltid vara impulsiv, har jättesvårt för såna människor speciellt när man redan känner sig jäktad. fick magont bara jag läste om hur er dag blev!! trist att kakan inte heller blev god .

ja jag kände att jag nästan kunde lägga av med hela nyårsafton om inte Dan hade varit med ppå noterna om maten . vi bakade 3 plåtar med muffins på eftermiddagen och så lekte ungarna och hade sig. Linn busade och dansade till musiken här, fick ätit sin första chokladbit som hon snodde av Noah, smaskens var det tydligen . Linn och Noah var vakna rekordlänge till 19.20, men sen somnade dom som klubbade sälar och vi kunde få äta i lugn och ro. men som sagt slocknade jag 22.30 mha insomningstablett och jag missade alla fyrverkerier o allt. vi var så trötta så det kanske var lika bra .

idag försöker vi pottträna, går väl inte så bra än så länge, tror Noah går o håller sig istället för att gå på pottan...Linn har äntligen somnat efter att varit vaken sen 5.30. både jag och Noah fick sovmorgon till runt kl 9 iaf

• lunaria

jo glömde svara ang tv'n..vi kan hämta en i Gävle som vi kan få gratis, men vi får se om nån kan hjälpa oss att hämta den oxå..får väl se, Noah verkar än så länge överleva utan att Shrek står på dygnet runt

Svar på tråden Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)