• Madde01

Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)

Vaknar upp av denna syn i morse..

alltså, det är ju bara Oktober.. Nu vill man ju bara gå o lägga sig igen Tungan ute
  • Madde01
    Barbamamman- Vad jobbigt ni har det med nätterna, vaknar han alltså o är pigg på natten? Vi har tidiga mornar här i stället, Julius vaknar aldrig efter klockan 5.30 numera.. I morse orkade jag inte gå upp så jag flyttade han till våran säng så låg han där i lekte till 7 iaf.. Julius äter banan till mellis, men jag tycker det är så svårt att få in det där mellanmålet, för han somnar alltid 14 då det är dags lixom.. För han äter ersättning vid 5. Sedan gröt vid 9. och lunch vid 11.30 numera en helbarnmatsburk.. Skulle vilja ha in bananen vid 14 typ.. Och sedan kvällsgröt vid 16.30 - 17 typ och sen är det välling vid 19-20 beroende på när han blir trött..

Pilea- Nej han verkar inte dålig igen.. Han är inte ett dugg snorig.. Kan hosta till lite på natten när han sover, men inte annars..

Zandra- Ja, det kan ju vara så.. Usch vilken surkärring..
  • Madde01

Men nu börjar snön smälta, för nu ösregnar det ute Rynkar på näsan Vad jobbigt det här vädret är..

Barbamamman- Vilka jobbiga nätter ni har, hoppas det vänder snart för er.. Julius var ju strulig innan tanden, men nu sover han som vanligt igen.. Skönt det.. Dock vissa nätter vaknar han 2 o vill ha mat, och efter han fått det somnar han om, fast det är inte alla nätter som sagt.. Du är ju värsta tårtmästaren Skrattande Låter ju as gott med aftereight fluff. ..

Zandra- bakadpotaris så gott Skrattande  hon fick dig att köpa roliga saker ju.. gillar du att pyssla? Glad

Glittrax-  Usch vad tråkigt det där med din bror o hans tjej.. jag hade haft extremt svårt att acceptera min bror om dom betedde sig så.. fast så är inte fallet här.. Min bror verkligen avgudar Julius och hans tjej också.. Så fort man kommer innanför dörren där snor brorsan Julius Tungan ute och jag snor hans dotter på 8år Skrattande gillar verkligen att vara med dom .. Dom är för goa hela familjen ..

Xgirl- Vilka roliga födelsedagspresenter Skrattande Och vad skoj med 60års kalas...

Ain- Oj, har han fått 3 tänder.. Julius har 1 tand och sedan känner man att den andra är på väg nu precis brevid... Men vad gulligt att hon vill hjälpa till, kan förstå att det känns konstigt först men som sagt man blir van Skrattande Super mysigt med resturang ...

puh, nu har vi pratat här hemma o sambon känner att han skulle vilja vara hemma med Julius med.. Så på Måndag så ska jag ringa jobbet o hoppas verkligen att det går att ändra.. Hade skrivit papper på att jag skulle vara hemma till Mars, men hoppas på att få kunna komma tillbaka i Januari, då sambon villl vara hemma o det ser ju jag som bara positivt.. Så nu håller vi tummarna, vet ju att dom anställer halvårsvis, och dom nya tror jag att deras anställning går ut i Januari.. Men är det någon som vet hur det funkar inom kommunen om man kan ändra? För f-kassan är det ju inga problem för min skull.. För dom papprerna har jag bara skrivit till December än så länge..

• Madde01
    Barbamamman-  Ja, det är därför jag tänkte ringa jobbet redan i morgon. Då har dom ju 2månader på sig, om dom nu vill placera om en elr om jag får komma tillbaka till mitt gamla jobb, hoppas.. Så jobbigt o börja om från början, men det är sådant man får ta när man är anställd inom kommunen lixom..  Usch, skulle aldrig klara av att gå inne på Ullared faktiskt. haha.. klarar knappt av attt stå i kö i klädaffären Flört Vilken hög självrisk det håller jag med er om .. Precis, ni ska ju inte betala någon kostnad som inte blev förstörd av grävlingen lixom.. 
  • Madde01
    Xgirl- Julius blir 1 i Mars, och sambon skulle väl tagit över tills April/Maj någon gång då i väntan på en dagis plats.. Ville ju inte sätta in han förns efter sommaren, men ekonomin håller lixom inte så länge Rynkar på näsan
  • Madde01
    Xgirl83 skrev 2010-10-24 15:19:33 följande:
    Aha, han är född i mars redan! Ja då förstår jag.
    Yes 8 Mars Glad
  • Madde01

Ringde nu, och nu fick jag ju nästan ångest när dom sa att det gick att ändra Tungan ute Hur tusan ska jag klara mig utan min lilla plutt? nej stressa nu, ska ge Julius frukost som vaknade nyss o sedan ned till jobbet o skriva nya papper...

• Madde01
    barbamamman- vilken toppen bm som ringer o kollar Glad är det rutin när man snittas elr?

Zandra- Jag skulle inte våga ge Julius smörgås än, men det skulle säkert funka.. Men jag är en sådan töntig höns mamma.. haha, är livrädd att han ska sätta i halsen o kvävas.. Det är min absolut största fasa kan jag berätta.. Det är nästan fånigt.. Så på bvc visade hon mig hur jag skulle göra om han skulle sätta i halsen när jag berättade om min rädsla för det..  Vilken super duktig tjej du har Glad Julius kan ju itne ens sitta stadigt själv än .. han ramlar bara ihop Rynkar på näsan

Jaha, nu var det besämt 10jan börjar jag.. Ska bli skönt men det känns ur jobbigt just nu Rynkar på näsan får ju ångest av det beslutet, men vet att det är bäst för oss alla.. Men jag menar har inte varit i från Julius mera än 20 min under dom här 8månaderna.. Så måste kanske lämpa över lite ansvar någon gång här på sambon så inte jag tar över för mycket nu, så dom också får in ltie rutin, just nu är ju sambon endast lek för Julius.. Han har ju itne matat han elr något sådant.. jag har ju automatiskt tagt på mig allt det ansvaret.. Det kanske är lite dumt, men eftersom han jobbar så mycket så har det bara blivit så...
  • Madde01
    Zandra- Låtit o låtit, han har inte tagit nått instiativ till det själv Flört och det är väl det jag väntar på antar jag.. hehe.. Ja han kommer nog få en chock då han behöver sköta allt detta själv.. Men nu när vi ändå pratar om det, att sätta i halsen alltså.. Min farmor var extremtt nojjig.. Då mamma skulle åka in o föda mig så passade farmor min storebror hon klippte ahlgrens bilar ni vet i 3 delar till honom o då var han 6 år Flört hon trodde han skulle sätta dom i halsen annars.. Gullig hon .. hehe..

Xgirl- Så Arvid har blivit nappsnuttare nu då? Flört Jag vågar inte ens ge Julius napp nu, för jag vet att han skulle ta den.. Men jag vill helst undvika napp .. Farligt när godisskålen ställs på bordet ..

Glittrax- usch då, men dom hittade henne väl ? tror jag läste nått om det någonstans att hon är hittad o oskadd..

Unge, idag blev det ingen sovmorgon.. Började ju bli bortskämd med det, idag var vi uppe med tuppen kl.6 igen. Efter att Julius vaknat 8 två dagar i rad Glad
  • Madde01
    Zandra- Jo han kommer nog väldigt lätt undan här hemma.. Det är ju det där i början, tror jag som gör att han känner att han itne kan mata Julius för han tog ju bara flaskan när jag mata, sambon fick absolut inte mata honom.. Kan vart det som sitter kvar att han fortfarande tror det är så, men ska se här någon dag.. Ska göra någon fuling så han får mata Flört Usch då.. Hoppas ni inte blir sjuka nu ...

Barbamamman- Ja, jag tror det är absolut bäst för oss alla om jag börjar igen Tungan ute Klippa navelsträngen mellan mig o Julius lite.. haha.. Men vad snällt att hon fixade den gratis.. Är så frukansvärt dyrt o gå till tandläkaren, man skulle väl behöva.. Men vågar inte, blir väl fattig på kuppen Förvånad

Xgirl- Jo jag tar nog på mig för snabbt vet att sambon skulle fixa det bra Glad Men badar han o sådant det gör sambon så ofta han är hemma när det är bad dags för Julius.. Sambon jobbar ju ofta kvällstiden då det passar bäst för Julius o bada.. Men idag badade dom på fmGlad Och leker gör dom ju massor, men det är mest maten o läggdags.. fast läggningen måste jag ta för då jobbar ju sambon.. han jobbar mycket kvällar.. och han kommer nog jobba lite kvällar extra när han är hemma också för o få in lite extra pengar o få ekonomin rullande, man är ju itne rik när man är mammaledig direkt ...

Fick en smärre chock idag när jag tittade på kontot kommer få ut 9000 av f-kassan .. Vart överlycklig.. Brukar aldrig få mera än 7000 Men har tagit ut 1mindre låg dag Glad Vi har ätit ugnsfalukorv idag, så har sparat o mixat lite till Julius ska se om han gillar det .. När han vaknar han har sovit i 40 min nu, kanske man får en glad kille ikväll Skrattande
Svar på tråden Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)