Glittrax: Men så konstigt att läkaren inte tog prover i halsen första gången? Så bra att hon fick antibiotika till slut! Usch man förstår ju att hon inte ville äta, hade väl jätteont i halsen.
Ain: Låter jobbigt med alla sjukdomar! Scharlakansfeber hör man ju aldrig om nån som har tycker jag. Så jobbigt med Benjamins bronkit. Kommer han alltid får sådana här problem vid förkylningar, tycker han har haft mycket problem? Oj, det lät ju inte bra med arkitekten och era ritningar.
Pilea: Men vilket konstigt BVC ni har! Så dåligt skött av dem. Ja det är jätteotäckt med självmordsattentatet, förstår att det blir ännu läskigare när man bor i Stockholm eller annan storstad.
Idaflisan: Vilken söt hund! Vi har också en, fast en större variant (golden retriever).
Barbamamman: Jag glömde säga, så roligt att Fredde blev så glad när han förstod vad du hade köpt.
Ja de flesta nätbutiker är rätt snabba med leveranserna numera. Förstår att det är stressigt att hinna få köpt allt, men du hinner väl fortfarande handla på nätet om det krisar?
Här är det sjukt igen, eller fortfarande kanske man ska säga. Arvid är ännu mer förkyld idag och hade lite feber i morse. Är dock pigg och rätt glad. Selma fick vara hemma idag för ovanpå de isiga vägarna har det idag regnat, så jag kunde knappt gå 5 m till brevlådan utan att ramla.
Sen är Andreas hemma idag för han har känt sig febrig igen. Han har haft halsont eller förkylning samt feber som kommit och gått nu i minst 1½ månad så idag ska han faktiskt till VC och ta lite prover.
På söndag ska Selma till sin farmor och Arvid till sin mormor så ska jag och Andreas ha några timmar för oss själva och gå och handla julklappar. Ska bli så skönt! Min mamma frågade efter att få lite tid ensam med Arvid, och jag tycker det är skönt att slippa ta med honom till ett fullt köpcentrum med alla basilusker, plus att han är så lättdistraherad när han äter så det hade ju varit omöjligt att få i honom någon mat där.
Nej nu ska jag ta och motionera dammsugaren lite.