• chesa

Mag/UL bilder för oss aprilmammor.

En filt till bebisen, som jag precis virkat färdigt! Jag började på den när jag var gravid med Rakel, alltså för mer än två år sedan! Men det var verkligen ett eeeeevighetsgöra så den blev klar nu till lillebror istället!

magen idag 29 fulla veckor! Var hos BM idag och har ett SF mått på 27. En cm mindre än samma vecka förra gången. Det trodde jag aldrig!
  • chesa

Tack för alla komplimanger för filten! Tycker själv att den blev jättefin men fyyyyyy för vilket jobb det var med den! Kommer aldrig göra om det! Garnet var alldeles för tunt!

MissLis skrev 2011-01-24 20:38:04 följande:
    Helt UNDERBAR filt!

Och jag älskar namnet Rakel, det är bland de läckraste/häftigaste namnen jag vet!
    Vad kul med någon som gillar namnet Rakel. De flesta brukar vara lite skeptiska - men vi älskar det såklart!
  • chesa
    Lilla flodhästen skrev 2011-01-26 09:18:05 följande:
    Superfin filt!
    Jag håller också på och virkar en filt (inte lika avancerad som din) och blev lite nyfiken på hur du avslutat runt ytterkanterna. Vad är det för maskor du virkat och hur?
    Första varvet gjorde jag fem luftmaskor som jag sedan "fäste" i ett lämpligt hål och sen fem nya och fäste i nästa hål typ. Sen de övriga varven efter det så fortsatte jag med fem luftmaskor som jag sedan fäste i "bågen" innanför liksom och sen fem nya och fäste i nästa både osv..... Hehe vet inte om du förstå min snurriga förklaring. Jag hittade på och testade mig fram själv så jag har tyvärr ingen riktig beskrivning på hur man gör.
  • chesa

Här är veckans magbild v 30 (29+6) i morgon går jag in i v 31! Vågen visar + ca 10 kg.
  • chesa
    danosani skrev 2011-01-31 12:47:49 följande:
    Här är den, min senaste vagnälskling! En Brio från 1969 Hjärta Undrar hur jag ska kunna välja vilken vagn vi ska använda när vi ska gå ut...

(Min sambo lär få dåndimpen, den är klargul inuti och han gillar, tja.. svart.)

Åh vad läcker! Skitsnygg!
  • chesa

Bjuder på en till bild idag! Denna på dagens verk....hm ja footsacken (vindskyddet) till vagnen! Har sytt den idag! Rakel var måttligt road när det var dags för fotografering så kunde inte sätta fast det ordentligt! Hon fick sitta i den där vagnen ett antal gånger när jag provade mig fram!
  • chesa
    MariaM78a skrev 2011-02-05 07:52:59 följande:
    Nu måste jag fråga hur man gör egna semlor? Man kan köpa färdiga bullar vet jag, o grädde. Men det som är i, är det en sån mandelmassa korv som man rör mjukare? Eller blandar man massan med något?
    Du blandar den med lite vispad grädde och eventuellt lite av brödsmulorna som du gröper ur för att göra ett hål åt mandemassan! Du kan ju dessutom baka egna bullar!
  • chesa

Jag och "lilla" magen idag v 31 (30+6) går in i v 32 i morgon!

en bild framifrån oxå!

Fick idag höra att jag var jättestor! Det var en i personalen på¨Öppna förskolan som sa att jag blivit jättestor. Mitt svar:
    "hm ja jag vet inte, kanske det, min barnmorska säger i alla fall att den är precis normalstor. Men ja jag kanske är stor för att vara i v 31-32!"
    hehe hon blev lite ställd! Jag är där någon gång ibland bara och varje gång har jag fått kommentarer av henne om att jag är väldigt stor! Innan kunde jag hålla med henne för magen om väldigt tidigt denna gången! Men nu tycker jag inte att jag är större än normalt!
  • chesa

Jag kände mig oxå suuupersmal efter förlossningen och imponerades över hur snabbt magen gick tillbaka! Hm vilken skev verklighetsuppfattning jag hade! När jag kollar på bilderna så var ju magen stor och degig. Innan förlossningen förra gången trodde jag oxå att jag skulle sakna gravidmagen och alla mysiga sparkar. Men det gjorde jag inte alls! Det var bara underbart att äntligen få tillbaka sin kropp och slippa känna att någon annan styrde och ställde!

v 32 idag! En kollega till mig blev pappa i fredags (för tredje gången). Den lilla killen valde att titta ut men månad för tidigt! Om min lilla krabat skulle göra det samma så är det ju verkligen inte länge kvar nu!

Svar på tråden Mag/UL bilder för oss aprilmammor.