• Xgirl83

Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)

Glittrax: Så konstigt de beter sig! Men fråga dem vad som gäller och berätta vad de olika i personalen sa, så kanske det kommer fram att nån av dem gjort fel. Så gullig Nova var då, som förstår att du har så ont och vill hjälpa.

Barbamamman: Skönt att barnen ändå mår rätt bra! Jag glömde faktiskt fråga om Selmas tå, men idag ser den något bättre ut så vi får hålla tummarna.

Igår var vi i Göteborg på kalas för barnens kusiner fyller 4 år i veckan. Idag har vi inte gjort ett dugg, eller ja jag har försökt ta tag i tvätthögen lite och så. Sen hade vi lite filmkväll med popcorn och såg på Toystory 3 innan Selma skulle sova. Arvid har lite problem med magen igen och igår natt vaknade han och bara skrek och skrek, fick vara uppe över en timme med honom och försöka hjälpa honom att bajsa. Nu har han fått Lactulos igår och idag så snart släpper det väl. Han försöker bajsa ibland men inget kommer.
    Lilla S 071116 och lilla A 100520
  • Xgirl83
    Barbamamman: Jippi för ny spis! Vad skönt det måste kännas. Men så jobbigt att precis allt går sönder för er. Förstår att ni har haft det kallt hemma idag!! Så dumt att Agathon ska börja strula igen nu. Jobbigt att även han haft problem med magen.

Pilea: En sån sötnos, och ja han ser ju faktiskt lite rund ut om kinderna. Vad mysigt med bak-dag. Vi ska nog också ta och baka julgodis någon dag, det får väl bli till helgen då. Faktiskt ganska dåligt att er BVC-sköterska inte ringer upp för att boka om tiden. Så dumt att man inte kan lämna meddelande, ofta kommer man ju inte ens fram under telefontiden för att det bara är upptaget.

Usch, jag har fått hjälpa Arvid att bajsa här nyss igen. Vi får väl öka Laktulos-dosen.. Vi kan förresten inte använda larmet än för de har lyckats installera det fel. Det finns ju såna dörrmagneter vid entrédörren och altandörren, och när man går in genom entrédörren har man ju tid på sig att larma av, medan om man går in genom altandörren så går larmet direkt. De verkar ha råkat byta på de två kontakterna så att när vi går in genom ytterdörren så går larmet direkt.

Nej nu måste jag ge Arvid mat innan det är dags att hämta Selma.
  • Xgirl83
    Barbamamman: Nej avbetalning är ju inte vidare roligt förstås! Men en ugn måste man ju ha. Hur gick det på barnhab idag då? Så det blev spel till Fredrik då, men det får väl kanske bli så när barnen är tonåringar att presenterna får kosta lite mer. Tråkigt att barnen missade lussefirandet.

Madde: Åh så söt! Jättesöt rendress också. Ja snart ställer han sig nog upp!
  • Xgirl83
    Madde: Oj så mycket tänder det kommer!

Barbamamman: Oj, så han har problem med lederna också, vad jobbigt att det är så många grejer. Hoppas att det rättar till sig av sig själv då han inte får problem med att gå sen. Men är det just att lära sig gå som kan bli problem, eller kan han ha svårt att ta sig fram även senare i livet? Kan vara skönt att ha barnen hemma och slippa stressa iväg, det är samma här idag.

idaflisan: Jag känner ju inte dig, men oj vad hemskt med din dotter. Skönt att det verkar gå framåt ändå.

Just när vi började bli fria från förkylningar så har Arvid blivit sämre igen, så han har varit lite gnällig i natt och här på förmiddagen så har han inte kunnat somna förrrän nyss vid 12. Selma ville inte gå till dagis idag så vi är hemma istället. Jag har ju världens tvättberg som jag ska försöka vika. Selma somnade på soffan för en stund sedan så nu måste jag försöka väcka henne.
  • Xgirl83
    Glittrax: Men så konstigt att läkaren inte tog prover i halsen första gången? Så bra att hon fick antibiotika till slut! Usch man förstår ju att hon inte ville äta, hade väl jätteont i halsen.

Ain: Låter jobbigt med alla sjukdomar! Scharlakansfeber hör man ju aldrig om nån som har tycker jag. Så jobbigt med Benjamins bronkit. Kommer han alltid får sådana här problem vid förkylningar, tycker han har haft mycket problem? Oj, det lät ju inte bra med arkitekten och era ritningar.

Pilea: Men vilket konstigt BVC ni har! Så dåligt skött av dem. Ja det är jätteotäckt med självmordsattentatet, förstår att det blir ännu läskigare när man bor i Stockholm eller annan storstad.

Idaflisan: Vilken söt hund! Vi har också en, fast en större variant (golden retriever).

Barbamamman: Jag glömde säga, så roligt att Fredde blev så glad när han förstod vad du hade köpt. Ja de flesta nätbutiker är rätt snabba med leveranserna numera. Förstår att det är stressigt att hinna få köpt allt, men du hinner väl fortfarande handla på nätet om det krisar?

Här är det sjukt igen, eller fortfarande kanske man ska säga. Arvid är ännu mer förkyld idag och hade lite feber i morse. Är dock pigg och rätt glad. Selma fick vara hemma idag för ovanpå de isiga vägarna har det idag regnat, så jag kunde knappt gå 5 m till brevlådan utan att ramla. Sen är Andreas hemma idag för han har känt sig febrig igen. Han har haft halsont eller förkylning samt feber som kommit och gått nu i minst 1½ månad så idag ska han faktiskt till VC och ta lite prover.

På söndag ska Selma till sin farmor och Arvid till sin mormor så ska jag och Andreas ha några timmar för oss själva och gå och handla julklappar. Ska bli så skönt! Min mamma frågade efter att få lite tid ensam med Arvid, och jag tycker det är skönt att slippa ta med honom till ett fullt köpcentrum med alla basilusker, plus att han är så lättdistraherad när han äter så det hade ju varit omöjligt att få i honom någon mat där.

Nej nu ska jag ta och motionera dammsugaren lite.
  • Xgirl83

Vad härligt att höra dig säga att ångesten är borta för stunden och att du känner dig glad! Det är ju på väg åt rätt håll. Så skönt att medicinen har hjälpt så bra nu, och så skönt att Dan fattat budskapet. Otäckt att du inte minns vad du sagt men det verkar ju ha varit något bra.

Sköt om dig nu och känn ingen press att skriva eller kommentera något alls, tänk på dig själv främst nu. Kram!!

• Xgirl83
    Zandra: Men vem tänkte Dan skulle ta hand om barnen om han gav upp? Jag måste säga att det låter inte som han skötte det så bra, och höll på och ringde dig och så. MEN det verkar ju som att han verkligen insett ett och annat och förhoppningsvis blir allt bara bättre nu. Han behövde kanske detta. Märkligt att han lämpat över saker på dig medvetet tidigare. Så "lustigt" att du trodde att ingen skulle sakna dig, det har varit SÅ tomt både här och på FB när du var borta!! Usch att du tänkte sådana dumma tankar. Mysigt för er att ha lite tid tillsammans. Ta hand om varandra!

Glittrax: Men oj vilket strul för att få det där intyget!! Helt otroligt. Det är ju jätteviktigt att FK får det. Fy vad jobbigt med din hund! Man blir så himla fäst vid dem.

Barbamamman: Så härligt att spisen och fläkten har kommit nu! Så kul att ni har bakat en massa, har du tagit igen allt missat bak nu?

Lite gnäll... Andreas var ju till VC i förrgår och han har tydligen öroninflammation (att han haft ont i örat fattade han inte kunde bero på det tydligen, hehe). Så nu äter han antibiotika och tyvärr har han blivit jättetrött av den så han är väl snarare sämre nu...suck. Sen blev han nog lite sämre bara av att få veta att han har öroninflammation. Och Arvid har strulat i två nätter nu pga sin förkylning, och det blir ju jag som får ta honom eftersom Andreas är dålig. Men jag har ändå känt mig så glad senaste dagarna så jag kan inte klaga!

Arvid kan sitta utan stöd nu och behöver väl inte längre kuddar runt sig, att sitta på lekfilten är det bästa han vet nu!

Jag tyckte det kändes som att jag hade ägglossning igår, vi får väl se om jag får mens om ett par veckor eller om det bara var inbillning.
  • Xgirl83

Arvids framtänder uppe är förresten preciiiiis påväg att bryta igenom, kan också vara därför som han strular på nätterna.

• Xgirl83

Oj, så p-pillren har en stor del i det hela, det är ju kanske både positivt och negativt. Det är ju "bra" på ett sätt eftersom det är så enkelt att sluta med dem så kommer du må lite bättre, men negativt såklart eftersom du troligen hade behövt äta dem. Jag undrar en sak, tycker du själv att Dan har ändrats på något sätt? Jag har ju aldrig träffat varken honom eller dig, men jag bara minns hur du beskrivit honom förut och jag tyckte ju alltid då att han verkade vara en sådan klippa som tog så bra hand om Noah när du var sjuk och så. Och nu när du var gravid sist så tog han väl också hand om Noah t ex på nätterna så att du skulle få sova och pga foglossningen? Och nu verkar han lämpa över allt på dig och inte ens klara av ansvaret i en vecka då det är kris. Jag har ju bara fått denna uppfattningen utifrån vad du skrivit här, så jag är bara nyfiken på hur du tycker? Han verkar ju vara en jättebra kille egentligen. Bra att du förklarat att han fått en sista chans.

Vad kommer du få för hjälp/behandling framöver? Ska du fortsätta prata med din samtalskontakt t ex?

Åh, varma mackor, vad gott! Förstår att det är gott med den smaskiga maten som Dan lagar nu.

Nej nu ska jag plocka fram lite chips så blir det snart Robinson-final.

• Xgirl83
    Zandra: Ja då förstår jag mer det hela, så skönt att han fått ett sådant uppvaknade och att ni nu kan kämpa vidare. Dan har inte heller haft det lätt såklart, och kanske han kommer söka hjälp nu? Så mysigt att Noah tyckte om att klä granen!

Pilea: Fin gran! Det känns som det snart bara är vi som inte har plastgran, men Andreas vill också skaffa plastgran, bara jag som är motsträvig och vill ha det "som det alltid har varit". Men det blir kanske att vi tittar efter en på rean efter jul.

Barbamamman: Oj vilket konstigt och trist telefonsamtal. Förstår att du låter din mamma sköta det själv, vad ska du göra liksom? Oj då, urinvägsinfektion, brukar Abbe få det?

Madde: Kul att det gick bra för Julius att sova borta. Jag förstår att det är svårt att hinna med att skriva, jag bävar lite för att Arvid ska börja krypa.

Nu är alla julklappar inhandlade, vi hade ju även beställt från Hikmet vilket jag nästan glömde bort så nu blev det kanske lite mycket saker till Selma. Det blir ett spel, Pippi-kläder och peruk, en liten låda med hennes första lego (hon önskar sig det), lite delar till tåbanan, reflexväst och ett par byxor. Selma och Arvid får varsitt par så tuffa byxor (fanns på babyavd också med gröna sömmar som A får): www.lindex.com/se/Product/Product.aspx&styleid=11935710&path=3403475;3215210;3232580;3456311;111365;1357440. Antibiotikan hjälper ju snabbt så Andreas mådde mycket bättre igår.

Arvid är fortfarande rätt förkyld men sover bra på nätterna. Men han ville INTE sova på förmiddagen idag.

Nej nu mata Arvid och sen iväg och hämta Selma.
Svar på tråden Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)