• ASL

Mag/UL bilder för oss aprilmammor.

enfeeble skrev 2011-02-05 21:27:35 följande:
    Vecka 27+1

Ännu en vacker mage {#emotions_dlg.flower}
    - Underbara älskade E ♥ 080606 och lilla Krusbär ♥ BF 110409 -
  • ASL

Dottern, magen och jag idag v.32+3
  • ASL

Tack så mycket! Skrattande

Hade min kompis här som tog några kort, kan vara kul att ha några som jag inte tagit själv från denna graviditeten. Saknar det från min förra.

• ASL

Har inte haft internet på en vecka då vi har flyttat ner på nedervåningen i vårt hus (härligt med nytt kök, tvättstuga, wc, skafferi osv). Har kollat tillbaks på massa läckra magar! Så kul att se er alla!

Olmis: Gud så häftigt med tvillingar, kan tro att det är lite skillnad på din mage och att den är lite otympligare, men tänk att du får ut dubbelt så mycket också Flört
    Hade önskat att jag väntade tvillingar nu, mest för att jag skulle vilja ha ett barn till men vill verkligen inte vara gravid igen... Frågan är bara om jag ens hade klarat en tvillingmage?

Ang iPhone appen så använder jag inte den, tycker den är helkass! Går ut via safari isället, inte så smidigt men det funkar i alla fall. Tråkigt att den inte är bättre! Det är ju klart man vill kunna se bilder...

Här kommer några till Skrattande

God natt allihop!
  • ASL

Tack för alla komplimanger, blev jättenöjd med fotona, fick fixa till dom lite och så men det blev bra! :)

Min dotter vägde 3440g när hon föddes men min BM pratar inget om uppskattad vikt på bebis i magen. Gör era det eller hur får ni veta?

Jag tycker verkligen det är häftigt med alla olika magar. Så olika alla ser ut. De kommer i alla former liksom! Hur fina som helst!

Ang skötväska så köpte jag faktiskt en dyyyyyr väska förra gången jag var gravid. 1000kr kostade den nästan men då var det med massa saker också: http://www.oioi.com.au/index.php?s=collection&p=hobo,25#
    Den har varit riktigt bra och vi använder den fortfarande!
    Men det var inget jag tänkt innan och jag tror inte heller att de billigare är sämre på nåt sätt. Mitt endra krav var att min sambo skulle kunna gå med den utan att skämmas också ;)

• ASL
    C0211 skrev 2011-02-18 15:58:12 följande:
    Når du dina tår så att du kan måla naglarna själv??
    Hahaha, vilken observation :)
    Men nu undrar jag också?
  • ASL

Sara Elisabeth: Underbara de där 3D/4D bilderna, så fräckt att man verkligen ser precis hur de ser ut där inne!

QT och Emmelinan: Så mycket söta kläder!!

Tänkte passa på att skryta lite, har idag sytt mina första muddbyxor till blivande storasyster Emmie. Blev väldigt nöjd, men har ännu inte testat dem på henne eftersom hon är hos dagmamman nu. Vill visa innan jag inser att de är för stora/små/långa/korta eller nåt Flört Hehe... då får jag skylla på att jag faktiskt inte hade nåt mönster!

• ASL
    sandrafia skrev 2011-02-23 11:44:51 följande:
    ASL vad fina dom var =) älskar tyget
    Tack :) Ja visst är det fint tyg, köpte det för 2 år sen när dottern bara var några månader, men inget har blivit sytt så nu var det dax!
    Quiet thoughts skrev 2011-02-23 12:19:05 följande:
    Tack. och vilka söta byxor du sytt
    Hihi, tack!
    Längtan efter liten skrev 2011-02-23 13:06:40 följande:
    har du sytt dom? herregud så duktig du är...
    riktigt fina... sy till mig med :)
    Tack!
    Japp, har sytt dom alldeles själv (sträcker på mig)! ;) För att vara första försöket och utan mönster så blev jag nöjd. Återstår bara att se om de passar på dottern sen :-O

Vilka härliga bilder på dig och din söta dotter! Det skulle Emmie tycka om att få göra på mig ;) Haha, det värsta är att alla våra nytapetserade väggar skulle nog också bli färggranna då ;)
    MichaelaRehn skrev 2011-02-23 13:07:16 följande:
    ASL: Vilka fina byxor du sytt! Verkligen fint tyg!
    Tack så mycket :)
    Shininganne skrev 2011-02-23 13:53:34 följande:
    ASL: Såå fint tyg på byxorna.

Jag har fortfarande inte kommit igång med att sticka babyfilten men idag kanske jag kan komma iväg och köpa garn. Hoppas!!
    Tack, väldigt somrigt och fint Solig {#emotions_dlg.flower}
    Håller på att sticka en vit tröja till dottern också, men har inte kommit så långt än. Det enda jag stickat innan är en halsduk och det är ju inte så värst avancerat ;)
    Vad ska du sticka för babyfilt?
  • ASL

Ett matchande linne också för att få slut på tyget Skrattande
    Men nu orkar inte mn kropp sy mer utan nu blir det ryggläge i soffan en stund innan Emmie ska hämtas hos dagmamman.
  • ASL
    Längtan efter liten skrev 2011-02-23 14:23:44 följande:

Vi har BARA vita väggar och i vardagsrummet har vi tapeter som kostar 1600:-/rulle. ja ni hörde rätt.
    Men det gick faktiskt jätte bra.. man får lixom stå mitt i golvet och vet man om att barnet/barnen kladdar mycket kanske det är värt att täcka golv och väggar med svarta plastsäckar?

Det var himla roligt iaf. och det gick vekrligen hem hos dottern :D

Haha, ja det vore ju roligt att se hennes min när hon får "kladda ner" (eller kanske utföra konstverk?) på mamma och sig själv. OM jag vågar mig på detta ska vi nog ta och filma det hela ;)
    Jättekul idé!
Svar på tråden Mag/UL bilder för oss aprilmammor.