Barbamamma: Men så skönt med hembesök! (förutom städningen då) Är det bara som en allmän koll att allt går åt rätt håll, eller är det fortfarande problem? Du frågade om Arvid stod sig bättre på gröt på kvällen och jo, det är nog just det han skulle behöva börja med nu, men vi slutade ju med välling just för att det blev stopp i magen.
Så jag ville helst att det skulle lösa sig först, ev att man fick höra vad BVC säger också först, så får vi kanske börja väldigt försiktigt igen sen.
Pilea: Ja fy för att pulsa i snö med barnvagn! Oj med pulka efter också, inte dåligt. Vi har inte fått någon snö nu.
Ain: Haha, roligt att bli intervjuad av Kongolesisk TV.
Du kanske är värsta kändisen där nu.
Häftigt att ni får komma till ambassadören på julfest!
Zandra: Men OJ vad fin klänningen blev!!
Du ska vara riktigt stolt! Så skönt att inte lägenheten var så ofräsch, och att ni bestämt er för att ta den. Jag förstår att det är jättekämpigt att Dan själv inte riktigt förstår omfattningen av sin diagnos, och hur tungt du har det.
Hoppas ni kan få någon hjälp med det.
Josenoah: Välkommen hit! Berätta gärna lite om dig själv.
Madde: Åh, att ha sjuk sambo hemma är inte roligt!
Igår hade vi en inne-dag, jag var på SÅ dåligt humör efter två nätter med för lite sömn. Jag är verkligen känslig för det. Ångrar alltid jättemycket vilken dålig mamma jag är de dagarna.
Men fasen är förhoppningsvis över för han har bara vaknat 2 ggr i natt som "vanligt" nu när han inte får välling.
Arvid har nu inte bajsat på en vecka igen, trots att han inte fått något annat än bröstmjölk, katrinplommon och messmör. Idag har det dock kommit liiite, så det kanske är på gång. Jag ringde BVC för att rådfråga igår, och när hon då skulle slå upp Arvid i datorn så visade det sig att han inte alls fanns inbokad på 6-månaderskotroll! Det hade blivit någon miss antagligen pga att det var min förra BVC-sköterska, som tillhör en annan vårdcentral, som bokat in tiden. Så den sköterskan jag pratade med sa att hon hade sett att det fanns en ledig tid där och bokat in någon annan. Så hon ringde mig idag igen och hade löst det så jag får komma mitt emellan två tider.
Kommer bara bli stress av alltihop och jag kommer väl inte hinna få några råd om Arvids mage. Typiskt när man väl har något att ta upp.