• lunaria

Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)

x-girl: ta det lugnt bara så du inte gör slut på all energi du har!! det är risken när man är som du o jag . gott det låter med piroger, mums!! typiskt bara att Andreas blev så himla dålig .
    kul med nya gardiner, våra barn har ju blivit stora .

jo Dan hämtar Noah på eftermiddagarna. jag har iofs gjort det två gånger denna vecka för ena gången var Dan tvungen att hämta ut mediciner så han kom senare. känns jättejobbigt att Noah är där ända till 16.30, men det finns ingen chans att jag klarar hämta honom varje dag . det är fortfarande ett helt projekt att få i sig mat om dagarna. jag verkligen avskyr att vara utbränd o saknaall energi!! men idag kanske Dan får sluta lite tidigare iaf, hoppas det! hans arbetstider på fredagarna verkar vara lite obestämda..

• lunaria

barbamamma: så roligt att julhandla, skönt att slippa ungarna ett tag lixom o få andas .

haha, jag såg kommentarerna. det var ju självklart att hon själv inte är svensk då, då passar det sig att skriva rasist hit o dit. men jag tyckte inte ni skrev något sådant stötande lixom. äsch om hon är på sån't vis då är hon väl iaf ingen bra vän att ha

x-girl: gardinerna blev jättefina i rummet tycker jag . vi ska ju ha Linn i Noah's rum framöver och där är det bara bilar eller pirater på gardinerna, men det struntar jag i

glittrax: bra att allt är som det skulle vara, men usch så tråkigt med bilderna . det handlar nog om hur noggranna de är helt enkelt, men de flesta tar ju och ser till att det blir bra bilder ändå!! du kanske kan försöka få tag i info om 3D, det verkar ju så himla fint .

idag var vi ute lite och sen blir det lite pepparkaksbak tror jag. Linn är så mycket gladare på helgerna när alla är hemma, det är skönt för då blir man inte så fast med henne som annars. idag klättrade hon in i klädgarderoben för första gången, såg lite kul ut . Noah är överlycklig för han fick ta med sig ett mjukisdjur hem som heter "Måns Monster". sen ska man skriva i en bok och berätta vad Måns och han gjorde under helgen och så ska fröken läsa upp det på dagis på måndag . lite kul tycker jag iaf.

• lunaria

CA:va kul att du kom hit vännen . har Emil fortfarande inte velat få reda på att det är en pojke?? vilken envis karl du har .
    skönt att du inte har så många dagar kvar att jobba, så härligt

puh idag har ungarna nästan rivit halva lägenheten!! Nu plockar man bara bort mer o mer grejer för Linn är 100 gånger pilligare än vad Noah nånsin varitSkrikandes. och hon kryper i sån fart överallt så nu får man akta vart man sätter fötterna också. så det är inte en lugn stund, undrar vart min BEBIS är??!! skulle ju ta det lugnt och "mysa" under denna tid, men det har inte Linn tid med!! och nu har jag blivit förkyld så jag är riktigt sliten. bakade iaf pepparkakor med Noah idag. fast jag vet inte om han uppskattade egentiden egentligen, han frågade hela tiden vart pappa och Linn tagit vägen (Dan tog med sig Linn och handlade medan vi bakade).

• lunaria

x-girl: men AJ, det där konstiga på handflatan såg inte alls bra ut ju!! bra att ni får kollat upp alltihopa så det inte blir allvarligare!!
    skönt att ni fick komma iväg lite idag o fika .
    ja alltså Noah tyckte väl det var kul ändå, han käkade en massa deg iaf . men ja, Dan och Linn kunde ju lika gärna ha stannat hemma ändå, Dan gick väl mest iväg för att jag sa att jag ville ha egentid med Noah .

tänkte visa en bild på Linn, här klättrade hon in i garderoben. det är bara ett av hundra hyss hon gjort i helgen .

• lunaria

x-girl: hoppas det går bra på vc, jag antar att ni fick tid idag?? det ser infekterat ut precis som du säger, men det är ju hopplöst att hålla rent sår då barn är på så mycket o kladdar och så..

ja hon börjar likna Noah mer och mer faktiskt .

Ain: usch för era nätter, det låter verkligen som att Benjamin kommit in i en jobbig period .

barbamamma: skönt att du hittade lite julklappar, MEN det är nog svårt till tonåringar!! minns att pappa hade jättesvårt att hitta julklappar till min storebror när han var i den åldern..

usch stackars din man som jobbar så mycket nu, förstår om han är trött sen!!

men du, du kommer nog kunna komplettera om något får snett lixom!! du får väl säga till att du haft problem med inloggningen helt enkelt. det ska j nästan vara omöjligt att kugga helt på studier när det gäller komvux så jag tror du kommer fixa det ändå, annars blir jag väldigt förvånad!!

nu har min prattant varit här. känns fel att säga tant för så gammal är hon kanske inte, men ändå . det kändes bra när hon var här, men så fort hon gick så tänker jag att jag kanske bara borde låta allt vara. att gräva upp allt jobbigt, vad hjälper det mig egentligen . vet ju att det är ologiskt, men så där känns det ibland...och så tänker jag att jag får väl skylla mig själv som blivit ihop med Dan och fått två barn lixom, det kanske är min plikt och ansvar att bara ta hand om allt och bara bita ihop. usch, märks det att jag har en toppendag, eller vad . tror jag ska lägga mig i bingen en stund. Linn sover för första gången sen hon vaknade klockan 5.45...

• lunaria

barbamamma: ja fy sjutton va det har blivit dyrt med dataspel!! förstår att det inte är lätt om han bränner pengar så fort också .
    skönt att det blir bättre sen för din man när han slipper jobba som servicetekniker, det låter som att han tagit på sig lite väl mycket just nu!!

tack gumman!! så där om att Dan måste lära sig leva med sin diagnos, det tycker ju min prattant också, så nästa vecka ska vi ha ett möte där Dan ska få vara med. varken hon eller jag tror ju egentligen han förstår hur mycket jag gör, hur mycket börda som läggs på mina axlar. hon sa att det var dåligt att han inte får någon professionell hjälp med sin diagnos, hon trodde lixom först han gick på rehab, men det gör han ju inte. det finns verktyg att få och han måste lära sig att planera saker o ting: att allt ligger inte på mig. och det är väl där problemet är att jag har tagit på mig alla bördor i allt från jag var liten och fortsätter med det för att jag är van vid det. hon frågade vem Sandra är och ärligt talat vet jag inte vem jag är längre mer än att vara fru och mamma, det är ju det all tid går åt till . sen håller jag mycket inom mig hela tiden så därför har jag så mycket ångest. Dan ser ingenting och i helgen så tyckte han att jag såg så "pigg o glad ut". är min man blind eller är det jag som är otydlig undrar jag iblandGråter

Pilea: nä usch, förstår att du varit off lixom!! det går åt mycket energi att oroa sig så för en annan och det är ju en stor operation!! jag håller både tummar o tår för att svärfar ska bli bättre!!
    oj ni har verkligen haft fullt upp i helgen, men skoj det . tur att det var R som fick all snö över sig!! jag var alldeles svettig efter dagislämningen, att ta Noah i pulka var inte kul i detta väder för det var tngt att dra. kanske skulle kunna valla pulkan .
    skönt att trädet snart är borta

x-girl: skönt att de inte höll på att pilla en massa där, hoppas att det läker efter behandlingen sen!!
    usch, det lät tungt med vagnen!! men en babypulka är väl jättebra present . har faktiskt funderat på att ta fram vår, men innan har det ju varit så kallt så jag har varit rädd att hon fryser om hon sitter i den. jag håller med dig, de är sjukt dåliga på att ploga, speciellt när den första snön kom!! tänker lixom inte på att alla kanske inte har det så lätt att komma fram.  

ja jag är verkligen på pissigt humör idag, har gråtit hela dagen känns det som . Linn sover bara en kvart i taget så ingen vila har det blivit för mig. när väl min ångest släppt och jag känner att jag nästan håller på att somna så vaknar hon såklart.

• lunaria

barbamamma: tack för att du ville prata igår, hjälpte så enormt mycket . ja det är nog så att jag håller minen när han är hemma på helgen, det är väl också för Noah's skull, vill ju inte att han ska se mig ledsen. men inombords så skriker jag på hjälp och det är väl det som framkallar en massa ångest på måndagen när jag är för mig själv.

hur har det fungerat med dosändringen för Fredrik nu?? skönt att din man får sova lite nu när han snart kommer hem skönt att det kommer bli lugnare sen, låter ju himla jobbigt att jobba så mycket!!

Dan vill sluta tidigare på fredagarna så han måste jobba in timmar o ge sig iväg tidigare på de andra dagarna så han ställer klockan på 5. men då väcks ungarna så jag känner mig måttligt pigg idag. han har lixom inte vett på att vi måste lägga oss tidigare. han vill ju lägga sig o läsa en stund innan han somnar, men jag fixar inte att somna om ljuset är tänt pga min ångest. i eftermiddag har jag iaf bestämt mig för att åka iväg på ett café som är just för såna som är inskrivna på nätverkshuset. det är alltså speciellt inbjudna. så jag ska dit hur trött jag än känner mig, är så jobbigt att bara sitta hemma. tack för peppningen barbamamma . jag undrar ibland om mina antidep hjälper som de ska för nu känner jag mig tröttare igen o har mer ångest. eller så är det mina p-piller som orsakar något..min läkare skulle ringt igår, men det gjorde hon aldrig ,

• lunaria

Barbamamma: jobbigt att Fredde testade gränserna idag och det låter hur kämpigt som helst med Abbe som är så där!! herregud, hoppas ni hittar glasögonen, tycker de går åt på löpande band för Abbe .
    förstår om din man kommer sova gott inatt .
    skönt att Agathon sovit bättre om nätterna . Linn vaknar just nu vissa nätter 3-4 gånger så jag längtar tills hon börjar sova bättre..

min läkare ringde i förmiddags iaf. hon var sjuk igår så därför hade hon inte ringt. hon tycker det låter som att jag behöver dosändring på mina antidep, men vi avvaktar till nästa vecka då jag ska skriva ett nytt test som visar hur jag ligger till rent humörsmässigt. men jag tror själv att jag behöver det, det känns inte längre så där bra som det gjorde imellanåt förut.

Pilea: tack!! tycker inte ja är så värst stark, men fint sagt. va fint det blir nu när trädet är borta . men det är helt otroligt vad de är duktiga de som håller på med sådant!!

x-girl: jag vet, du har rätt att dte inte är rättvist, men jag tror det blev så efter den gången då jag gick o grät en hel dag och Dan frågade inte ens hur det var med mig, efter det kändes det så meningslöst att visa att jag var ledsen då han ändå inte brydde sig . sen dess har jag hållt precis allt inom mig...

usch, låter jobbigt med dagislämningen, men du får väl låta Selma gå lite imellan där det inte går att dra. så där brukar jag också göra med Noah, vissa ställen går inte dra pulkan, men samtidigt går det fortare än att han ska gå hela vägen själv . du verkar ha en jobbig dag annars, stor kram!! hoppas Arvid snart kryar på sig!!

hade förresten bett försäljaren dra och flyga någonstans, jag har jättesvårt för såna!! det brukar bli billigast om man ringer runt själv. har ju gått en marknadsföringskurs och där pratade vi just om att de företagen som har dyrast priser oftast satsar på mycket marknadsföring och hemförsäljare kostar ju faktiskt en del. ok en del har säkert provisionsbaserad lön, men ändå...är glad att vi slipper tänka på larm o såna saker, bir svettig bara jag hör vad ni alla betalar .

jag var som sagt iväg. tyckte det var lite synd för det var bara en mamma med sina barn på 6 och 8år där. men det var väl trevligt tror jag...jag känner mig alltid som ett miffo oavsett tror jag . Linn hade det iaf kul, hon testade en sån där gåbil så hon satt och sköt ifrån och körde den för hon kom precis ner med bena så det är kanske sån man borde köpa . jag pratade med min prat-tant och det var skönt för jag sa att det var så jobigt hela dagen igår. hon påpekade ännu en gång att jag måste ringa om jag får minsta ångest. men det har jag typ varje dag ju. och jag sa ärligt till henne att jag kommer inte att ringa även om jag skulle behöva det. jag tycker ärligt talat att jag är en börda så jag skulle inte förmå mig till det. hon sa att hon redan förstått att det är så, så hon ska ringa varje dag o kolla läget med mig. vet inte om det kändes bättre det heller, men men .usch jag är nog ett hopplöst fall .

Dan ska förresten på anställningsintervju på fredag till ett annat jobb så håll tummarna!! idag hade han ett möte med sin nuvarande arbetsplats och hans chef är sån som utnyttjar praktikanter till max så Dan fick förlängd praktik i två månader . men efter det är han iaf garanterad jobb så det är väl bra, men de sa ju max 2 månader från början och nu blir det ju totalt 3!! men som sagt hoppas jag han får det andra jobbet, de söker en massa cnc-operatörer och där skulle han få 6 månaders provanställning direkt.

• lunaria

försöker mig på att skriva ett inlägg, vet inte om det går..

glittrax: men du gumman, du MÅSTE söka hjälp!! jag drar mig undan folk just nu och det är så typiskt om man är inne i en depression och allt det övriga som du skriver stämmer in på det. risken är att det blir jobbigare när bebis kommer ut om du inte söker hjälp nu!!! ta och ring BM idag och förklara din situation. hon borde ju kunna hjälpa dig på något vis. jag fick ex träffa en läkare som var på mvc istället för husläkarna när jag hade bihåleinflammation. om inte det går att sjukskriva för foglossningen så får de sjukskriva dig pga psykiska orsaker!! sen är det ju så att ju fler som är insatta desto mer hjälp kan man få. du vet väl om att du kan inboxa mig. stor kram Hjärta.

barbamamma: men såå konstigt, dåliga förskolefröknar som inte ens reagerar på att de är borta . tycker ju då rimligen att de borde stå för det!!

x-girl: skönt att det gick hyffsat okej till dagis ändå

jag vet inte om skriva så mycket mer. vet inte hur jag ska fixa allt. tror aldrig det gör det. Dan inser efter igår hur dåligt jag mår (som att någon skulle kunnat missa det som sett mig då), men det är för sent. allt är för sent. jag skulle sökt hjälp tidigare. nu är alltihopa för sent.

Svar på tråden Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)