• lunaria

Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)

glittrax: usch va jobbigt att banden inte funkar nu!! dum fråga kanske, men du har fått de att sitta exakt så som de ska, minns att mina gled ibland o då blev jag illamående direkt!! men du kan annars inte prata med mvc om  att få utskrivet lergigan?? jag ångrar att jag inte stod på mig om detta när jag väntade Noah, låg ju typ i sängen hela dagarna..o du har inte testat vitamin B6 mot illamåendet? tycker synd om dig, är ju så jobbigt .
    nä jag har inte sett kungarna av Tylösand, men det lät lite bisarrt

var nog när Linn precis var nyfödd som Dan gjorde våfflor som jag reagerade på, sen var det under graviditeten då jag fick kramp så jag spydde..tror det startade då egentligen, men det är rätt så vanligt för då går systemet trögare lixom..och det är därför jag tror jag har problem nu med pga att mina sköldkörtelproblem ger mig uppblåst o trög mage. har läst att de inte gör så mycket åt det heller mer än operation o de får mig då inte att ligga på sjukhus mer om det inte är livshotande .

Madde: förstår att du är trött om kvällarna . gott med glass!! det är eg min största last kan jag säga, kunde vräka i mig två liter utan problem på en kväll förr, men jag har klarat mig utan det i flera veckor nu

Ain: såklart du kan ta med marängsviss, det skulle säkert uppskattas. du får väl ta med en muffins till kräsne marcusSkrattande
    ja där ser man, tur att någon har bättre minne än jag själv

ja alltså, kläder i mindre storlekar är knappt lönt att sätta ut på Tradera så de får ju skylla sig själva för att de sätter så lågt utropspris..men hon har ju positiva omdömen sen sist o som ny på Tradera så tror jag hon är mån om detta oxå. grattis till budningen, måste ju kännas fint

x-girl så synd att tatueringen inte blev klar!! men bra att den såg fin ut annars . undrar hur man orkar va still i 4 timmar
    nä jag känner inte för att ta mig till vården, det vet du ju hur det är med den saken..jag fixar det tills det inte går längre . jo Dan var iväg här i veckan o pratade med en som godkänner om han ska få hjälpmedel o det gör han ju. men sen blir det en heldag i Uppslaa för honom där de provar ut rätt minneshjälpmedel. bland annat blir det säkert en iphone eller annan telefon med bra funktioner. inte dumt, för det hade vi inte haft råd med att skaffa själva! och mobilen har han med hela tiden så då kan han inte glömma matlistan hemma som han typ gör 9 ggr av 10 .

usch min bihålor är inte ett dugg bättre idag heller..fast jag har fått sova inatt o det är ju skönt!! men lillskiten är så gnällig och hon äter typ hela tiden. hon fick en hel flaska vid 3, sen 6 och nyss igen...då vart det tydligen fredag igen, tycker bara veckorna rusar fram!!

• lunaria

madde: usch för huvudvärk, hoppas det blivit bättre nu!! oj bara ett halvt paket kvar, då får du njuta av det sista . jag har varit riktigt sockerberoende så jag mår inte bra av det, det blir lika mycket psykiskt som fysiskt som allt beroende egentligen så därför har jag slutat med det...tyvärr triggade ju denna graviditet igång allt, jag som nästan slutade med sötsaker efter graviditeten med Noah..

haha, ja traderaberoende får man när man väl börjat, fast det är himla smidigt när man ska få sålt grejer

Barbamamma: men du, det kan hända de bästaste av de bästa mammorna att man glömmer av dagarna o du har ju några ungar att hålla koll på . minns att min mamma alltid trodde jag föddes den 24:e april istället för den 23:e, nästan så de höll på att fira mig på fel dag på förskolan ... men så små barn blir glad för så lite så tur att de hade lite saker på konsum

stackars Agathon som blivit förkyld, hoppas han kryar på sig!!

jo Dan blev ju totalt förändrad, humöret svängde extremt på honom . men använder Fredrik något minneshjälpmedel??

hmm sitter o väntar på posten..ska ju sy egen dopklänning så jag väntar på tygprover. de skickas ju från Tyskland så jag hoppas de kommer idag!!

• lunaria

suck, allt jag skrev försvann. återkommer senare för jag har en gnällig lillfis!!

• lunaria

Pilea: haha, inte nog med att han tjattrar, utan han skulle vara framför kameran precis hela tiden!! Hälften av bilderna blev antingen suddiga eller så fick jag med Noah’s huvud .

Va kul att du fick pengar, vilken bra födelsedagspresent . Så kul fest du ska ha!!
    Grattis till Max också . Synd att ersättningen inte gick i, du har inte provat att hälla i med kopp?? Kanske som du säger att han inte är så upplagd för det just nu, stackarn!! Hoppas han snart blir bättre med magen också!!

Jo jag hoppas jag blir bättre åtminstone till tisdag för då ska jag till auroramottagningen…Så där om förkylningar förstår jag inte!!! Här var det tvärtom, rörmokarn kom o jag sa att jag är superförkyld o dålig o det syntes väl också för jag har feber också, men han traskade in o sa ”ingen fara” . o så får man veta att han har en bebis hemma som också är född i april, undrar lite vad folk tänker på...

Madde: så söt han är . Noah var 7 månader innan han kunde sitta stabilt, men det där med att folk ska påpeka ”kan han inte detta än??”, det får man vänjas vid. Linn är tvärtom o vid 2 månader trodde alla att hon var 4 månader o bvc-sköterskan kommenterade åter igen här i tisdags om hur stadig Linn är i kroppen. men hon älskar att sitta, ligga på mage, hoppa i hoppgungan mm, hon tränar hela tiden jämfört med Noah som bara ville  sitta lugnt i famnen!! Det jag har lärt mig är att alla barn är olika o man kan ju inte göra så mycket åt det heller . Sen tror jag att folk glömmer, de kommer oftast ihåg såna saker som barnen var tidiga med, men glömmer resten .

ni kan inte enas om att bara ha läsk på helgerna?? nu så är maken också med på noterna, hade aldrig fixat att sluta med sötsaker om han sitter o snaskar choklad framför mig .

Barbamamma: men han har inte rätt att få något hjälpmedel då?? Tiden rinner också iväg för Dan så därför vore en mobil med bra kalender och schema jättebra verktyg för Dan så den väcker upp honom o tvingar in honom på det han ska göra..så där om hur man uppfattar vad folk säger känner jag så väl igen mig med Dan. Ex så skulle rörmokarn ringa o boka tid med oss för när han skulle åtgärda alla problem..men så dök han upp som gubben i lådan iaf idag o Dan viskade till mig ”men han sa ju att han skulle ringa först”. Att folk inte alltid gör som de säger är lixom inte med i hans planer .

Jaha men då hade du ju iaf rätt datum i minnet, men missat vilken dag den 10:e var, det är ju så himla lätt hänt!!

x-girl: äsch, tänk inte på att du inte hinner kommentera allt, man skriver vad man hinner o orkar .

Nu har jag skrivit lite då o då på word, är så lätt att man trycker på fel knapp på nätet och då försvinner alltihopa!!

Linn blev helt hysterisk här i efermiddag, stackarn var helt knallröd o tårarna bara sprutade . Antingen är det gaser i magen eller så är det tänder på gång!! Hon har varit vaken hela dagen o somnade för en kvart sen. puh är helt slut nu..och vi fick ingen post idag, tråkigt!!

• lunaria

barbamamma: måste ha glömt, men varför blev han utslängd från barnhab?? jag tycker det verkar idiotiskt att han inte får den hjälp han behöver . och mediciner behöver han ju oxå!! konstigt att det blir så där när det är en såpass vanlig sjukdom som de i dagens samhälle vet rätt mycket om??!! men varför lägger han tillbaks läxorna i bänken igen, gör han inga läxor alls då?? Dan ältar väl tack o lov inte mycket av att folk gör motsatsen, men om det behövs diskas så kan han säga ibland att han ska ta den (fast han skjuter ju upp det iaf fastän han säger så). o då säger jag att jag vill lixom inte ha ett berg med disk om det helt plötsligt knackar på dörren o man får främmat. men då svarar han att folk tar väl o ringer först!! nää det är ju inte säkert o det har ju hänt gång på gång att folk bara dyker upp iaf o då blir först o främst jag sur på att jag inte tog tag i disken själv o sen blir man ju såklart irriterad på Dan som inte fattar!! så folk som kommer oanmälda tycker nog det ser hemskt stökigt ut, men jag vet ju att Dan måste lära sig att se ett mönster, fast det kanske han aldrig kommer att göra?? det är bara så jobbgt att behöva ta tag i allt själv o Dan skjuter upp allt så länge han kan...känns inte så kul ibland .

glittrax: det där med sjukdomar verkar inte folk förstå väldigt bra, är många gånger man förstår att folk träffar andra när de ex har magsjuka o det gör man ju inte med vilje...samma sak med Dan's morföräldrar, de har varit hopplösa när det gäller sjukdomar o såklart lite gammalmodiga när de kommer med att om ens barn blir sjuka så får de bättre immunförsvar sedan!! jodå, skitkul att medvetet ge barn en sjukdom lixom...

• lunaria

barbamamma: jag glömde nog skriva att jag fick världens feberfrossa inatt . så jag tog mig med nöd o neppe mig in till soffan med ett glas vatten, men sen kunde jag inte somna för jag mådde för dåligt så då passade jag på att surfa lite i väntan på att febern skulle ge med sig...

jag förstår att du inte hinner med städningen heller med 7 barn, då skulle du antagligen aldrig göra nå't annat .

i vanliga fall har vi hittat ett system som fungerar, men det är just när jag blir sjuk som nu som det inte fungerar alls..o jag har ju varit rätt dålig i 3 år nu så i min optimism har jag hoppats på att vi ska kunna lyckas ha det ok här hemma om det skulle komma folk, fast jag har fått släppa det ibland ...fast igår var det faktiskt riktigt pinsamt för då var det lite väl extremt med disk o matrester så kom rörmokarn o skulle byta ut kökskranenObestämd. jag har varit pedantisk o den sidan av att ha det fint o ordnat kan komma upp när jag mår som sämst...hade önskat jag då hade kunnat strunta fullständigt i hur det ser ut öht..

ja ang läxor så pratade jag o Dan om detta för ett tag sen, frågade honom hur han gjorde med sina och han sa att han medvetet aldrig struntade i läxorna, men kom oftast inte till skott att göra dem. så det verkar ju jättebra att Fredrik får göra de i skolan!! men den där överläkaren verkar ju inte riktigt klok . man avfärdar väl inte bara ett barn som har en diagnos??!!

madde: men gud, hur många barn lär sig att krypa vid 5 månaders ålder . men om han rullar o tar sig fram på annat vis så är det ju tidigt det med!! sonen var typ 1 år innan han började krypa . makens mormor var så där, gick emot en i allt och skulle tjafsa om precis allt vad gällde Noah, det var riktigt jobbigt!! det var så mycket fel på ungen, exempelvis var han onormal som sov hela natten i egen säng i totalt mörker från han var 1 månad, det ska ju inte barn kunna..hehe, vet inte vad vi gjort för "fel" som lyckats göra samma sak med barn nr 2 . ok hon sover inte precis hela natten, men det var ju oxå onormalt att man inte behövde vagga ungen till sömns heller...o hon skulle vagna Noah till sömns, men det funkade inte på honom. hon stod i 2 timmar o körde vagnen över tröskeln, sen när hon slutade så somnade han .

nä usch, nu har Noah blivit förkyld han med . och han lär väl sprida baskeluskerna överallt!! o jag känner mig så konstig. febern är försvunnen, men är så konstig o har skum smak i munnen..ska iaf försöka få i mig lite frukost nu..

• lunaria

madde: ja varför ska man göra det mer jobbigt för en än nödvändigt frågar jag migObestämd. ja de lär ju ta sig framåt förr eller senare iaf .

barbamamma: är inte avis på dig, skulle inte heller vilja mosa hallon så där . ploppfluffet lät ju gudomligt gott!!
    va kul med traderaauktionerna . bra att det går bra för någon där!!

haha jag kan tänka mig att du blev chockad . själv kände jag att det kändes något skumt att vara uppe o surfa just då oxå kan jag säga . men det va omöjligt att sova..

grabbarna gick iväg, Noah tjatade bara om att gå ut hela tiden o höll på att reta gallfeber på oss. väckte dessutom Linn hela tiden så stackarn satt här helt hysterisk o gnuggade sig i ögonen. de skulle kolla efter svamp så har man tur så kommer de hem med lite sopp iaf . Linn slocknade så fort de försvann genom dörren, när plågsamma brorsan försvinner då kan man sova!! o jag vill oxå ut egentligen, men klarar knappt att gå ett par meter i lägenheten utan att bli andfådd o trött så jag ligger i soffan igen. usch avskyr verkligen att bli fast så här!!

• lunaria

harmoni: hej på dig, kul att du tittar in . många här i tråden vet inte så mycket om dig så du kanske kan skriva lite mer om vem du är?? förstår att det känns tomt o konstigt med bara en liten pojk hemma .

kia82: ååh lät som en riktig lyxkväll, så mysigt!! bra stämning för bebisskapande .

madde: jodå de hittade faktiskt lite kantarelller o vissa var så stora som soppar . han skippade att plocka sopparna som han såg utan valde att plocka kantareller och blodriskor som tydligen ska vara god matsvamp. Noah är något ovanlig så han älskar ju svamp i maten, då slinker det mesta ner. får bara se till att han inte kan skilja på det i maten, för då äter han bara upp svampen . ja suck, vår skrutta har också börjat gå upp vid 6 helt plötsligt varje morgon, vill inte somna om!!

x-girl: haha, asg, de hittar minsann sätt att lösa saker på, på sitt lilla vis .
    nämen så där om städningen känner jag oxå, det är därför jag blir så stressad på Dan för det blir oftast att vi får städa när båda ungarna är vakna o den tiden vill jag sitta o leka lite mer o njuta av annat lixom..fast iofs involverar ju vi Noah också i städningen o det tycker han ju faktiskt är kul . vad jag minns av min mamma så varken städade hon eller lekte så värst mycket med oss, men samtidigt, har man ett syskon att leka med så gjorde det inte så mycket med. jag o brorsan lekte jämt med varandra när vi var små, skiljde bara 2 år imellan .

jo grabbarna hade det riktigt kul i skogen . vi brukar passa på så fort man orkar o har chansen att komma ut. och hans nya ord för dagen igår var "svamp" och på vägen hem när han blivit trött i bena satt han tydligen o studsade i vagnen o pekade på svampen o ropade. ville att pappa skulle plocka, men det var ingen sån svamp som pappa ville ta hem direkt o äta .

• lunaria

Pilea: glömde ju skriva förut: GRATTIS på födelsedagen!! hoppas det blir roligt kalas

barbamamma: nä du, vi äter nog fler olika sorters svamp än de flesta, men flugsvamparna får andra käka om de vill . jo här kommer det nya ord varje dag,bättre sent än aldrig hihi .

va gott med tårtan! finns alltid någon som dock är tvärtom . var tvungen att fundera kring dte här med fluffet, frågade Dan oxå o det var ju den tårtan som Dan's morfar tyckte så mycket om så kanske att det bli nå't sån't till dopet . kul att Abbe uppskattade kalaset, det är ju det viktigaste av allt . stackars Freya, de har ju inte vett på att inte äta för mycket sött vid den åldern!!

Fangoria: *vink vink* .

Glittrax: jag mådde mycket mycket sämre med Noah än med Linn kan jag säga, hade ett sjukt illamående o sov dygnet runt. iofs så fick jag antagligen problem med mina sköldkörtelvärden under graviditeten då så be de kolla värdena på dig!! för det var strul för dig under graviditeten med Nova eller hur var det nu igen?? i såna fall finns det risk att du får problem nu igen..för det kan man verkligen bli trött av!! usch, din stackare, så jobbigt för dig!! jag åt iofs inte så värst mycket i början av någon av graviditeterna pga illamåendet, men prova dig fram o se vad som funkar. jag åt mycket digestivekex sist gång vet jag och drack iskallt vatten... 
    va kul att ni ska iväg o träffa henne då

idag har jag varit lite piggare o förkylningen är inte så illa. däremot har Linn blivit förkyld nu!! gaaah, håller bli tokig på detta, stackarn får ju inte va frisk så länge hon heller pga att hon blir smittad av mig .
    ska försöka baka lite tekakor i eftermiddag för vi har inget bröd hemma..Noah har kommit in i en ätperiod så han äter typ hela dagarna känns det som!! så fort han kommer hem från dagis så ber han om mackor, fil, kräm och sen äter han middag o 10 minuter senare vill han ha nå't annat och ändå äter han dubbla portioner med lunch på dagis samt 3 smörgåsar på mellis!! är era såna?? vill eg inte att han ska äta hela tiden, är ju inte bra för tänderna, men han är ju tydligen hungrig..iaf så går allt åt i rungande fart här hemma så nu ska här bakas. ska blanda i lite solrosfrön och havregryn så kanske det blir lite mer mättande

Svar på tråden Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)