• ASL

Mag/UL bilder för oss aprilmammor.

cherry skrev 2011-03-01 14:08:34 följande:

v 33 i dag (32+0) weeeeee. firar med en magbild!
    Superfin mage! Du ser så mjuk ut så man vill klappa på dig Skrattande
    - Underbara älskade E ♥ 080606 och lilla Krusbär ♥ BF 110409 -
  • ASL
    cherry skrev 2011-03-01 14:16:13 följande:
    hahahaha mjuk? :D
    Hehe... ja eller bebis-len då Flört
  • ASL
    cherry skrev 2011-03-01 14:19:51 följande:
    haha :) ja jag börjar bli lite mjuk... vadderad liksom ;)
    Äsch, nu låter det som att jag tycker du är tjock (det är du visserligen) men utöver den där söta kulan så ser det inte ut att finnas nån "vaddering".
    Jättefin är du helt enkelt Flört
  • ASL

Åh vilka underbara härliga magar vi alla har!! Blir lika glad varje gång jag ser alla nya bilder. Tänk vad häftigt när de byts ut mot bebisbilder... det närmar sig verkligen nu!! 38 dagar har jag kvar...

Chesa- Shit vad fina grejer du sytt, vad du är duktig!! Syr du mycket? Såg dina fina dynor för ganska länge sen i P&T tråden (jag har ju en explorer...men inte använt den än)
    Använde du nåt mönster till skötväskan?

• ASL
    chesa skrev 2011-03-02 21:59:28 följande:
    Tack så mycket! Jag har sytt mycket den sista tiden men inte innan det. Jag började med att sy dynorna efter en kommentar från mannen. Jag ville köpa av en annan tjej som syr men det skulle kosta 500 kr plus material och frakt. Han sa då...."ja men så svårt kan det väl inte vara att sy....hade nog till och med jag klarat..." Gaahh klart jag testade då och det var ju superlätt! Sen har det gått av bara farten att sy mer saker. Jag använde inget särskilt mönster till skötväskan utan utgick lite från den jag redan hade och kollade på diybaglover.blogspot.com/ en sida med masssssor av mönster på olika väskor!

Antar att du oxå längtar efter att börja använda din vagn! Jag är lite löjlig kanske men jag vill liksom inte riskera att smutsa ner den innan bebis kommer. Den är visserligen begagnad med dynorna och allt annat är ju nytt, rent och fint....
    Men vad duktig du är!! Ser ju så proffsigt ut! Dynorna, hur sydde du dom då? Känns som det är så mycket att tänka på... Skulle gärna sy till vår vagn också (har nyss fått en ny symaskin så jag vill testa allt!!).

P.s Jag skulle vilja se din man försöka sy de där dynorna... ;) Hihi! (fast han kanske är bra på sånt?!)
  • ASL
    chesa skrev 2011-03-03 20:26:53 följande:
    Det var faktiskt inte så svårt. Jag mätte lite och sen gjorde jag en mall på ett spilltyg, klippte sen till det så det passade och använde det som mönster. Haden ett gammalt filttyg som jag annvände som stoppning. Eftersom jag sydde på kanband så kunde jag sy allt på rätsidan så jag vände inget ut och in liksom! Fick mäta ut var knapphålen (átt föra in remmarna/bältet i) skulle vara. En dyna tog egentligen inte mycket mer än ca 5 timmar (med en busunge springandes runt benen) att sy!
    Har faktisk kikat lite på min vagn här hemma idag för att se om jag kanske vågar mig på att testa, funderar dock på vad jag ska ha som stoppning. Får leta i flyttkaoset om jag har nåt som funkar här hemma annars blir det ut på jakt :)
    Tack för en bra beskrivning! Satsar nog också på kantband isf.
    Vad har du för sorts tyg förresten?
    Har du sytt den prickiga väskan som hänger på sidan också?

(förlåt om jag är i fel tråd och tjatar...)
  • ASL
    Tiiinaa skrev 2011-03-07 00:27:09 följande:
    Jag är så sjukt dålig på att ta magbilder. Jag älskar ju att titta på alla era fina magar! Jag ska försöka bli bättre nu de sista 7 veckorna jag har kvar av graviditeten.

MimmiL: Vilka jättesöta koftor och tröjor du fått. Jag älskar verkligen stickade saker. Jag håller själv på med lite olika stickprojekt men kommer ingenvart som det är nu. Har inte tid :( Men så fort jag är klar ska jag visa här i bildtråden!

Vecka 32+2 för mig idag. Känner mig plötsligt otroligt stor och otymplig.

Åh så söt mage du har!
  • ASL
    hopp83 skrev 2011-03-07 18:51:42 följande:
    Hej! Det är så att en kompis skall ta kort på magen nu i helgen, men jag skulle vilja ha några ideér på posér? Har tänkt huvudsakligen svart/vita kort, tycker det blir snyggast. Men jag känner att kanske inte bara att man formar händerna till ett hjärta (om ni fattar) och i profil... något lite annorluda =) Tack på förhand
    Åh jag har typ tusen idéer, svårt att förklara i text dock... (och det är inte alltid de blir bra men det är kul att exprimentera...)
    Testa testa testa!
    Uppifrån, underifrån, halvt bakifrån, liggande på rygg, lutad mot en vägg. Du kan sitta i skräddarställning och hålla om magen och luta huvudet bakåt och så kan din kompis ta kort rakt uppifrån osv osv osv...
    Lycka till och hoppas vi får se bilderna i bildtråden sen?! Gravid
  • ASL
    Längtan efter liten skrev 2011-03-07 19:03:31 följande:
    smakade kakorna gott?=)
    Hihi, har ännu inte smakat, men nu kan jag nog inte hålla mig längre... Tungan ute
    Har dock lagt in en bild på dom också Flört

(med tanke på att jag mest ligger på rygg i soffan så vet jag inte om alla de här bakverken är en så bra idé...)
  • ASL
    ASL skrev 2011-03-07 18:59:55 följande:
    Åh jag har typ tusen idéer, svårt att förklara i text dock... (och det är inte alltid de blir bra men det är kul att exprimentera...)
    Testa testa testa!
    Uppifrån, underifrån, halvt bakifrån, liggande på rygg, lutad mot en vägg. Du kan sitta i skräddarställning och hålla om magen och luta huvudet bakåt och så kan din kompis ta kort rakt uppifrån osv osv osv...
    Lycka till och hoppas vi får se bilderna i bildtråden sen?! Gravid
    Vi är ju i bildtråden... *förvirrad*
Svar på tråden Mag/UL bilder för oss aprilmammor.