• Pilea

Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)

Madde:
    Här blir det också  burkmat, orka hålla på o stå o göra egen barnmat (kanske inte så bemödande dock, men mycket smidigare med burkar)

Jag blev också faster väldigt ung, var bara 7år (min äldsta bror blev pappa när han var 17år).

Alve kläckte ur sig en rolig kommentar imorse!

"Mamma, sängvättarna har varit i min säng inatt"
    "Usch då" svarade jag, "skicka in dom på toa nästa gång"

Alve 060129 Tyra 071019 Max 100410
  • Pilea
    Barbamammans...
    Här ser det också ut som "Hej kom o hjälp mig" Rev precis ur allt i klädkammaren på övervåningen för att se vad vi har slängt in där egentligen. Sen är det sån där insamling till Polen idag igen så jag har sprungit som en galning mellan alla garderober för o se om det finns något att skänka. Vart en anings stressat eftersom jag inte vet vilken tid dom kommer o hämtar. Men nu står det iaf 3 kassar fullproppade med kläder o väntar på att få "åka"

Förstår att det känns mycket nu med skolan o allt över dig, men du är verkligen jätteduktig som fixar detta, inte många som skulle orka plugga med så många barn o allt.

Så ni har fått snö! Det varnades om det även här, men än har jag inte sett skymten av det. Däremot är det minusgrader. Skulle inte heller ge mig ut med sommardäck i halkan. R bytte faktiskt igår kväll, på ena bilen iaf.

Oj, vad han äter på bra Agathon! Max äter 1 halv burk med mat till lunch, men så får han även lite fruktpure också. Gröt å eftermiddagen/kvällen äter han 1 hel portion. Däremellan amning, har föresten fått upp mjölkproduktionen igen efter stockningen.

Ja, usch, tycker verkligen synd om våra bekanta, hoppas dagis-strulet löser sig efter mötet nästa vecka. Annars får dom byta dagis eller omsorgsform för så där kan dom ju inte ha det.

Madde:
    Oj då, har han blivit en liten trötter! Han är inte på väg att bli förkyld igen då? Eller så har han bara ändrat sovvanor. 

am zandra:
    Va skoj att du o Ain har träffats Men tråkigt att du inte kunde ha med dig Linn! Är hon på G o bli sjuk eftersom hon var blek?

xgirl:
    Oj, vilket dilemma ni har ang föräldraledigheten! Hoppas det löser sig till det bästa!

• Pilea

xgirl:
    Men dom där 60 dagarna eller vad det är som pappan måste ta ut, gäller inte dom heller då?

Usch o fy för migrän! Har också det 1-2ggr per år o det är hemsk!

Ja, verkligen superskönt att rensa o kunna skänka grejer till bra ändamål. Men jag fattar ärligt talat inte hur mycket grejer o kläder vi har i gömmorna för jag rensar ju var o varannan dag känns det som. Och sen säljer vi en hel del på tradera + att vi lägger undan sånt som Max kommer växa i. Insamlingen till Polen är 1gg, eller är det 2ggr i mån o vi får alltid ihop flera fulla påsar.
    Jag är verklige i rensartaget, får passa mig så jag inte hivar grejer som egentligen ska vara kvar

Ja, jättebra att mjölkproduktionen o amningen kom igång igen. Det löste sig helt av sig självt, eller det var ju Max förtjänst iofs, hi hi! 

• Pilea

Eller är det så att han har rätt att vara ledig, men med lägsta-nivå-dagar?

• Pilea

Här är jag, tänkte bara meddela att jag lever!

Har tagit en paus från FL pga div saker som jag inte kan gå in på riktigt. Men jag säger så här, från o med nu får jag tänka mig för både 1 o 2 gånger när jag skriver något här, vem som helst kan gå in o läsa.

Jag har saknat er, kram! 

• Pilea

Jag kan som sagt var inte berätta om vad som hänt, hoppas det är ok! Men nu lägger jag detta bakom mig o får se det som en läxa inför framtiden.

Idag ska jag o lillplutt iväg till Öppna förskolan på Babyrytmik, första tillfället o sen 5 torsdagar framöver. 

"Stor-barnen" har Halloween-fest på dagis idag, men jag trodde bara att det var på A avdelning så det vara bara han som hade utklädningskläder med sig, men jag erbjöd mig att gå hem o hämta till T, men då ville hon inte, hon var lite skraj för alla häxor o spöken tror jag

Förra veckan var jag med T på 3års-koll o det gick super, hon babblade på som bara den o ville se bilderna o prata kring dom om o om igen, hi hi! Jag trodde ju att hon skulle vara blyg som vanligt, men icke.
    14kg o 92cm lång är hon numer, fast hon drar 98/104 i kläder, hm!

Sen har vi varit på 50-årsfest o A har varit på Tekniska museet med farmor o bonusfarfar o vi övriga var o spanade in vår nya handelsplats här i kommunen, ett jättefint köpcentrum. 

Vi har planer på att ta ner vår gigantiska tall på framsidan, men det kommer kosta en hel del, 7000kr bara för att ta ner den i sektioner, ytterligare 5650kr om vi vill ha allt bortfraktat o 2300kr om vi vill ha stubbfräsning för att bli av med stubben helt o hållet. Kostar en slant att ta in proffs, men vi kan ju inte ta ner den själva eftersom det finns hus o så omkring + att man måste klättra upp o ta ner den i sektioner.

Barbamammans...
    Usch, har ni magsjuka, fy!
    Va duktig du är med pluggandet

am zandra:
    Men vilken jobbig mens du har, stackars dig!
    Grattis till Linn o Noah i efterskott!

Ain:
    Va skoj med jobb-intervju, skönt att det kändes som den gick bra. 
    Sån där fas verkar M också vara i nu, han kommer aldrig till ro, sover nästan inget på hela dagen.

xgirl:
    Skoj med besök
    Så Arvid är också strulig, va jobbigt!

Alltså jag börjar undra! M är snart 7mån o har ingen som helst tendens till att vända sig när han liggger på golvet. Det har hänt 1 eller 2 ggr för flera månader sen, att han vände sig från mage till rygg, men nu vill han inte. Han bara ligger där o vill helst av allt vara i famnen. BVC sa inget om det på 6mån kollen.
    Han kan rotera, alltså ändra riktning när han ligger på mage o ibland vrider han sig åt sidorna när han ligger på rygg, men han rullar aldrig runt. Är väl lat

Ledsen om jag inte kommenterar allt, är massor att plöja igenom, hi hi!
    Ska rycka upp mig o ta nya tag!

Nu ska jag käka lunch så vi hinner till Öppna.

Tjing! 

• Pilea

Nu är vi hemma från Öppna förskolan o hämtning från dagis o allt! 
    Var riktigt trevligt med babyrytmiken även om det allt känns lite fånigt att "tramsa" runt o sjunga ihop med andra Brukar ju sjunga o så hemma o spela barnmusik för fulla muggar, men då är det ju ingen som ser, hi hi! 

Tyvärr är M i någon fas o är rädd för folk så han börjar skrika så fort någon tittar på honom o det kan bli lite jobbigt.

xgirl:
    Jag har också fått mer energi sen vi ställde tillbaka klockan o även jag har börjat gå upp före alla andra, käkar frukost i lugn o ro utan stress.

Ja, det verkar skilja sig jättemycket när det kommer till stl o även utvecklingen på barn. Det verkar nästan som om M kommer hoppa över "rullningsstadiet". 
    M sover nästan ingen ting på dagarna o vaknar fortfarande titt som tätt på natten, men jag har vant mig vid lite sömn.  

• Pilea

am zandra:
    Va bra att du ska höra med din BM ang dina problem vid mensen, så där ska du ju inte behöva ha det!

Jag har föresten fått en tid för cellprov, usch o fy, vill inte, men det är ju ett nödvändigt ont.

Vet ni om att det bara är 50 dagar kvar till julafton, shit Tomte Funderar på att börja julklapps-shoppingen på nätet ikväll så är det klart sen.

• Pilea

Här är jag igen

Vi har pissväder, blåser typ storm o snöblandat regn, usch o fy!

I lördags hade vi lite Halloween-fest här hemma, en vecka försent, jag vet. Men förra helgen var vi ju på 50-års fest. Ett par bekanta till oss o deras son kom över. Alve var utklädd till riddare o Tyra till prinsessa såklart, hi hi! Vi fixade lite lebbig mat till barnen, gjorde fingrar av prinskorvar o hade blå pasta till. Och så gjorde vi svampar av tomat o gurka o spindlar av små kex (oliver till kropp o små ben). Till kaffet blev det fingrar av mandelmassa o mandelflarn till naglar o så hade vi chokladfingrar i mitten som "märg"  

Max har lärt sig sitta själv på golvet kortare stunder, men rulla runt från mage till rygg eller rygg till mage gör han inte. Han har även invigt gåstolen, fast han grejar inte att ta sig någon stans än så länge.

Nu ska jag plöja igenom allt ni skrivit under helgen!

• Pilea
    Barbamammans...
    Trist med sjuklingar o att inskolningen får skjutas fram!
    Hi hi, Freya verkar vara en riktig liten buse hon
    Skönt att du läst färdigt boken nu! 
    Men gud så otäckt med vagnen, någon spärr som lossnat eller? Tur att det gick hyfsat bra med Agathon iaf!
    Kämpigt att han strular så på nätterna!

am zandra:
    Aj, det lät inte så skönt det där med skärbrädan!
    Max gillar inte heller bebisleksaker direkt, bara Learning puppy!
    Skoj att klänningen börjar bli klar, väntar med spänning på att få se resultatet. 
    Men fy, att dina värden aldrig ska bli bra!
    Tråkigt att syskon-fotograferingen inte funkade! 
    Kul med julklappsshopping, ska också spana in på hikmet o se om jag hittar något!

Ain:
    Va kämpigt att Benjamin sover dåligt!
    Hi hi, vet hur det är med att ha barnen sovandes i samma rum Iofs nattas Max inne hos oss, men övriga!

Xgirl:
    Vi har inte heller haft vinterkläder på barnen än, var först igår när det hux flux var 10 minus som lite varmare kläder åkte fram.
    Va bra att hans mage börjar ordna upp sig!
    Max bajar bara var 3:e dag ungefär, men han har inga direkta besvär, möjligtvis att han inte vill äta så vidare värst strax innan han gör sig av med lasset  

Glittrax:
    Grattis till Nova i efterskott!
    Tycker absolut du ska kolla upp dina sammandragningar! Jag fick ju min Alve redan i v,27+  

Madde:
    Välkommen tillbax  
    Jobbigt med förkylning! 
Svar på tråden Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)