Min pappa lever i misär...
Ja... Nu har jag börjat på det här inlägget 3 gånger och suddat ut det igen. var tydligen svårare än jag trodde att få ur mig detta...
Så här är det, utan omsvep:
Min pappa bor i ett hus som inte har blivit städat ordentligt på hur många år som helst. överfulla kattlådor, kartonger, tomglas, tidningar, disk, damm... Listan kan göras hur lång som helst...
Han har stor trädgård, men har inte klippt gräset en enda gång i år, taket på uteplatsen rasade i vintas och han har inte ens rört det.
Avloppet har blivit utdömt och måste åtgärdas och han bryr sig inte. Toagolvet är ruttet och sviktar kraftigt, toastolen läcker och det vattnet blandar sig med det trevliga som kommer ur den läckande kattlådan. Detta löser han genom att lägga en handduk över...
Min bror bytte lakan i hans säng förra sommaren och jag tvivlar starkt på att det är gjort sen dess...
Va fan ska jag göra?!
Har pratat med honom om att vi skulle ta ett krafttag, men han vill inte. Frågat om vi ska ta lite grann då och då, nepp...
Har vi (min bror och jag) städat undan litegrann så vi kan sitta, blir han så sur så det inte går att prata med honom, så vad är det då för mening att vara där?
Nu har det gått så långt att vi inte kan vara inomhus längre. Stanken är olidlig och det finns en ledig stol i köket. In till tv-rummet kommer man inte för där står en hel hög med grejer för vikdörren för att katterna inte ska komma åt varandra (!) Dit in vill man egentligen inte heller för hur kul är det att sitta i en soffa som stinker av nerkissade (katten) filtar och titta på en tv som är gul av smuts?
Snälla!! Har någon varit i min sitts eller på nåt vis kan hjälpa oss??