Min pappa lever i misär...
ring och rådgör med soc.tjänstens vuxengrupp.
ring och rådgör med soc.tjänstens vuxengrupp.
lider med dig...
Nej. du behöver inte säga vem du är och då får du anonym rådgivning. Har han missbruk?
Omplacera katterna! Det är ju djurplågeri att ha de där.
Vill ju helst undvika att dra in myndigheterna.... Tror han sätter sig ännu mer på tvären då.
hur gammal är han?
Jag vet hur du har det. Jag har själv upplevt detta men fick inte veta detta först när min pappa dog och öppnade dörren till hans hem. Det kom som en chok hur han levt under sina sista år. Det värsta är att jag inte kan få något svar om varför detta har kunnat hända. Min pappa höll detta hemligt under 10 år. Problemet är som jag ser att man kan ju inte tvinga en vuxen, men man lider ju också själv att se det som dom inte ser eller orkar ta tag i.
Jag har bara yrkesmässig erfarenhet. Jobbar på soc.tjänsten i just vuxengrupp. Det är därför jag tycker du skall kontakta dom. Vi kan göra mycket för att avlasta, stödja och hjälpa...Eller för de delen bara rådgöra oroliga anhöriga...
ni kan inget göra om ni inte får honom omyndigförklarad och det är mycket svårt. Kan ni inte försöka lura iväg honom ett par dag och så åker ni dit och röjer?