• Madde01

Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)

Ain- Ja han är underbar Glad Ja det är jätte jobbigt när han vaknar så, och J är inte förkyld elr något sådant. Så jag antar att det är en fas .. Hur går det på jobbet för dig då?
  • Madde01

Börjar med att säga vilka SÖTNOSAR alla har Glad

Barbamamman- Nej jag har aldrig ätit det Tungan ute Kanske är gott, vet man ju aldrig förns man testat lixom. Vad skönt att du börjat med julklappsinköpen redan.. Jag kommer väl vara ute i sista sekunden som alltid, det är jag varje år. Då det är som mest med folk o längst köer i affärerna Tungan ute och eftersom min pappa hatar att gå i affärer får jag även pengar av honom att köpa till Julius för Tungan ute Så man ska inte bara köpa åt sig själv utan åt andra också, men det är väl lika bra. Då vet man iaf att det blir rätt.. Tycker det är så svårt nu när folk ringer o frågar vilken storlek Julius kommer ha till Jul.. Säger 80 till alla. Då vi har börjat använda 74 till Julius o det är fortfarande förstor lixom ... Vad skönt för dig att kurs slutet är nära Skrattande Fullt upp när alla är hemma kan jag tänka mig...

Zandra - Gud så duktig Linn är då.. Synd att den inte var super fräsch, men är det något som går i fixa på et kick elr? Men det kan ju vara skönt för dig iaf så du har nära till allt, vet ju inte om du har bil elr nått nu så det kanske inte spelar så stor roll? Du är absolut ingen dålig mamma för att du inte mår bra just nu, vissa får sina svackor o det är absolut inget konstigt vännen .. Avlastningen kan ju vara väldigt skönt för dig, du lägger dig inte o skiter i allt utan att du tar faktiskt tag i saken o det är väldigt starkt, finns ju folk som inte ens vågar gå till någon o prata.. Vad är det för slags avlastning ni skulle få i såfall då? Såg nu att jag o barbamamman skrivit "typ" samma sak . oups Tungan ute

Xgirl - JA coop forum o ica maxi brukar ha.. Ni har inte nära till något av det ? Men jag tror till o med att vårat lilla ica här har .. Har du kollat på Ica? om ni har det nära?

Pilea- Mysigt med en tripp på stan o köpa kläder till barnen iaf.. Även fast det oftast inte blir så mycket kläder inköpta till en själv.. Inte för mig iaf när jag är på stan Tungan ute Vad duktig Alve är ...

I natt funkade det bättre med Julius gav han faktiskt en alvedon innan läggdags, då jag börjar misstänka det är flera tänder på g.. Han bajsade nämligen löst 4ggr igår (ursäkta för infon) hahaha.. Så då sov han från 22 - 7 utan att vakna 1 endaste gång.. blev sent då vi var o hälsade på min storebror i går o Julius somnade i bilen hem o det tar typ 20 min o köra så han var pigg när vi kom hem minsann. usch här snöar det idag. Så har man en sjuk sambon hemma. stackarn. och en gnällfis till barn Flört får väl se om man överlever denna dagen .. hehe ..

• Madde01
    Zandra- Söta Linn då och vilken super fin dop klänning.. har du sytt själv? Visste faktiskt inte du höll på med det, måste missat när ud skrivit det.. Förstår att ni håller er hemma, inte kul o ge sig ut i detta väder som varit idag direkt.. Vad kul att hon är så intresserad av att gå, Julius är också väldigt intresserad av att gå o stå, men han kan inte resa sig själv ännu som linn kan.. Men han går mer än gärna om man håller han i händerna..

nu vaknade lillfis.. får fortsätta skriva imorgon.. sjukstuga här, eller tänder..
  • Madde01
    Barbamamman- Men vilken praktiskt stol ni fick Glad Har han prov suttit? gillade han den sådanna fall?

Xgirl- Usch då, aldrig kul att inte få sova. Dom nätterna jag fått bara sova lite så är jag inte heller så underbar mamma faktiskt. Men stackars lilla Arvid med magen då, hoppas dom på BVC kan hjälpa på något sätt faktiskt ..

Pilea- hahaha, vilket härligt träningspass du fick i går morse. hade det snöat så pass mycket alltså? Gick det bra med blocket sen då?

Ain- Skoj o vara med i tv ju Glad

sjukdom efter sjukdom Rynkar på näsan Julius somnade i förns 23 i går kväll o vaknade 4.30 i morse då kände jag på hans panna, för han fick sova brevid mig från kl. 2 då han vaknade första gång och shit vad varm han var stackarn, så då gick vi upp 39,2 lilla plutt då.. Sen efter 1 timme elr nått somnade han om på min mage så vi har sovit på soffan sedan dess jag o Julius .. Vet ju inte om det är tänder elr sjukdom heller, eftersom han hostar o snorar som sin pappa o feber ..
  • Madde01
    Zandra - Men vad du är duktig då Glad tycker den var skit fin .. Så hon ska öva på att gå hela tiden nu, har också en här som tycker det är jätte kul att öva på att gå Skrattande En sån där hoppgunga då? det kanske var det du mena med det sista? Nej det är absolut inte kul med en förkyld unge, man får inte direkt sova mycket på natten, han skulle ju ligga på min kudde med mig och så låg han där o var JÄTTE varm stackarn ..

får fortsätta svara snart, en ledsen pojke här
  • Madde01
    Fortsättning ...

xgirl -
    Okej, han brukar ju bli snorig o sådant när det är tänder på G. Men nu eftersom hans pappa också är sjuk så är det väl sjukdom Rynkar på näsan Nej han är inte på topp idag, nu när han vaknade från vilan förra gången hade han 38,7 i temp.. Men han vill inte äta, så nu fick han sova igen så får vi hoppas man får i han lite mat sen han kanske har ont i halsen också elr nått ? man vet ju inte så länge dom inte kan visa elr prata ..  hoppas Arvids mage kommer igång snart.. 7600 det vägde Julius på 8månaderkontrollen Skrattande

Pilea- såg att du frågat om vatten, försöker erbjuda Julius vatten till varje måltid. men han är inte heller riktigt med på det där.. Men jag har förstått det som att det fortfarande är väldigt mycket vatten i barnmatsburkarna o så länge dom äter välling o ersättning som i ditt fall du ammar så får dom i sig tillräckligt mycket vätska.. Julius vill oftast inte ha alls.. han tuggar bara på flaskorna Tungan ute

Barbamamman - Vad bra att det funkade för agathon att sitta i den då Skrattande super fina smycken.. Tror din syster kommer bli super glad för sin, skulle iaf jag bli super personligt o fint ju Tungan ute 

Nu somnade som sagt lille plutt igen, skulle nog kunna steka ägg på hans panna.. Stackarn ! Inte fått i han någon lunch heller, han började tok gråta.. han som älskar mat annars.. Vi ska testa igen sen när han vaknar här o hoppas han få i sig lite.. Annars får det bli välling då struntaar jag i rekomentationerna.. med max 3 välling/gröt mål per dag.. viktigaste för mig känner jag att han får i sig någonting under dagen ... Då får han vällíng 2ggr i dag o gröt 2ggr idag i stället ..
  • Madde01
    Xgirl- Ja lillplutten fick leva på välling idag Rynkar på näsan fick varken i han gröt elr fruktpuré som han vanliga fall älskar .. Så det blev välling o vatten idag, stackarn.. Jodå alvedon har han fått o lägsta temp idag har legat på 38,7 och det var 2 timmar efter alvedonen.. Vilka super snygga kläder du klickade hem o vad billig den översta var Skrattande

Zandra - JA bättre han får i sig någonting känner vi.. haha, vilken praktisk sak. aldrig sett sådan förut, den var ju super smart slipper man själv få så ont i ryggen Glad skönt o få lite inhandlat iaf ...

Imorgon blir det vårdcentralen för oss, ska ringa på en gång dom öppnar i morgon.. Rinner ut både ögon o näsa tycker så synd om han o hostar massor Rynkar på näsan + hög feber kan inte bli sämre just nu .. Tror han har ont i halsen också eftersom han inte vill äta någonting överhuvudtaget ... Förutom välling då
  • Madde01

usch.. i natt hade Julius 40,3 i feber stackarn.. fått tid till VC 10.30 i allafall, fast dom säger väl det gamla vanliga att det "bara" är en liten förkylning ..

• Madde01

Hemma från VC.. Virus hade han, så fick kåvepennin, ögondroppar o bricanyl.. Fick även en remiss till ögon,näsa,hals läkare..
    Skriver mera snart.. Ska bara käka lite lunch medans han sover Glad

• Madde01

fortsättning

Fick en super bra läkare, finns inte många sådanna på VC här i samhället Glad Han reagerade på att J hade munnen öppen hela tiden, så vi får en kallelse till ögon,näsa,hals då.. Eftersom han misstänker att J kanske har någonting i näsan som gör att han har svårt att andas genom den.. Julius har nämligen typ konstant munnen öppen. så får väl se vad dom säger om det behöver opereras elr ej ..

Xgirl- Japp, det var EFTER alvedonen.. Så vi ringde sjukhuset o rådgjorde med dom hur vi skulle göra.. Men det behövdes inte åka in så länge vi fick i han vatten o välling. Vad jobbigt med feber hos er nu också Rynkar på näsan Jobbigt med fobi också Rynkar på näsan

Barbamamman- Men alvedonen brukar hjälpa.. Men nu har vi massor med mediciner vi ska ge han, fast han är jätte duktig o svälja, hade ju någon host medicin förut som gick kanon o få ned ..  Ja RS är inge roligt, men det är väl inte farligt när dom är så pass stora?

Zandra-  låter ju jätte spännande det där med maten ju Skrattande

Svar på tråden Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)