Patetiskanka skrev 2011-03-24 08:52:15 följande:
Nej det är bådas första barn. Och vi är ju unga (jag är född -89 och han -90) så jag tror det handlar mycket om att han är rädd, och visst det är jag också. Men jag kan ju inte skita i allt nu. Så jag hoppas bara att det är någon konstig idé han har fått. Visst, vi har haft det jobbigt i vårt förhållande. Vi har bråkat riktigt mycket, speciellt den senaste tiden. Och jag är inte mig själv till 100% med alla hormoner och allt som tillhör till en graviditet.
Men jag tycker ändå det är fruktansvärt fel av han att lämna mig 2 veckor innan bebisen är beräknad..
Ja, åldern kan säkert spela in men jag tror de flesta kan skriva under på att en graviditet tär på förhållandet.
Klart att det är riktigt dåligt att lämna dig nu. Vuxet kan jag tycka det vore att stanna och hjälpa till så gott han kan och faktiskt försöka ett tag efter bebisen är född. Ta sitt ansvar. Sen visar det sig ändå, och funkar det inte så gör det inte. Men det är helt fel situation att välja den "lätta" vägen och bara lämna. Du står ju där utan något val liksom.
Hoppas det löser sig på bästa sätt för er och att du i alla fall har nån annan nära dig som kan stötta. Det är mycket som händer nu ändå ju!
Det positiva är ju i alla fall att du kommer få en bebis. Som verkligen behöver dig och som du också kommer behöva. Alltid!