• Madde01

Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)

Juste ja, glömde ju att nu i morse så kände vi hans tredje tand Skrattande shit vad snabbt det går när väl 1 kommer upp .. hehe..

• Madde01
    Barbamamman- Jaha, då förstår jag.. Usch! Ja det är riktigt skönt o ha nått att göra, speciellt nu när Julius är en liten djävul hemma o en ängel borta Tungan ute Var ju en tjej där hon frågade om han alltid är så där himlans snäll .. Jag kunde inget annat än att skratta.. Han bara glider runt när vi är borta o sitter han i min famn så sitter han verkligen o myser.. Token .. Vad skönt att det går så bra med inskolningen. Kan förstå att han är trött med massa nya intryck i grejer.. Usch, man blir så irriterad av din syster genom att bara läsa Tungan ute Vet lixom inte vad man ska säga.. Jag o min bror har alltid haft en så bra relation med varandra från när han flyttade hemifrån, jobbigt var det ju när man bodde under samma tak.. Men han flyttade ju så fort han fyllde 18 för då fick han ju barn lixom .. Så efter det har vi en kanon bra relation med varandra, det skiljer 6 år mellan oss o jag är lillasyster Glad

Pilea- Ja man försöker ju verkligen fördröja tiden med att träffa andra, dom har ju ungefär lika mycket som mig att göra lixom .. Alla är ju första gångs mammor också, så dom har ju inga andra barn att passa tider o hämta o grejer.. Så det är perfekt Glad Gud vad härligt o komma bort på tjejmiddag...

Zandra- Ja ibland behöver man komma hemifrån o fördröja tiden.. Ja jag toklängtar tills han blir sisådär 2 år typ när han börjat prata o grejer Glad usch, vad jobbigt med dina bihålor verkligen ..
  • Madde01
    Xgirl- usch vilken krånglig natt Rynkar på näsan Vad tokigt att det blev så då.. Klart hon vill krama pappa.. Har ni provat med rapsolja i vällingen? Hört att det ska vara bra för en krånglig mage.. Nu idag har Julius vart jätte trög i magen, så tröck i han en halvburk med katrinplommonpuré hoppas det kommer igång lite iaf...

Usch alltså, nu börjar jag undra om någon bytt ut mitt barn? Vart tog han vägen? han har inte varit sig själv på 3 dagar.. han är extremt gnällig o ledsen, vet lixom inte vad det är Rynkar på näsan Försöker verkligen hålla humöret uppe.. Men tycker detta är jätte jobbigt.. Vet inte om det är någon fas elr vad det är? Det är ju bara när vi är hemma också, så nu försöker jag undvika att vara hemma så mycket som möjligt. För så fort vi kommer utanför dörren här är han min underbara glada pojke igen .. Jätte tokigt.. Får väl hoppas det vänder tillbaka snart igen, idag somnade han 18.40 och har sovit sedan dess. Så jag har passat på o vila i soffan o verkligen njuta lite faktiskt...
  • Madde01
    Zandra- nej Julius är inte ett dugg blyg, inte ännu iaf Flört elr alltså när han träffar någon ny person kan han typ smila åt den o sen gömma sig mot min axel, men han blir inte ledsen elr så.. utan det är så där mysigt blyg typ. Men det går ju över efter typ 5min.. Tokigt att han hade rivit den där flickan då.. Förstår att du är trött som vaknar o matar på nätterna.. Vi hade ju lyx natt, natten som var alltås.. Hoppas det blir så nu med Tungan ute tror dock inte det...
  • Madde01

Xgirl- Jo jag misstänker också det är tänderna.. Ja seperationsfas tror jag redan han kommit in i, han blir tes tokledsen om både jag o sambon lämnar vardagsrummet när han är kvar där själv.. Usc vad jobbigt med magen o att inget hjälper.. Julius fick en liten tetra med 8månaders välling av en kompis när vi var där, den tror jag han blev hård i magen av iaf.. Men det släppte med lite katrinplommonpuré för han iaf..

Barbamamman- ja han har ju blivit jätte snorig nu med tänderna.. Men som sagt det kanske bara är tänderna som gör han extra gnällig.. Tycker du är super duktig som pluggar samtidigt som du är föräldrarledig, skulle jag aldrig klara av.. Svårt o få till det lixom .. konstigt att du inte fått paketet när ud betalt extra.. Tycker verkligen du ska kräva tillbaka pengar då, har dom skrivit ut en sak ska det väl vara så får man väl hoppas..

Glittrax- vilken mys dag ni hade iaf Glad Ja du får nog försöka vila då..

Zandra- han vaknar o gnäller till , men jag tror att han drömmer då för sedan somnar han lixom om på engång.. Vad skumt med eran hyresväd. Förstår att ni vill flytta.. usch!

Har lixom inte haft tid o vara inne så mycket.. vi har haft alldeles för mycket att göra i helgen, hehe.. Igår hade jag min brorsdotter här tills brorsan slutade jobbet kl.18 sedan åkte vi hem till dom o käkade middag o var inte hemma förns 21.30 .. och nu om någon timma ska vi åka till en släkting till sambon o käka där Glad

• Madde01
    Barbamamman- JA det är ju kanon att du hittat motivation iaf.. Hade också jätte gärna pluggat upp mig till förskolelärare, men skulle aldrig orka nu känner jag.. skit synd faktiskt.. Vad mysigt att din man kom hem igår. Och grattis till Alwin i efterskott.. Hade ni en bra kalas dag? Glad

Glittrax- Jag har faktiskt ingen aning om det var den? Han äter ju fullkornsgröt 2ggr om dagen o han har aldrig reagerat på det.. Men magen kom ju igång rätt snabbt igen efter katrinplommonpuréen .. Var o handlade en stor 8mån välling i går och jag hittade bara fullkornsvälling, finns det nå andra? Jag hade sambons vinter jacka förra året då jag var gravid på vintern Tungan ute funkade riktigt bra .. hehe.. Man kanske inte var snyggast direkt.. haha..

Zandra- Men vad skönt att hon bara vaknat 1 gång.. Men jobbigt att hon ville upp så pass tidigt... Hoppas Linn sover lite på dagen nu så du får vila iaf..

Ain - Men gud så duktigt Benjamin är .. Att era barn lärt sig krypa?! Julius går upp i krypställing någon gång i bland, men kommer ingenstans.. Han nöjer sig med att åla han .. Det är ju det han kan Tungan ute Lycka till på jobbet!! Och hoppas det går bra hemma med Benjamin för Markus..

Xgirl- Ja du, vet inte vad det var.. Men efter lite katrinplommon gick det över på ett kick o magen kom igång direkt.. Trotsålder på Selma elr? Rynkar på näsan

Ja i helgen har vi haft saker o göra iaf.. Man passar på när sambon är ledig Skrattande Får se om det blir familjecenter för mig o Julius idag, tråkigt att gå ut när det öser ned Rynkar på näsan är ju ändå en bit att ta sig med vagnen, men vi ska ändå förbi min pappa en sväng idag jag o J.. Ska bli trevligt o hälsa på han iaf Glad
  • Madde01
    Pilea- Härligt att ni fått mycket gjort i helgen, det är alltid lika skönt... Gillar att ha saker o göra, som idag har vi inte gjort någonting jag o Julius.. Bara varit hemma o myst.. Man uppskattar verkligen dom stunderna då.. Men usch vad jobbigt med erat kök.. Kanske dags för en renovering? Glad Tur iaf att Max hunnit flytta sig därifrån innan luckan rasa...

Barbamamman- Nej, men jag gillar verkligen inte o plugga.. Sedan är det en så pass lång utbildning, så finns det tyvärr inte pengar till det heller just nu efter jag vart mammaledig o förlorat en himlans massa pengar på det Rynkar på näsan Vad skönt att det går så bra på inskolningen med Alwin.. Härligt härligt.. Hur lång inskolningstid är det hos er? Använder dom sig av 3dagars elr 10 dagars?

Zandra- åh, hoppas den lägenheten passar er så ni kan flytta från där ni bor nu, eftersom ni itne trivs där dvs Glad Vad skönt att Linn var så duktig då.. Julius är också super duktig när det gäller sådant som jag tror kommer bli super jobbigt för honom alltid.. hehe.. Vilken bra läkare du hade o att du var nöjd med henne.. Men fy vad synd att du inte fortsätter med henne sen ..

Xgirl- Usch vad Arvid är hård i magen då Rynkar på näsan Jobbigt när det är så .. hahah, vilket knasigt föräldrarmöte ni hade då, men där är väl bra att dom inte hade "jobbiga" saker att ta upp.. Vi har föräldrarmöte 1gång per termin där jag jobbar o då brukar det oftast finnas saker o ta upp .. och sedan är det alltid nått "tema" på föräldrarmötet då.. Där vi visar barnens lek elr sådanna saker... Brukar vara uppskattat av föräldrarna hos oss iaf .. Skrattande

Japp, igår gick vi hemifrån 12 o var inte hemma förns 19.. Så idag har vi haft en välförtjänt hemma dag.. först i går blev det thai lunch med några vänner o deras barn sedan gick vi tillsammans upp till FC o sedan gick jag o J till min pappa o  hälsade på.. Så det var trevligt.. Gillar verkligen hemma dagar efter att varit ute en heldag innan.. Så idag har vi "bara" myst !! Julius har varit extremt trött idag.. Först sov han från 10.30 - 13 sedan nu 15.15 somna han igen.. Fast då väckte jag han efter 30min.. Så onödigt att sova länge då eftersom annnares blir det så himlans sent på kvällen o det vill man helst undvika..
  • Madde01

Barbamamman- Vad stor agathon är Skrattande Men vad var det för sprutor ni tog nu ? MEn vad tokigt att hon inte ville gå till dagis då, sa hon varför hon inte ville gå?

Xgirl- Ja dom brukar vara toppen faktiskt... Tack så mycket, han är min lilla guldklimp den här Skrattande kikade in på din sida förut också.. Otroligt söta barn du med Glad Julius har också vart extremt grinig i dag.. Håller nog på o bli galen jag .. haha.. Dock är det utan andledning som han är ledsen.. Men stackars Arvid som har så ont i magen Rynkar på näsan hur längesedan var det han bajsade då ?

Pilea- Men usch.. Nej då är det nog inte vinterkräksjukan om det inte kommit något mera.. Va fick du inte det sålt?
    Zandra- Men gumman då, hoppas det är bättre nu .. Vad är det för biverkningar man får ?

Som sagt.. Idag har vi haft en gnällspik här Flört Men vi har lyckats få tvätten gjord i tvättstugan iaf.. Skönt det ..

• Madde01

Mina öron trillar snart av.. Julius gnisslar tänder som bara den.. Är det normalt att dom gör det när dom känner att dom fått tänder? Jag bara RYYSER av det ljudet.. usch Tungan ute

• Madde01
    Xgirl83 skrev 2010-11-17 17:58:04 följande:
    Ja fy, när du säger det så minns jag att Selma hade en period då hon gnisslade tänder! Kommer dock inte ihåg exakt hur gammal hon var.
    ja jag bara avskyr det ljudet.. det bara vrider sig inom mig när han gör det .. usch.. ryser av att bara tänka på det Tungan ute
    Vad skönt att det kom lite bajs för arvid idag iaf då .. Men vad jobbigt att Selma fått feber Rynkar på näsan
Svar på tråden Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)