Förlovning...
Jag har en liten fråga till er alla! vad betyder förlovning för just er???
Förut då var det väl så att man skulle gifta sig innom ett år!?! hur ser man på det idag?
///Moon som sitter lite nyfis så här mitt i natten
Jag har en liten fråga till er alla! vad betyder förlovning för just er???
Förut då var det väl så att man skulle gifta sig innom ett år!?! hur ser man på det idag?
///Moon som sitter lite nyfis så här mitt i natten
För mig och min sambo var förlovningen ett löfte om att leva våra liv tillsammans. Vi värderar det lika högt som löftet man ger till varandra i kyrkan. Visst ska vi gifta oss, det är en underbar tradition, fin ceremoni och kul fest för att fira vår kärlek men själva löftet har vi som sagt redan gett varandra!
Jag och min sambo har planerat förlovning med tanken att vi i framtiden ska gifta oss förmodligen inte inom ett år men någon gång
Jag är förlovad sedan 2 år tillbaka. För mig betyder det att det är mer än att vara tillsammans och att vi ska gifta oss i framtiden. Men barn först !!!
Hilma
hmm... jag och min karl förlovar oss imorgon.... Vi har bara varit tillsammans i drygt 2 månader... kanske låter konstigt men jag tror att har man levt så att säga... Jag har haft det struligt och levt kämpigt i stort sett hela mitt liv.. Helt plötsligt från himlen kommer den karl som jag vill dela resten av mitt liv med och jag förstår inte riktigt grejen med att vänta... Känner man som man gör så ska man följa sitt hjärta.. det finns ALDRIG några garantier.... Min mor och far var lyckligt gif´ta i 12 år fetr att ha varit förlovade i 2 år och ändå gick det åt helvete ,ed två barn på 9 och 7... man ska följa itt hjärta och leva idag!!!! Vi vill gifta oss i sommar men Göran försvårar det hela.... Tur att ha får sin Anitra i alla fall...
Jag och min Sambo har varit tillsammans i två år till Nyår,
och vi har pratat om att förlova oss, och båda är helt inne på det spåret .
Han har planerat allt och jag vet ingenting om var, när, eller hur? Utan det blir en överraskning.
Jag har fått massa ledtrådar av honom men kan inte lista ut vad det är :)
Men med förlovning för oss menas det att vi kommer att vara Herr och Fru inom 3 år. :) Jag går bara och längtar tills jag får bära ringen min sambo har valt till mitt finger.
är förlovad sen dec 2000....har kommit tre bebisar emellan.... men nov nästa år är det dax...
Jag och min sambo förlovade oss i jan 03 har vart ett par sedan dec 99. Vi ser det som ett steg närmare äktenskap och barn. Båda vill vi ha. När de kommer är en liten hemlighet för alla utan oss själva de vill säga. :)
Jag och min sambo har varit förlovade i lite mer än ett år. Det är mest för att visa för andra och för oss själva att vi är seriösa med vårt förhållande.
Jag gifter mig gärna med honom i gramtiden. Men kanske inte förän om 5 år..
jag naser inte förlovning vara ngt speciellt.. jag o min man har varit ett par i ca 4½ år.. vi gick direkt på giftemål den 1 september i år... men jag kan ju enligt gamla traditioner säga att då har det betydelse.. har du planer på det eller?
Min sambo friade till mig i juli 2002. Han hade fixat ringar och bokat bord på restaurang och allt. Helt utan min vetskap! Självklart sa jag ja och vi förlovade oss då. I Augusti 2003 gifte vi oss.
Detta är förlovning för mig. Ett frieri och ett löfte om vigsel helst innom ett år. Men skulle det dröja två eller tre är väl inte det hela världen!