Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)
Glömde ju resesängen, en talande gå-vagn o en tramptraktor Intresseklubben antecknar
Glömde ju resesängen, en talande gå-vagn o en tramptraktor Intresseklubben antecknar
Barbamammans...
Oj, jag missade ditt inlägg helt igår, va konstigt!
Jobbigt när dom härjar runt så där, dom blir ju lätt lite rastlösa när dom är hemma, iaf mina
Oj, då så pannan bara la av, usch o fy!
Vi har lyxen att ha fjärrvärme, fanns redan när vi flyttade hit. Tidigare var det oljepanna.
am zandra:
Va bra att du för anteckning
Känner ju inte din pappa, men skickar han julkort för att vara elak? Fast jag vet att du har skrivit tidigare om att ni har en "knepig" relation o att han är speciell! Hur som helst, inget roligt att sånt ska spä på ditt redan dåliga mående.
Kämpigt med mötet, kramar till dig!
Här har jag o ungarna varit ute på förmiddagen o skottat altanen på framsidan. Alve har fått en sån där jobbar-jacka från Biltema, en orange med massa reflexer o det tyckte han var jättebra att ha dagen till ära. "Nu är jag en riktig jobbarkille mamma" sa han
Tjohooo, Max vände sig från mage till rygg nyss, hela 8mån gammal Vet inte om det var av misstag för han såg bra snopen ut. Får se om han fortsätter med vändningar nu, min lilla segpropp
Han är så rolig Max, har aldrig sett en unge göra som honom förut! Han knäpper med fingrarna på allt som för att kolla kvaliteten
Först knäpper han o sen provsmakar han, hi hi! Tror ungen kommer bli kompositör eller liknande, sitter med armarna utsträckta o knäpper o vrider på händer o fingrar i takt till musik
Han har även börjat "prata" som bara den, igår sa han "mamma" o så låter det som "titta". Han försöker härma o "bubblar" på av glatta livet
Sen såg jag en vit liten prick i tandköttet nu på förmiddagen, men det kanske dröjer innan den kommer upp, känns inget vasst än iaf.
Men gåstolen har han inte förstått sig på än. Testade första gången när han var 6mån o nu är han som sagt 8mån, snart 9 o sitter bara blixt stilla i den, rör sig varken framåt eller bakåt. Annars burkar ju backa vara en klassiker.
Madde:
Usch o fy för att få en kamera uppkörd i näsan, att han inte blev ledsen!
Lika bra att uträtta lite ärenden när man ändå är ute o åker.
Skönt att ni slapp laga mat igår då!
Nu står ju inte Max upp i sängen än, utan det är bara att lägga ner honom med napp o snutte o gå ut från rummet. Men när de äldre barnen började ställa sig upp kom jag ihåg att vi fick stå kvar o hålla en hand på rumpan o hindra o lägga ner varje gång dom reste sig o tillsist gav dom upp o somnade (ja, inte så att vi tvångshöll eller så, men en stadig hand).
Barbamammans...
Usch då, men inte så konstigt att du känner dig stressad o irriterad när du får dra hela lasset med alla barn! Du kanske behöver få komma iväg o få lite egentid o ladda batterierna lite. Kram!
Madde:
Ja, alltså han pratar ju inte i den bemärkelsen att han vet innebörden, eller typ ropar på mamma Utan han härmar ord, säger vi titta eller mamma så apar han efter
Men mestadels är det ba ba o da da o ta ta ta o liknande.
am zandra:
Ok, då förstår jag! Fast någon stans kanske han trots allt vill återuppta kontakten, fast inte vet hur han ska gå tillväga. Nej, jag förstår att det är jobbigt, har själv ingen kontakt med min pappa nästan, han vet knappt vad barnen heter. Men det är pga hans alkoholism, han är ju snäll o så egentligen, men jag orkar inte med honom.
Barbamammans....
Va skönt att det löste sig med värmen tillsist o att du känner dig glad idag
am zandra:
Men så typiskt att Tv´n skulle paja nu då!
Vi har haft besök här av 2 dagiskompisar o deras mamma, blev fika o lek o massa spring, hi hi!
Imorgon kväll kommer som sagt våra grannar hit på middag. På menyn står lammytterfile med persiljetäcke o fårostsås o till förrätt blir det kräftsallad med smörstekta baugetteskivor. Grannarna skulle fixa efterrätt o vin till maten, bra med en sommelier-granne
Hoppas ni får en riktigt trevlig nyårsafton så hörs vi nästa år, får se om jag hinner kika in något mer innan dess!
God fortsättning på det nya året!
Vi hade en lugn o trevlig middag med våra grannar. Mamman o sonen kom först vid 17-tiden o pappan kom senare eftersom han jobbade till kl.19. Barnen fick mat först, dom mumsade lasagne o vi vuxna käkade snacks, tapenade o bruschetta bla för att inte svälta ihjäl Sen kom grannpappan runt 20-tiden o då högg vi vuxna in på förrätten o varmrätten. Ungarna var lugna o fina o tittade på film undertiden. Sen nattade vi barn runt 22-tiden, grannens barn somnade på en madrass på golvet i lekrummet, Max somnade redan vid 18.30 o alla barn sov hur bra som helst, vaknade inte vid 12-slaget. Vi käkade efterrätt o pratade, drack vin o hade det trevligt, skålade vid 12-slaget o kollade på raketer genom fönstret o vips hade klockan blivit 02:30 o då gick dom hem, grannpappan skulle jobba dagen efter kl.10 (undra hur det gick, hi hi!) Jag var iaf lagom trött igår, ungarna vaknade ju som vanligt runt 07-08-tiden.
Nu ska jag kolla på "Minuten" med R
Tjing!
Här är det fullspäckat schema varje dag! Igår hade vi lekkompisar o deras mamma över o idag har vi varit hemma hos dagiskompisar o lekt. Imorgon får vi fikagäster igen o på fredag o lördag är vi bortbjudna på middag.
CarlAstrid:
Va skoj att det går framåt med potträningen, heja Elias
Barbamammans...
Aj, aj, stackars Abbe med öron-ont
Va skönt att maken var ledig idag då!
Hade själv inte riktigt koll på att det var röd dag o allt imorgon, trodde R skulle jobba hela veckan, men han jobbade hemifrån i måndags o ska även göra det på fredag.
glittrax:
Fy för att ha en sån där barnmorska, inget kul o känna sig nedtryckt så där! Och sen att inte sjukskrivningen gick igenom, va jobbigt! Kan du överklaga beslutet på något vis?
Oj, hoppas det inte är havandeskapsförgiftning på G!
am zandra:
Massor med kramar till dig! Dålig ekonomi känns som det är det sista du behöver tänka på just nu! Hoppas verkligen att D sjukskrivning blir godkänd nu!
Läste detta någonstans!
Något att tänka på...
"Att vara stark är inte att aldrig falla, att alltid veta eller att alltid kunna.
Att vara stark är inte att alltid orka skratta, att hoppa högst eller att vilja mest.
Att vara stark är inte att lyfta tyngst, att komma längst eller att alltid lyckas.
Att vara stark är att se livet som det är, att acceptera dess kraft och ta del av den.
Att falla till botten, slå sig hårt men att alltid komma upp igen.
Att vara stark är att våga hoppas när ens tro är som svagast. Att vara stark är att se ett ljus i mörkret och alltid kämpa för att nå dit..."
Just ja, glömde ju xgirl!
Va skoj att ni också planerar att renovera kök, tycker absolut ni ska göra det "ordentligt" när ni ändå renoverar!
Vi ska riva ut rubbet o sätta dit ikea-kök, ska ha vit högblankt med svart bänkskiva!
Satt o planerade köket igår o så här lutar det åt att vi ska ha!
Som det är nu har vi en vägg intill matrummet som ska rivas, har bara en smal dörröppning mellan kök o matrum så det kommer bli ett stort o öppet kök!
Barbamammans...
Va, måste man ha diskbänk o kran???
Kommer att ha diskhon bredvid diskmaskinen, alltså under det mittersta överskåpet.
Sen syns det ju inte på planritningen, men på den riktiga bilden där vi har kyl o frys där kommer bänken som står på tvären att fortsätta bort o avslutas med ett högskåp (mittemot diskmaskinen som är grå på ritningen).
Usch, låter inget vidare med din hals!
xgirl:
Ok, budgetvarianten blir säkert också bra! Men om man har som oss, att typ hela stommen, eller iaf luckor o lådor håller på att falla samman, då är det lika bra att riva skiten
Aj, stackars Selma o hennes tå!
Skoj med mycket på "schemat" o att få träffa vänner o bekanta
Bara att tacka o bocka när mammsen kommer förbi med kläder
am zandra:
Skönt att du känner dig något bättre!
Imorgon ska jag o R åka till Ikea, tjohoo
Ska kolla in kök o div grejer. Tänkte åka dit när dom öppnar o käka frukost där. Min mamma kommer hit o passar barnen under tiden, eller Max tar vi med oss, men övriga.
Sen senare på kvällen ska vi till R`s mamma o äta middag.