Förlovning...
Jag har en liten fråga till er alla! vad betyder förlovning för just er???
Förut då var det väl så att man skulle gifta sig innom ett år!?! hur ser man på det idag?
///Moon som sitter lite nyfis så här mitt i natten
Jag har en liten fråga till er alla! vad betyder förlovning för just er???
Förut då var det väl så att man skulle gifta sig innom ett år!?! hur ser man på det idag?
///Moon som sitter lite nyfis så här mitt i natten
Jag är en av dom som förlovade mig på gymnasiet med en kärlek.... det var väl modernt att göra det då Det höll inte så länge, kanske 4 månader...
Så nu i (någolunda) vuxen ålder har jag gjort det klart och tydligt att jag bara vill förlova mig om frieriet ingår!
Vilket jag ångrar ibland iochförsig... Visst hade det varit trevligt med lite extra smycken...
Kram
Vi hade bestämt oss för att om vi förlovar oss så skall vi gifta oss.
Det viktiga var inte när. Utan när det passade.
Vi hade känt varandra i åtta år ung innan vi blev ett par. Förlovade oss efter 1,5 år. Gifte oss nästan två år efter det.
vi har varit lycklig förlovade i 5 år och skall gifta oss!!! men inte ännu, kanska om några år...
*tessan*
För mig så betyder förlovning att man ska gifta sig!
Vi har varit förlovade i snart 4,5 år, och det skedde genom att Johan gick ner på knä och friade till mig - o jag svarade naturligtvis JA! *blir varm i hjärtat*
När bröllopet blir vet vi inte ännu, men att det blir av vet vi :)
Kram, kram på er
För MIG var förlovningen ett "löfte" om giftemål och äktenskap. Ett bevis på att vi ville leva tillsammans "för alltid" och att vi skulle gifta oss.
Jag hade inte förlovat mig utan att vi var ense om att gifta oss i framtiden, det samma ansåg min make.
Men, bara för att detta är MIN syn på förlovning så är jag ingen motståndare till förlovning utan bröllop, bröllop utan förlovning eller att man väljer att leva ihop utan varken förlovning eller bröllop.
Jag och min sambo förlovade oss i Januari och vi planerar att gifta oss augusti 2004. Jag var väldigt bestämd på den punkten att när vi förlovade oss så skulle vi bestämma på ett ungefär när vi skulle gifta oss, inte datum eller så men månad i alla fall. Jag är väll lite gammal modig kanske
Vi besämde oss för att vi ville gifta oss och förlovade os ca 1 år innan.
Jag var inte intresserad av att förlova mig för att sedan kanske eventuellt gifta sig någon gång i framtiden. Jag hade varit förlovad en gång innan utan konkreta planer på att gifta sig, så för mig kändes inte det alternativet så lockande. Endast förlovning hade för mig tappat i "värde".
Dock lägger jag inga aspekter på hur andra gör med förlovning, giftemål eller samboskap. Det är ju upp till varje förhållande hur man vill ha det.
Jag tycker som Mumu!
Jag och min sambo har pratat om att förlova oss , men vi kommer alldrig att gifta oss jag tror inte på det folk lovar varann sånt dom inte har en aning om jag vill inte säga till allihop att vi ska leva med varann tills vi dör då ljuger jag ju det kan ju ta slut efter 1 2 eller 3 år vad vet man , så nej jag kommer bara att förlova mig inget annat , det verkar som om det är bara jag som tycker så.
Nu är jag nyfiken, går du i förlovnings eller bröllops tankar Moon, som började ämnet?