Inlägg från: AlbusMinerva |Visa alla inlägg
  • AlbusMinerva

Mag/UL bilder för oss aprilmammor.

Jeans skrev 2010-11-11 11:16:08 följande:
    Jag är så glad att jag får göra ett ul till om två veckor :) haha
    Kan jag förstå Lite avis blir man ju *s* Hade gärna tittat en stund till på hjärtat O Försökt se mer vad det är
  • AlbusMinerva
    Amariea skrev 2010-11-11 17:53:34 följande:
    Var på UL idag, otroligt spännande att få se lillfisen simma runt! Blev flyttad från 12/4 till 14/4.

På den här bilden ser man alltså foten vid näsan som jag har förstått det. Har liknande bilder men då ser man bara lårbenet.

Den här bilden är helt galen. Det är alltså bebisen som tittar rakt in i "kameran" med gapande mun. Folk som jag visar den för tror att bebisen har ett hål i pannan. Tungan ute

Häftigt att den tittade rätt in i kameran.. men lite läskig sådär Tungan ute

• AlbusMinerva
    Amariea skrev 2010-11-11 18:56:48 följande:
    Ja, det ser verkligen ut som en liten alien. Tungan ute
    Tack! Det var nog en bra benämning ja Kunde inte riktigt hitta det *s*
  • AlbusMinerva
    hopp83 skrev 2010-11-11 22:33:20 följande:

UL i vecka 12 (8 veckor sedan)

Någon som är duktig på att tolka UL-bilder....
    Vill så gärna veta vad det blir..=)
    Jag e nog inge vidare på det, men slänger in en chansning på kille
  • AlbusMinerva

Tog just lite bilder när jag låg på sidan i sängen.. Tror jag lägger in den som är mest smickrande vad gäller bristningar
  • AlbusMinerva
    Loppan31 skrev 2010-11-15 21:39:54 följande:
    fin!!! vilken vecka?
    Tack! Är i v 20 (19 + 3 borde det va..)
  • AlbusMinerva
    Loppan31 skrev 2010-11-15 21:49:21 följande:
    sambon och jag har 7år idagHjärta
    Grattis!!
    cna skrev 2010-11-16 10:42:17 följande:
    hemma från ultraljudet nu =) är så glad! bebisen va frisk &allt såg bra ut (:

bebisen i 3D =)

&könet som hon va helt säker på hehe.. vi fick den gratis ifall vi skulle slå vad med någon =)

en poooojke :)  så theo ska få en lillebror ;D;D

Stort grattis!! Och nä, den var svår att missta sig på *s*
  • AlbusMinerva
    brandnewday skrev 2010-11-16 14:39:10 följande:
    Var på RUL igår och ett till UL idag. Vilken tur man har som ska få göra ännu ett till i vecka 32!

På RUL blev jag bakåtflyttad 1 dag, alltså till 10 april. Men idag framflyttad igen till den 9 april, av en specläkare. Så vi får väl se.

Det är en pojke! <3
    Fotat bilden från kylskåpet så den är väldigt dålig, ljus och suddig. Men lite ser man iaf!

Léonel Alex Marshall, snart kommer du <3
    SÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖT!!
  • AlbusMinerva
    MichaelaRehn skrev 2010-11-16 18:23:24 följande:
    Ryggen ställer automatiskt om sig så (så att man svankar) för att den ska kunna bära upp en tung mage. Skulle ryggen inte ställa om sig så skulle man tippa framlänges. 

När du nu är gravid stjälps bäckenet framåt och nedåt. Ryggraden, som är fixerad vid bäckenet, följer med i rörelsen. När den växande livmodern fyller mer och mer av bukhålan förflyttas kroppens tyngdpunkt framåt, ungefär som när man använder högklackade skor. Man får ökad svank och samspelet mellan buk- och ryggmusklerna förändras. Detta gör kroppen helt spontant utan att du är medveten om det.

Att svanken blir stor är påfrestande för hela ryggen, inte minst för den nedre delen, korsryggen. Hela din hållning påverkas.

(growingpeople.se

Så vet vi varför kvinnor anses vackrare än någonsin när de är gravida..
    Brösten exploderar o rumpan putar.. Tungan ute
Svar på tråden Mag/UL bilder för oss aprilmammor.