• Pilea

Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)

am zandra:
    Men gud så bra gumman, skönt att du blir tagen på allvar nu! Önskar så att du får bli helt frisk snart!
    Inser viken tur jag hade som bara hade strul med sköldkörteln under graviditeten o inte ens då kände jag av det direkt.
    Trodde ju att du skulle bli bra efter operationen o allt.

Håller tummarna för D, hoppas! 

• Pilea

På tal om julklappar så tror jag att vi ska satsa på Pippi-huset o skeppet till Alve o Tyra o ev någon mer liten grej. Max vet jag inte, kanske kläder.
    Fast just ja, min bror ringde förra veckan o sa att dom hittat ett jättefint dockskåp i deras återvinningsrum som dom skulle ta vara på till Tyra. Fast jag vet inte om hon kanske är för liten för sånt dockskåp än. Undrar om inte det finns något gammalt skepp kvar från när jag var liten, ett sånt där playmobil. Måste höra med mamma om hon kan rota runt i källaren hennes. I så fall funkar det ju minst sagt lika bra som "Hoppe tossa". Dumt o köpa nytt om det finns o ärva. 

Nu har det börjat snöa ordentligt här! 

• Pilea

Barbamammans...
    Ja, visst är det fina utklädningskläder, 99kr på Rusta!
    Max har blivit jättestadig hux flux

Men fy migrän, din stackare! O just nu när du är själv med alla barn, va typiskt! 

Ska försöka få ut lite grejer på Tradera ikväll är tanken. Skulle gjort det igår, men jag var för trött. Vill helst ha avslut på kvällen, inbillar mig att man får mer för grejerna då. Var iaf duktig o fotade o minskade bilderna o så igår på dagen. 

Max har börjat ta napp ordentligt o i några nätter nu har det funkat att ge honom den när han vaknat till, så han har somnat om direkt i sin säng. Har bara ammat 1gg på natten o då håller jag mig vaken o lägger tillbaka honom i sin säng o pluttar i nappen. Hoppas det håller i sig.  

• Pilea

Jag o Max har suttit inne o kurat hela dagen, vi har lyssnat på julmusik o haft tända ljus o varit o julhandlat på nätet o så har vi lagt ut några auktioner som inte orkades med i går kväll heller. 

Max har blivit jättehes o hostar o väser, låter som falsk krupp. Han har varit lite småsnorig i flera veckor, men igår på eftermiddagen började han helt plötsligt låta jättemärkligt. Han har ingen feber o äter hyfsat, men när han gråter får han knappt luft, det verkar ha satt sig rejält på stämbanden.

am zandra: 
    Skoj med paket från hikmet o bra att ni kunde dra hem den på pulka!
    Mysigt med lite bak!
    Krya på dig i din förkylning!

Madde:
    Men oj va han får tänder på löpande band!
    Här finns inte en tand i sikte på långa vägar.
    Så ni har dropin på bvc, det har jag aldrig hört om förut.
    Max har ju också börjat med napp på äldre dar, hi hi!
    Skoj o fika med jobbarkompis!
    Jag ska ringa min någon dag, hon fick barn nr.2 i juli o vi bor hyfsat nära, gäller bara att få arslet ur någon gång

Ain:
    Jättegrattis till jobbet, va skoj  

xgirl:
    Usch va jobbigt med migrän! O det lät inte så skönt med att han bits!
    Max kan bita tag med bara gommarna ibland o det gör faktiskt riktigt ont, kan bara föreställa mig tänder på det, aj!
    Vi har ju också ungarna i vår säng lite då o då, men det har blivit bättre på sistone. Vi låter dom hållas om dom vill sova hos oss, för eller senare vill dom knappas sova med oss längre. Ibland om det blir för trångt så går jag eller sambon över till Alves säng eller lägger oss upp o ner o sover skavfötters  

Ellani:
    Välkommen hit!

Glittrax:
    Hur har det gått?

Barbamammans...
    Kram till dig, hoppas det känns bättre idag! 

• Pilea

am zandra:
    Se där, inget ont som inte har något gott med sig Tur att det blev goda muffins tillsist, hi hi!

Oj, så Linn äter, hon är väl i någon tillväxtperiod då! Kanske hon ska äta ikapp då hon inte hade gått up så mycket sist

Ja, det är allt lite synd om lillplutt, men han har sovit rätt bra iaf.
    Imorse hostade han upp värsta slemklumpen, blä! fast bra att det lossnar o kommer upp.

Glittrax:
    Skönt att det gick bra hos BM o att det lugnat sig med SD.

Barbamammans...
    Men vad har det tagit åt Agathon då! 
    Grattis på 7mån-dagen föresten
    Jag glömde bort att Max blev 7mån igår, men man kan ju inte komma ihåg allt

Skoj att det gick så bra med inskolningen!

Jag o Max tog en promenad till Ica maxi här på morgon kvisten, direkt efter dagislämning. Handlade lite burkmat, gröt o välling. Hittade även några julklappar till 2 av våra vänners barn o 1 till grannen. Så blidde det en farsdags mugg o en present till då jag ska på tjejmiddag på lördag. Skönt att ha det mesta avklarat. Återstår bara 1 till julklappslotteriet + till barnens 2 kusiner.

Nu ska jag käka lite lunch innan Max vaknar, han har sovit i vagnen sen vi gick från dagis strax efter kl 09. 

• Pilea

am zandra:
    Skulle stå oj så mycket Linn äter! Lät lite drygt det där! 

• Pilea

Shit pomfritte, leksakerna jag beställde igår från hikmet finns redan o hämta ut, snabba bud Förvånad

Det var en trött liten gosse jag har idag, fick väcka honom strax efter kl.12 o då hade han sovit 3 timmar. Han åt nästan inget till lunch, men ammade istället. Nu ligger han här på golvet o kraxar, inte så att han tänkt vila sin hesa röst

Barbammamans...
    Max tackar o bockar, hi hi!
    Skönt att det funkade bra med inskolningen även idag o att din mamma kunde ta Agathon.

Madde:
    Va bra att han växer så duktigt
    Skoj att du är i farten o träffar många andra "hemma-mammor"

glittrax:
    Förstår att du vill ha sambon din hemma sen när lillplutt precis kommit!

Jag blir själv med barnen både ikväll o imorgon då R ska ut med jobbet. Men på lördag är det min tur, då ska jag på tjejmiddag hos en mamma från dagis. R ska vara ledig imorgon på dagen med oss eftersom han blir borta 2 kvällar på raken. 

Skulle egentligen på babyrytmiken idag, men eftersom Max är så kraxig så skippar vi det, vill inte smitta dom andra. 

• Pilea
    Halloj här är jag

Har barnen hemma idag, orkade inte bege mig ut i spöregnet för att gå till dagis imorse. Vi är inne o kurar istället.

Max är bra från sin förkylning nu i stort sett.

I helgen har vi fått mycket uträttat, hämtat hikmet-paketet, handlat skor till barnen, tvättat fönster inför 1:a advent + massa annat småfix som bara legat o väntat. R har börjat bygga ett element-skydd till badrummet.
    Jag var ju på tjejmiddag i lördags, supertrevligt o jättegod mat, skönt o ha nära hem också.
    Igår var Tyra o lekte hos några bekanta o deras son o under tiden passade vi andra på att shoppa lite, blev en runda till Bauhaus, eurostore, rusta. Köpte 2 nya adventsstjärnor, en ny bordslampa o lite andra inrednings-prylar. 

am zandra:
    Men fy vilken obehaglig hyresvärd, kontrollbehov så det räcker o blir över!
    Fast det där med att inte få ha barnvagnen i trapphuset, jag tror det är förbud på det nu förtiden pga brandrisken o att dom står i vägen om trapphuset måste utrymmas. 
    Men jag förstår verkligen att ni vill flytta därifrån. 

Va skönt att det börjar lossna för Noah med talet o att talpedagogen var så bra

Madde:
    Du har också haft fullt upp ser jag, skoj

Barbamammans...
    Tror inte du behöver vara orolig för Agathons utveckling, tänk på att han är förtidigt född också!
    Max lärde sig sitta på golvet tidigast av alla här hemma, Tyra var ju 9mån när hon först kunde sitta själv. Max vänder sig inte heller.

Mysigt att du känner dig nykär igen, det är väl det som är fördelen med att vara borta från varandra ett tag, att man hinner sakna o längta. 

Grattis till Alwin i efterskott!

Ain:
    Hoppas det går bra på nya jobbet idag, va spännande!
    Hoppas Benjamin kryar på sig snabbt! 

xgirl:
    Va jobbigt att Selma kommit in i sådan trotsålder o strular så nattetid. Och så förkylning på det för din del, jobbigt, jobbigt. Här får du lite krya-på-dig-baciller o lite mer tålamod

Glittrax:
    Vilken mysig fredag ni hade o härligt med lite sovmorgon för din del när Nova var hos farmor o farfar!
    Kämpigt att dina sammandragningar inte riktigt vill ge med sig.
  • Pilea

Nu var din min tur att göra en "zandra" (tänkte på att du gick rätt in i skärbrädan) Vet ni vad som hände här alldeles nyss???
    Hela jäkla dörren från köksskåpet trillade ner på min arm, tur att det inte var huvudet Skulle sträcka mig efter tändstickor o håller i handtaget på köksskåpet o vips så lossnar hela fästet från gångjärnet. Tur att inte Max satt kvar i sin gåstol precis under för jag tappade ju dörren rätt ner i golvet där han precis innan hade suttit.

Dags att byta kök eller vad säger ni???

Nu har jag råkat dra loss handtaget på spisen o på en låda o så nu detta med skåpet. Antingen är jag superstark eller så håller köket på o förfalla, tror snarare på det sista alternativet

• Pilea

Barbamammans...
    Hi hi, ja köket är riktigt à la 60-tal
    Men vi ska ju riva hela skiten inkl väggen till matrummet, sen blir det modernt värre

Va bra att overallerna passade så bra o att Alwin är så duktig på dagis  

Svar på tråden Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)