• Madde01

Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)

Barbamamman-  haha, ja fredagsmys funkar nog lika bra det.. Det blir det här med.. Åt helskotta med bantningen ikväll Skrattande Känner sig ur kass att man inte ens klarar av att gå ned några extra kilon.. Sen har man ju inte velat ut o gå med Julius heller när han varit förkyld o hostig.. Känns så taskigt o slita ut honom då..

Zandra- Ja, tänk om jag också bara kunde sluta med allt sött o gott.. Tycker det är så fruktansvärt svårt.. Sambon är ju beroende av läsk så det finns ju ALLTID hemma o det är svårt o undvika när det står där i kylen men i går tog jag "bara" ett halvt glas läsk ...

Pilea- Okej, så ni har lixom vart förberedda på att alla ska komma förtidigt.. Men kanske inte lika tidigt som första som du sa Glad Synd att han inte gillade ersättningen på engång då.. Bara testa igen..
    Vi har ju matprobelm här hemma, Julius VÄGRAR äta mat.. Han äter gröt o fruktpuré men INGET annat , väldigt jobbigt faktiskt..
  • Madde01
    Pilea skrev 2010-09-10 13:04:19 följande:
    Kämpigt!
    Har samma problem med äldsta sonen, men det sägs att prematurer kan bli matvägrare om dom tex legat i respirator eller haft sond.
    Alve äter bra i perioder o ibland inte alls. Vi går till dietist för det o har fått näringsdrycker, sondnäring att blanda ut i maten o extra energi-pulver osv. Han väger bara 13kg o är 105cm o fyller 5år i jan. Lillasyster/storasyster (hon är ju både och) väger mer o hon fyller 3år i okt. 
    Men han har varken legat i respirator elr haft sond.. Men han matvägrar iaf.. Gröt är en höjdare det iaf Flört

Ni som har barn ungefär födda i samma vecka v.36 blir dom lite efter i utveckligen elr gör det ingen skillnad? För på bb sa dom inget om det, men barnläkaren på bvc sa att det inte var konstigt alls att Julius inte kan sitta då han är prematur.. Hon sa det på 6månaders kontrollen då jag berättade att han inte kunde sitta ännu .. han har lixom lite lutning när han sitter så kan han sitta i typ 5 min sedan så tippar han åt sidan ...
    Han sitter så här  lättare o skicka bild i stället så ni ser iaf :

• Madde01
    Pilea skrev 2010-09-10 13:12:52 följande:
    Ang tradera så fick jag 5 auktioner av 8 sålda igår kväll, gick inget vidare den här vändan. Hade för lågt utrop på nästan nya kläder o det var nästan inga som budade. Hade en del sprillans med prislapp också som jag fick lite mer för iaf.

Har hela bänken i v-rummet belamrat med klädhögar som ska läggas på lådan o en del som ska fotas.

Ikväll ska jag kolla in lokalen där kalaset ska vara på söndag. Vill veta hur mycket bord o stolar o porslin osv som finns. Som tur är har vi tillgång till den redan på lördag så vi kan förbereda saker o ting o även fixa iordning maten på plats.  
    Hur mycket fyller du? Glad Låter som stor kalas ju ...
  • Madde01
    Pilea skrev 2010-09-10 13:24:04 följande:
    30 år o börjar få lite kris

Vilken sötis

Vet inte om mina varit efter pga av förtidig födsel, tror inte det!
    Max verkar iofs lite sen om man jämför med alla andra bebbar här på FL Nä, skämt o sido, han hatar att ligga på mage o är därför inte så duktig på att lyfta upp överkroppen från golvet. Han tycker bäst om att sitta i knät o vara med, blir skitarg om man lägger ner honom.
    Han kan sitta en stund i bumbon, men sen börjar han bli trött i nacken o liksom reser sig upp o slänger huvudet bakåt, spjärnar emot med fötterna. Vi har inte börjat använd matstol osv än.
    Han har nyligen hittat fötterna. Har vänt sig ett par gånger från mage till rygg, men mest för att han är skitarg över att ligga så.
    Så när man ser bebisar på bild i samma ålder åka runt i gåstol o röja runt så känns Max som en nyföding jämförelsevis  

Ja, han är en riktig liten gobit Glad
    Okej, ja men golvet funkar här iaf .. haah..
    Men han har jätte svårt att räta på ryggen när han sitter Tungan ute
    Ja Julius är ju inte stor till växten direkt, så han är ju liten på det stadiet Tungan ute Så jämför jag han så med andra så känns han som en bebis.. haaha

Åh 30, vad kul Skrattande Jätte grattis i förskott då...
  • Madde01
    Xgirl- Ja det låter som det iaf på folk .. För alla blir helt chockade när jag säger att han itne kan sitta.. Jag trodde inte heller att det var så ovanligt att dom inte kunde det..
  • Madde01
    Pilea skrev 2010-09-10 13:52:03 följande:
    Vet ni, jag fick en glad överraskning här! Fick ut lite mer än 2000:- på sjukförsäkringen då jag var sjukskriven under graviditeten Ingen jättesumma, men skoj med pengar man inte räknat med. Ser det som en 30-års-present
    Tur att personalavdelningen har koll, det var dom som skickade ett brev till mig om att jag ev hade rätt till ersättning. Så jag fyllde i alla papper o skickade in förra veckan o idag fanns pengarna på kontot. 
    Gud vad kul Glad Blir också alltid glad när det trillar in extra pengar.. Nu var det ett bra tag sedan .. Var från kommunen sist när  jag fick Julius man har tydligen rätt till nått tilllägg på 4500 efter man fått barnTungan ute
  • Madde01

Okej, men då vet jag iaf att Julius inte är sen Glad Har haft  en gnällfis vaken idag, han har varit så trött o gnällig men vägrat att sova.. Nu verkar han på lite bättre humör iaf  får väl se hur länge det  håller Tungan ute

Pilea- Ja, vi fick iaf det, sen berättade min arbetskollega att det var pengar som man hade rätt till efter man fått barn .. För jag fattade inte vad dom kom ifrån ... Ja det var skillnad på dom då.. hehe .. Julius vägde 6660g vid 5månaders ålder Glad så han är inte heller så jätte stor ...

Barbamamman- Är Agathon också förkyld som alla andra? Julius förkylning verkar iaf hålla på o vara på bättringsvägen.. Usch jobbigt när dom är sjuka.. Nej klart man inte vill hålla dom vakna när dom är hängiga..

Zandra- Ja usch, det är jätte irriterande när man skrivit o allt bara försvinner samtidigt som man har en ledsen bebis brevid sig, brukar lyckas hända mig rätt ofta Rynkar på näsan

• Madde01
    Pilea- Men usch, ögoninflammation som smittar så lätt. Att folk inte vet bättre, men jag jobbar ju på förskola där får man också vara med om det mesta... Folk som kommer o säger " ... Kräktes i morse men det var för en timma sedan så jag lämnar nu" Då undrar man hur mycket ett jobb betyder för folk egentligen som inte "kan" vara hemma... Hade blivit tokig om någon kom med sin unge till min pool när den har kräkts på natten ...

Barbamamman- Men usch då.. Hoppas Agathon kryar på sig snart då, är det kalas idag elr? :) Berätta sedan om tårtan var god... haha

Zandra- Ja min mamma håller också på som en galning..Du lärde dig krypa när du ar 5måndader,blablabla..  Låt han ligga på golvet så lär han sig o krypa .. Men han ligger ju oftast på golvet för det är det han tycker är kul.. Men han tar sig fram på eget vis, han rullar Skrattande haha.. Så helt plötsligt liggar han där nedanför fötterna på en . Men ibland måste man påminna mamma om att detta är MITT barn känns det som, hon kan göra mig ritkigt irriterad ibland.. Känns som om det var alldeles för annourlunad förut.. Hon ba " men han kan ju äta samma mat som er.." Men neeej det kan han inte vi har ingen mixer men hon tror det bara är o mosa spaghetti o köttfärsås.. Mmh, visst om man vill kväva ungen Tungan ute Hm, skulle inte funka sambon är tokberoende av läsk.. Han sa det, att det är det enda han inte kan klara sig utan.. Så så får det bli då.. Men vatten är också gott säger jag Skrattande haha

Usch idag blev det o gå upp tidigt Julius ville inte sova längre än till 6.30 han brukar vakna 8 ..
  • Madde01
    Zandra- Ja jag tar allt med en nya salt jag Glad Det kommer väl tids nog det där med krypningen.. Ja han drar sig fram med armar o sprattlar med benen elr rullar så han kommer ju alltid dit han ska på ett elr annat sätt Tungan ute
    Usch vad jobbigt o stå o vagga han till sömns .. haha...
    Usch krya på er ...
  • Madde01
    Barbamamman- Var tårtan god då? Glad hm ,ja det måste vara nått med läsk som är beroende framkallande alltså ... åh, , men det är ju jätte bra.. Lätt o få in lite pengar Skrattande

Zandra- Ja, det fattar inte jag heller Flört åh, vad mysigt. Hittade dom någe svamp då?

Harmoni- Välkommen, vad kul att du fått en förskola du är nöjd med iaf.. Det är ju alltid bra med trevlig personal, då känns det mycket tryggare att lämna sina barn Skrattande

Kia- Här hemma är sambon ledig för engångs skull få vi har familjemys vi, hehe Skrattande Planerar ni för flera barn ? Vad kul Skrattande
Svar på tråden Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)