• chesa

Mag/UL bilder för oss aprilmammor.

Allaheterkarlsson skrev 2011-02-11 12:14:48 följande:
    Har inga magbilder att visa men ska se om jag kan lägga upp filten med mormorsrutor jag kämpat med i flera veckor och våran vagn vi fyndade Glad

åh vad fin filten blev!
  • chesa

"lilla" magen igår 32 fulla veckor! 8 veckor kvar till BF! Känns som en evighet!
  • chesa

Mrs Lundin: Åh vad fina byxor! Jag är sugen på att testa sy lite kläder men är rädd att det ska vara svårt!

• chesa

bjuder

bjuder på två bilder tagna idag!
  • chesa

Här är två bilder på skätväskan (som matchar dynorna och så till vagnen) jag sytt. Inuti finns en stor fick och en liten, fast med resor att ha blöjor osv i, ett skötunderlägg och en liten "påse" sydd i vaxduk att ha matsäcken i, (har varit flera gånger varit med om att frukt och annat kladdat i hela väskan!)

Här kommer en bild på vår Phil & Ted sport vagn! Längtar verkligen tills det är dax att börja använda den!

• chesa

hehe oj vad mång skrivfel det blev! Det ska såklart stå fack med resor, inte fast! Och såklart är det väskan och inte vagnen jag sytt.... hehe det blir så lustiga syftningsfel ibland!

• chesa
    ASL skrev 2011-03-02 21:01:22 följande:
    Åh vilka underbara härliga magar vi alla har!! Blir lika glad varje gång jag ser alla nya bilder. Tänk vad häftigt när de byts ut mot bebisbilder... det närmar sig verkligen nu!! 38 dagar har jag kvar...

Chesa- Shit vad fina grejer du sytt, vad du är duktig!! Syr du mycket? Såg dina fina dynor för ganska länge sen i P&T tråden (jag har ju en explorer...men inte använt den än)
    Använde du nåt mönster till skötväskan?
    Tack så mycket! Jag har sytt mycket den sista tiden men inte innan det. Jag började med att sy dynorna efter en kommentar från mannen. Jag ville köpa av en annan tjej som syr men det skulle kosta 500 kr plus material och frakt. Han sa då...."ja men så svårt kan det väl inte vara att sy....hade nog till och med jag klarat..." Gaahh klart jag testade då och det var ju superlätt! Sen har det gått av bara farten att sy mer saker. Jag använde inget särskilt mönster till skötväskan utan utgick lite från den jag redan hade och kollade på http://diybaglover.blogspot.com/ en sida med masssssor av mönster på olika väskor!

Antar att du oxå längtar efter att börja använda din vagn! Jag är lite löjlig kanske men jag vill liksom inte riskera att smutsa ner den innan bebis kommer. Den är visserligen begagnad med dynorna och allt annat är ju nytt, rent och fint....
  • chesa
    ASL skrev 2011-03-02 22:33:55 följande:
    Men vad duktig du är!! Ser ju så proffsigt ut! Dynorna, hur sydde du dom då? Känns som det är så mycket att tänka på... Skulle gärna sy till vår vagn också (har nyss fått en ny symaskin så jag vill testa allt!!).

P.s Jag skulle vilja se din man försöka sy de där dynorna... ;) Hihi! (fast han kanske är bra på sånt?!)
    Det var faktiskt inte så svårt. Jag mätte lite och sen gjorde jag en mall på ett spilltyg, klippte sen till det så det passade och använde det som mönster. Haden ett gammalt filttyg som jag annvände som stoppning. Eftersom jag sydde på kanband så kunde jag sy allt på rätsidan så jag vände inget ut och in liksom! Fick mäta ut var knapphålen (átt föra in remmarna/bältet i) skulle vara. En dyna tog egentligen inte mycket mer än ca 5 timmar (med en busunge springandes runt benen) att sy!
  • chesa

Här är min mage idag, v 36 (35+6) går in i v 37 i morgon!
  • chesa

Vad roligt det är att kolla på alla fina magar! Ibland fylls tråden med bara prat (det är visserligen oxå trevligt) men bilderna är helt klart roligast!

• chesa

Jag hade ingen rand förra gången (flicka) och har ingen denna gången heller, inte än iaf (pojke),

• chesa

v 37 (36+6) idag! Tre veckor kvar till BF!

• chesa

Patetiskanka: Men oj vad jobbigt att ställas inför det såhär tätt inpå! Hoppas att allt löser sig till det bästa! Oroa dig inte det kommer gå bra ändå!

• chesa

En stolt liten tjej i sitt nya sovrum! Nu sover hon gott där för första gången! Såååå skönt att ha kommit så långt att hon flyttat in nu. Det saknas dock lister och lite sånt fix men ändå!
  • chesa

Vad gulliga och snälla ni är med alla komplimanger om min älskade Rakel och hennes rum! Tycker själv att hon är otroligt fin, för det mesta iaf....hehe... hon har ett oooootroligt temprament just nu som kommer fram så fort hon inte får som hon vill!

Cherry: åh vad fin han är!

• chesa

Magen i helgen v 39! Min kära dotter älskar att tvätta händerna och leka med vatten och kommer man då för nära så knuffar hon bort en.
  • chesa

This Takes: Grattis! Vilket fint namn ni valt!!!! Hur uttalar ni det?

• chesa

This Takes: så fint! Jag har själv funderat lite på just Elias de senaste dagarna, men tycker att det är så mycket vackrare på engelska!

• chesa

två bilder på min lilla emanuel som är 6 veckor gammal nu. bliderna är dock några veckor gamla
Svar på tråden Mag/UL bilder för oss aprilmammor.