• Xgirl83

Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)

Pilea skrev 2010-12-07 16:04:35 följande:
    Ja, fy, gillar inte sådana där försäljare! 
    Så ni har alltså redan tackat ja?
    Japp, Andreas fick bestämma till slut.
    Lilla S 071116 och lilla A 100520
  • Xgirl83
    Glittrax: Men oj så kämpigt. Det är ju tydligen inte helt ovanligt att drabbas av depression under graviditeten så det kan ju vara något sådant. Jag tycker absolut du ska prata med någon, ta tag i det så fort som möjligt. Så trist att du inte fick sjukskrivningen godkänt, verkar vara alltför vanligt när man är gravid.

Barbamamman: Så trist att glasögonen försvunnit, måste ju vara jättesvårt att ha glasögon till ett såpass litet barn. Förstår att de lätt försvinner eller kommer bort. Så skönt att Agathons tand har kommit upp nu! Det kan ju ha varit en bidragande orsak till hans humör. Jo Arvids mage har fungerat även om han inte bajsar så ofta, men igår morse hade han dock lite problem. Men när han hade kämpat ut "proppen" så kom det massa lösare bajs efter det, så nu är det nog bättre igen. Vi får ge lite extra katrinplommon kanske.

Zandra: Jag tycker som sagt att det är jättebra att hon kommer ringa dig varje dag. Det är ju hennes val, inte så att du har tvingat henne så du ska inte känna dig som en börda. Det är hennes jobb. Jag förstår verkligen att du håller skenet uppe inför Dan när han inte visade att han brydde sig när du var sådär ledsen. Visste inte att det var så. Bra nu då att han ska vara med på nästa möte.

Just nu är försäljaren här och installerar larmet. Jag och Arvid sitter på sängen i sovrummet nu för larmkillen håller på och ska testa larmet.

Det gick ganska smidigt ändå att gå till dagis idag. Det är första biten, med backen m.m som är stressig och lite jobbig, men efter det går det ju riktigt smidigt resten av vägen till dagis. Men vi får gå minst 10 min tidigare imorgon för vi blev lite sena idag.
  • Xgirl83

Hm, kaka på kaka? "Förstår att de lätt försvinner eller kommer bort." skulle vara "Förstår att de lätt går sönder eller kommer bort."

• Xgirl83
    Zandra: Det är inte för sent!! Men när man är i en depression så känns det ju som man aldrig kommer komma ur den. Usch, jag blir rädd när du säger sådär. Ring din prattant!! Borde inte du vara sjukskriven när du mår som du gör? Du får mer än gärna inboxa mig!

Barbamamman: Så skönt att få röjt lite, inför födelsedagar och jul behövs det gärna göras. Jag tänkte också handla lite för den där rabattkupongen, men så synd att du inte hittade något du ville ha. Vilken stl har Agathon nu förresten?

Arvid har vaknat typ 100 ggr i natt och jag vaknade med huvudvärk i morse. Var jättesur och grinig mot Selma före dagis, men det ska väl ha ordnat sig tills jag ska hämta henne... Ikväll är det julfest med lussefirande på Selmas dagis.

Vet ni, jag tror vår nya BVC-sköterska är riktigt bra! Vi hade ju henne för första gången nu sist, men då var det ju Andreas som var där eftersom jag var sjuk. Men han tyckte hon var bra iaf. Idag så ringde hon för att höra hur det går med Arvids mage!! Och även för att höra hur det går med hans öron, han har ganska länge nu haft sår bakom örsnibbarna nämligen som inte vill läka. Det blir ju lätt svamp där bakom och sedan vill såren aldrig läka pga att man kommer åt öronen hela tiden eller så river han själv på det. Så det börjar blöda hela tiden. Så hon undrade över det också, och verkade jättegullig! Jag blev helt paff, har aldrig varit med om att en BVC-sköterska frivilligt ringer upp bara för att höra hur det går.
  • Xgirl83
    lunaria skrev 2010-12-09 12:58:20 följande:
    Dan kommer hem här, jag har brytit ihop.
    Men herre gud, han får ta och ringa till din prattant, eller din läkare eller något, bara du får hjälp. Önskar jag kunde göra något. Stor kram till dig, jag tänker på dig.
  • Xgirl83
    Pilea: Men så som de gjorde på BVC med lappen på dörren kan man ju bara inte göra, fy så dåligt! Då kommer ju precis alla som är inbokade under dagen ta sig dit i onödan. Vad gulligt av din man att komma med blommor sådär. Förstår att du blev rörd, när inte du kom ihåg dagen hehe.

Barbamamman: Så bra att skolan verkligen engagerar sig i Fredde, och att det verkar gå åt rätt håll i alla fall. Så bra om han även får en dyslexi-diagnos om det gör så de kan hjälpa honom ännu mer (inte kul ATT han har dyslexi förstås). Vad kul att det händer saker med Agathon! STORT GRATTIS till godkänt på svenskaprovet!! Vad roligt, då måste du väl få godkänt i kursen för du har väl inte fått underkänt på någon uppgift heller?

Nån som har erfarenhet av en navel som blivit röd och varar? Upptäckte det på Arvid igår morse, men glömde fråga BVC-sköterskan om det när hon ringde. Han har även prickar på magen i närheten av naveln som jag bara trodde var typ "virus-prickar" nu när han är förkyld, men med tanke på naveln så kan det ju vara nåt annat. Försökte googla igår men hittade inget mer än att man kan få exem i naveln och att det kan vara svårt att få bukt med.

Och Selmas tå har blivit sämre. Och att bada fötterna i såpavatten är ju inte direkt lika spännande längre som första dagarna så jag har precis mutat henne med en clementin här. Sen ska vi ha på plåster för att skydda enligt sköterskan, men samtidigt ta på salva 2 ggr/dag vilket innebär mycket ta av och på plåster och hon har så himla ont så det går inte att hålla på så. Borde köpa bedövningssalva kanske. Får väl ge det över helgen annars blir det kanske ett samtal till VC igen.

Usch jag bara tänker på Sandra...
  • Xgirl83
    Glittrax: Du får vara hur ego du vill, du verkar ju må jättedåligt. Så modig du var som ringde till din BM. Jag förstår precis hur du menar med att man tydligen inte alltid har samma åsikter om hur det ska se ut hemma. Måste vara jättefrustrerande för dig som verkligen inte KAN ta tag i det själv, du kan ju bara titta på. Tyvärr kan ju allt kännas ännu mer stressigt om det är stökigt och så. Men försök att tänka att städning är det minst viktiga just nu. För så är det ju.. Angående julklappar så om du vågar vara ärlig så kan du ju säga att du inte tänker köpa något i år för du orkar inte. Men det är inte så lätt kanske. Därför tycker jag att du eller sambon ska ta och göra en stor beställning på nätet, det går faktiskt att köpa precis varenda julklapp där. Så bra att du skrev ihop ett brev, det kan ju hända att de ändrar sig.

Stor kram till dig!
  • Xgirl83
    Barbamamman: Ja den där salvan vi ska ta på 2 ggr om dagen är ungefär som alsolsprit, den är bakeriedödande och suger ut varet. Blir väl till att forstätta med den då. Men hu, hoppas det går över av sig självt för det lät inget trevligt som du beskrev!

Jag pratade precis med BVC och fick tid till kl 14 idag så ville hon kolla på det. Perfekt! Jag ska be henne kolla på Selmas tå också. Var det så här långt efter som Alwin hade röd och varig navel? Man tycker ju liksom att det borde ha läkt för länge sedan?

Nu måste jag sätta mig och pussla med Selma som jag lovat!
  • Xgirl83

Det är alltså Arvids navel vi fick tid till att visa upp..

• Xgirl83
    barbamamman: Vilka fina kort och goa ungar du har!! Jättefint. Oj så mycket hår Agathon har!

Madde: Härligt att du lever. Vi är inte många som skriver här just nu.

Varit hos BVC och visat upp naveln. Två BVC-sköterskor (inte vår ordinarie) stod och undersökte honom och de visste inte vad det var riktigt för om det var en infektion så trodde de att ha skulle ha ont när man tryckte runt där. Så vi ska ta på kortisonsalva nu först och om det inte hjälper ska vi kontakta vården. Jag tycket inte sköterskorna var bra på att förklara VAD de kollade efter osv, jag fattade inte mycket alls. Sen visste de inte om prickarna på magen hörde ihop med det eller om det bara var "virus-prickar" för att han är förkyld.

Andreas och Selma är och handlar och sen blir det tacos, mums, börjar bli väldigt hungrig nu.
Svar på tråden Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)