• Anonym

Min pappa lever i misär...

ring och rådgör med soc.tjänstens vuxengrupp. 

• Anonym

Nej. du behöver inte säga vem du är och då får du anonym rådgivning. Har han missbruk?

• Anonym

Omplacera katterna! Det är ju djurplågeri att ha de där.

• Anonym
    Anonym (Dotter) skrev 2010-08-21 21:51:14 följande:

Vill ju helst undvika att dra in myndigheterna.... Tror han sätter sig ännu mer på tvären då.

fundera inte i de banorna. Först och främst behöver du få lite avlastning med dina tankar, oro och funderingar. Genom att ringa anonymt kan du få det. Sen kan du fundera på hur du skall gå vidare...
  • Anonym
    Anonym (Dotter) skrev 2010-08-21 21:53:39 följande:
    Oja... Dricker dagligen och har gjort så länge jag kan minnas.

Vad kan soc. göra?
    Oj- mycket!

Avlastning, sanering, boendestödjare, hjälp med missbruket osv..
  • Anonym
    Minomin skrev 2010-08-21 22:01:26 följande:
    Din pappa behöver hjälp. Både med sitt missbruk och sin oförmåga att ta hand om sig själv.

Jag tror hans problem är långt mer gånget än ett skitigt hem, och långt mer utbrett ån det ni ser. Skaffa en vårdkontakt till honom. Vet inte riktigt vilken väg som är bäst att gå... soc... eller vården...
    men vad menar du? Mer utbrett än det hon ser? Kan det bli så mycket värre än vad hon beskriver? Total fysisk missär och dagligt missbruk?
  • Anonym

Jag vet hur du har det. Jag har själv upplevt detta men fick inte veta detta först när min pappa dog och öppnade dörren till hans hem. Det kom som en chok hur han levt under sina sista år. Det värsta är att jag inte kan få något svar om varför detta har kunnat hända. Min pappa höll detta hemligt under 10 år.  Problemet är som jag ser att man kan ju inte tvinga en vuxen, men man lider ju också själv att se det som dom inte ser eller orkar ta tag i.

• Anonym

Jag har bara yrkesmässig erfarenhet. Jobbar på soc.tjänsten i just vuxengrupp. Det är därför jag tycker du skall kontakta dom. Vi kan göra mycket för att avlasta, stödja och hjälpa...Eller för de delen bara rådgöra oroliga anhöriga...

• Anonym
    Anonym (Dotter) skrev 2010-08-21 21:54:40 följande:
    Inte läge att dra in katterna just nu... Jag jobbar på det...
    Låt inte de oskyldiga liven lida mer i onödan! Snälla, ta dem därifrån!
  • Anonym

ni kan inget göra om ni inte får honom omyndigförklarad och det är mycket svårt. Kan ni inte försöka lura iväg honom ett par dag och så åker ni dit och röjer?

Svar på tråden Min pappa lever i misär...