• Fru U

Tråden för oss som tänker rösta på SverigeDemokraterna!

Happiness skrev 2010-08-21 17:35:00 följande:
    Dom flesta i Sverige är inte så intresserade av vad Sd har att säga överhuvudtaget och väl är väl det. Det mänskliga och humana iallfall.

Tråden hör till sandlådan.
    Jag är intresserad av vad SD har att säga. Ett demokratiskt samhälle försöker inte få bort olika partier genom att igga dem.

Anser du att alla politiska trådar hör till sandlådan?
    Svaren bor i hjärtat
  • Fru U

Nej, det brinner inte mest på Rosengård, inte ens statistiskt.

Självklart förekommer mer brott där det bor fler personer, det är inget nytt.

Att var tioende väljare röstade på SD går att tolka på flera sätt. Valdeltagandet är mycket lågt i Malmö kommun och jag undrar var dessa tio procent bor.

Jag tror att en hel del faktiskt bor på Rosengård för, som jag skrivit tidigare, invandrare är ibland de största rasisterna. Men jag undrar var de andra bor, om de ens vet något om invandrare som grupp (vs att de träffat individer som varit idioter), om de besökt Rosengård, Oxie eller någon av de andra områdena som kan räknas som blandade, eller om de sitter i sitt s.k fina område och tror en massa.

Svaren bor i hjärtat
  • Fru U
    ohyeahitsme skrev 2010-08-21 20:09:24 följande:
    Jodå, det gör det allt. Ett helt parkeringshus brann tidigare i sommar. Så den guben kan du försöka lura i någon annan!

Cool

Jag har mycket bra koll på siffrorna, så ska du ljuga så får du försöka med någon annan. Hoppas du inte tar illa upp...
    Jag är intresserad av att veta hur du använder EN brand i somras som bevis för att det brinner mer på/i Rosengård.

Jag tar inte illa upp och jag ljuger inte.

Bränderna i garage är ett problem i hela Sverige. Många är omoderna och saknar ett bra brandvarningssystem (ja, de uppfyller lagkraven men de är enligt dagens mått mätt ganska lågt ställda tycker jag) och de saknar oftast helt släckningssystem.

Det är också ett problem att räddningsstjänst syd bildats (man måste känna området man arbetar i och byggnaderna annars blir det problem och man måste känna sina arbetskamrater)
    Svaren bor i hjärtat
  • Fru U
    ohyeahitsme skrev 2010-08-21 20:59:05 följande:
    En brand?

Några exempel:

2010-06-07 01:36, Brand, Malmö
    Bilbrand Gånglåtsvägen. Brandorsak okänd.
    Organisation
    Polismyndigheten i Skåne

2010-06-16 02:08, Brand, Malmö
    Bilbrand på Rosengård. En bil brann på Ramels väg.

Organisation
    Polismyndigheten i Skåne

2010-07-11 22:34, Brand, Malmö
    Bilbrand Ligustergatan. Brandorsak okänd.

Organisation
    Polismyndigheten i Skåne

2010-07-18 00:07, Skadegörelse, Malmö
    Bilbrand, Rolfsgatan
    Larm om en bilbrand på Rolfsgatan. Bilen uppges vara totalt utbränd. oklart hur branden startat, men det finns uppgifter till SOS Alarm om att en okänd person ska ha hällt bensin över bilen och sedan tänt eld.

Organisation
    Polismyndigheten i Skåne

2010-07-18 00:21, Brand, Malmö
    Bilbrand
    Någon har hällt bensin över en parkerad bil bakom Folkets hus på Rolfsgatan och tänt på. Bilen helt övertänd.

Organisation
    Polismyndigheten i Skåne

2010-07-20 00:03, Brand, Malmö
    Bilbrand, Rosengård.
    Larm inkommer om brand i en stillastående personbil på Ramels väg. Inga personer uppges ha kommit till skada.

Organisation
    Polismyndigheten i Skåne

2010-07-22 01:57, Brand, Malmö
    Bilbrand, Hårds väg
    Larm om bilbrand på Hårds väg. Ytterligare en bil brandskadad.

Organisation
    Polismyndigheten i Skåne
    3 av 7.

Statistiken för rosengård är annars 75 bränder och skadegörelser år 2009. 60% mindre än förra året, en trend som håller i sig.
    Svaren bor i hjärtat
  • Fru U
    MirandaSthlm skrev 2010-08-21 22:10:11 följande:
    så gräv fram det då.
    Ja, det är ju verkligen on topic
    Svaren bor i hjärtat
  • Fru U
    Jossan90 skrev 2010-08-21 22:22:52 följande:
    tack du förstår att man inte är rasist fast än att man röstar på SD! Många vill bara visa sitt missnöje som jag vill. Jag vill inte se sverige helt utan indvandrare men att vi måste minska.
    Minska innebär skicka hem. Vilka ska vi skicka hem?
    Svaren bor i hjärtat
  • Fru U

Det är beklagligt att det inte går att komma in på sd's hemsida.

Svaren bor i hjärtat
  • Fru U
    Nice Girl Wrong Place skrev 2010-08-21 22:27:35 följande:
    Styjkekjam.
    Tack men det behövs inte . Vill ta fram exakt det som står i handlingsprogram o partiprogram (eftersom uppgifter som nämndes i tråden inte dög eftersom de inte kom från rätt källa)
    Svaren bor i hjärtat
  • Fru U
    Jossan90 skrev 2010-08-21 22:29:23 följande:
    jag menar stoppa indvandringen. INTE skicka hem! om de inte gör något brott!
    Okej.

Hoppas du inte tar illa upp av att jag frågar vilka positiva effekter det kommer att få för Sverige och vilka eventuella negativa effekter det kan få, enligt dig

Svaren bor i hjärtat
  • Fru U
    Jossan90 skrev 2010-08-21 22:39:56 följande:
    ser inget negativt i det! ser det bara positivt och vi kan börja ta hand om dem som är här!
    Okej. Jag ser ett problem eftersom vi har akut brist på färdigutbildade läkare (tex reumatologer), tandläkare och tandhygenister.
    Svaren bor i hjärtat
Svar på tråden Tråden för oss som tänker rösta på SverigeDemokraterna!