• Madde01

Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)

barbamamman - Ja verkligen du stadigbit du har, bättre det än att dom väger för lite .. Jadu, det är allt möjligt med J just nu faktiskt tror jag .. hehe .. Äsch, men han är riktigt charmig när han är på bra humör iaf. Shit att inte folk bara kan sköta sitt eget utan att bry sig om vad alla andra skriver o gör hela tiden det är så fruktansvärt irriterande, jag är också reserverad när det gäller vissa saker här, vet att folk håller koll tyvärr Rynkar på näsanhoppas det inte var någe allt för jobbigt?

xgirl - Vad skönt att det är på bättrings vägen med både Arvid o Selma iaf Glad

Pilea - Men ni verkar ju göra roliga saker iaf hemma.. Tråkigt att dom är sjuka just när det är skoja saker på förskolan dock. Sökte också till testpilot för semper.. Men förstod att jag inte skulle komma med då jag "bara" har J Glad Men vad kul att ni kom med iaf.. Du får väl säga om det är saker värda att köpa sedan..

Zandra - Gumman då.. Har du mått så här dåligt innan tabletterna elr var det dom som gjorde att allt blev så här ? Klart man vill höra andra saker när man mår dåligt, så man får tänka på någor annat för en sekund iaf ..

Kan berätta att vi har iaf haft en sju helsikes natt .. Julius vaknade 1 och tyckte att det var morgon, så han var vaken med sambon till 3.. För jag bröt i hop totalt när J inte ville somna om, jag var galet trött hade gått o lagt mig 23 hade inte  ens kunnat blunda elr slappna av vet ej varför.. Så sambon tog han .. Sen sov han till 09.30 i morse iaf,så det var ju skönt det Glad så när han vaknade då kom vi ju på att dom skulle stäng av varmvattnet här idag från 8-19 så det var ju bara att ställa sig o koka vatten o tappa upp ett bad så man blev lite fräsch iaf Glad Sen gick jag o J och lunchade med en kompis på grekiska kolgrillen, och J sov sig igenom hela lunchen så det var riktigt skönt, han vaknade när vi var klara på ett riktigt bra humör.. Sedan gick vi hem o hade en mysdag.. Var så gaaaalet kallt ute i dag. Får hoppas J sover bättre i natt.

• Madde01

Juste ja glömde att vi är inne i en extrem separationsfas just nu också. Idag fick jag inte ens lämna vardagsrummet utan att han började tokgråta.

• Madde01
    Barbamamman - Vad skönt att maken din kommit hem nu då iaf Glad Men vad tokigt att han vaknade där och tyckte d skulle vara vaken med han då. Inte mycket sömn för dig med andra ord.. 

Glittrax- Ja det släpper väl någon gång Glad usch ja, tur att det är litet tag kvar för oss innan det kommer till trotsåldern iaf Skrattande

Äntligen fick jag iaf reda på att jag kommer att komma tillbaka till mitt gamla jobb Skrattande Man får ringa o tjata lite på dom så dom kommer till skott någon gång.. Men det var verkligen en lättnad.. Vem / vilka jag får jobba med är inte klart. Vet iaf att jag kommer jobba med småbarn, inte mig emot.. Gjorde ju det innan o har gjort det i 2år nu. Så det var ju nästan förståeligt. Dock kanske det blir liiite jobbigare när man har en liten hemma själv Flört
  • Madde01
    Pilea- Vad skönt att den är i gång så man vet att det är som det ska vara , men usch för mens Flört JAg blöder jätte lite nu efter jag fick J, otoligt skönt det iaf .. hehe . jag klagar ej !! Skrattande

Verkar som det var flera som hade fullt upp i går, lite dött här inne.. Vi hade faktiskt en mys dag på fm.. Sedan bar det av till Willys o storshoppade blöjor,barnmat o välling och allt sådant till J för hans barnbidrag Tungan ute skönt o bunkra lite speciellt när man har massa rabatter att utnyttja på både maten o blöjorna .. Sedan bar det av till min mamma för lite middag blev my favourite hasselbackspotatis , entrecot och egengjord rödvinssås.. och idag ska sambon jobba hela dagen. Så vi ska åka med en kompis o kolla när hennes sambo spelar innebandy faktiskt Tungan ute får man nått att göra..
  • Madde01
    Barbamamman- Ja det är min favvo mat alltså .. Love it Skrattande Så tog med mig resterna hem o åt det till middag idag. hehe .. kroppkakor? Vad är det? Tungan ute har hört talas om det men aldrig riktigt förstått vad det är .. Vad tråkigt att den inte sitter som man vill att den ska, men det är väl sådant man får ta när man köper via nätet Tungan ute usch har fortfarande ingen vinter jacka jag.. Går runt i min skinnjacka som är tänkt till höstjacka.. Så idag var man ju lagom frusen efter en promenad..
  • Madde01
    Xgirl - Detta är hasselbackspotatis http://www.recepten.se/recept/hasselbackspotatis.html helt underbart.. Lätt o göra också, tar inte långtid.. Kul att hon blev glad över prinsess sakerna .. Blir väl mycket sådant när man har en flicka kan jag tänka mig ? Glad

Zandra - Ja jag hoppas denna separationsfas går över snart.. Tar väl knäcken på mig annars Tungan ute nejdå, men han följer efter o gnäller nu.. han har lärt sig att det faktiskt går att åla över trösklarna nu.. Hade hoppats på att det skulle ta lite tid iaf. men icke .. VAd jobbigt att du mår så pass dåligt vännen Rynkar på näsan Men det är inte förlossningsdepression iaf då? Ja Dan fixar nog att gå o kolla på lägenheten själv.. Fast trist iaf för dig att du inte kan följa med.. Är väl kul o se innan man flyttar .. Vi hann ju aldrig se våran lägenhet innan vi flyttade in .. Iof var det värsta vraket här.. Som tur var så var sambon arbetslös, så vi fick 30 000kr av fastighets ägarna att köpa tapeter o grejer till lägenheten, så då hade sambon något att göra Tungan ute
  • Madde01
    Xgirl - Jodå, på nätterna funkar det.. Fast han har börjat vakna till o från nu o tokgråtit, men då har det räckt med att jag ställt mig upp o klappat på han kind o stoppat in nappen, förutom i morse då Rynkar på näsan efter jag gett han vällingen där vid 5 så vägrade han att somna om o låg brevid mig o sambon i sängen o tok grät inget funkade.. Slutade med att jag gick upp o la mig i soffan med J på magen o då somnade han om på en gång.. Vet ej vad det var, men hoppas bara att det var en en gångs grej.. På dagarna är det till o från med sömn, ibland sover han ganska mycket men som idag har han bara sovit 1-2 timmar .. Ja hasselbackspotatisen blir krispig runt om o mjuk o god inuti Skrattande
  • Madde01
    Zandra- Ja usch, förstår att du har ont i din rygg.. Nej det  jag tycker inte det är någon bra idé när han ålar efter mig Tungan ute haha.. OJ!! Har hon ställt sig upp redan? Hur vet man att dom är på g med det.. För Julius ställer sig utan problem när han håller ned mina händer till han .. Vi har inte höjt ned spjäll sängen alls ännu för jag har tänkt att det inte ens är nära att han ställer sig upp, när bör man göra det? Oj, det kallar jag inte framförhållning du.. Jobbigt att ha flera där när du ändå mår så pass dåligt? Men det är ju bra att han sagt till sin mamma att du är utbränd iaf, så hon har en liten hint om varför du mår dåligt lixom ...
  • Madde01
    Pilea- Tack, ja han är fin han Glad ojdå, då kanske det är dags o sänka då.. tur att sambon är ledig imorgon, då har han nått att göra Tungan ute Ja jag vet inte, han bajsade ju direkt efter han vaknat upp på min mage vid 8.. Så han har bajsat 6ggr idag.. så det kan väl kanske varit det..härligt o hinna göra lite annat också för erSkrattande
Svar på tråden Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)