• Fru U

Tråden för oss som tänker rösta på SverigeDemokraterna!

emmy skrev 2010-08-20 23:51:40 följande:
    Men om det är fler som får det borde man väl åtminstone ha sett EN slöbärande tjej ute om kvällen utan manligt "förkläde". Jag tycker att det tyder på att det är tvärtom?
    Att det inte här i tråden inte finns jättemånga som sett slöjbärande tjejer ensamma ute på kvällen kan ju bero på att det inte är så många i denna tråd som bor där de är.

De tjejerna finns, men ja de är säkerligen få.
    Svaren bor i hjärtat
  • Fru U
    emmy skrev 2010-08-20 23:59:30 följande:
    Jag tänker mer såhär, om något av de mer "normala/mainstream" partierna får en liten touch av sverigedemokratisk inv.politik så hade det varit perfekt! Som sagt så är vi nog inte många som tycker att SD bör sitta på "tronen"eftersom de har några åsikter som är lite knepiga! De behöver vara med och röra om bara.
    Jag kan hålla med om att invandringspolitiken behöver diskuteras. Det är fördelaktigt att ta in invandrare men de ska få möjlighet att delta i det svenska samhället, få veta om de får stanna eller inte inom rimlig tid mm.

Jag tycker också vi borde göra de undersökningar som finns för att kolla ålder på de ensamkommande flykting'barnen'.
    Svaren bor i hjärtat
  • Fru U
    ohyeahitsme skrev 2010-08-21 00:05:01 följande:
    Jodå, jag bor i ett sådant område och generellt sett anses det inte okej inom islam att en kvinna rör sig ute själv på kvällen. Hur ofta ser du en slöjbeklädd kvinna på krogen när du går ut t.ex?

Man tilltalar inte en slöjbeklädd kvinna hur som helst, det fick en familjefar lära sig, eller åtminstone hans anhöriga, häromåret där jag bor. Han hittades dagen därpå mördad under en pressenning på en byggarbetsplats.
    Nja, det handlar mer om kultur än religion(islam) men det kan ju kvitta i just denna diskussion .

Inte den blekaste, jag har växt ifrån krogen.

Det är beklagligt, för alla inblandade.
    Svaren bor i hjärtat
  • Fru U
    ohyeahitsme skrev 2010-08-21 00:06:31 följande:
    Är det ofördelaktigt med svenskar då? I Botkyrka kommun utgör inte svenskar längre majoritetsbefolkningen, den är istället en av alla minoriteter. Jag tycker inte att det är en positiv utveckling.
    Lösningen är enkel. Man behöver inte ta bort (slänga ut) invandrare, det är bara att börja flytta in som svensk så reder det ut sig själv.
    Svaren bor i hjärtat
  • Fru U
    emmy skrev 2010-08-21 00:08:53 följande:
    Jag talar bara för mig själv som bor någorlunda centralt i Malmö. Att inte en enda slöjbrud skulle synas i centrum på kvällen typ ever tycker jag är väldigt märkligt om de friare muslimtjejerna skulle vara fler. Mina slöjbärande grannar ser jag inte ofta ute och promenixa efter 18. Mina icke slöjbärande muslimska grannar ser jag däremot ganska sent ibland.
    Det är rimligt att anta att man är mer troende (eller "mer hårt hållen") om man bär slöja och ja, de anser nog till största delen att det inte är förenligt med islam att vandra ute på kvällen.

Tänker du på någon särskild ålder? För det är stor skillnad (tycker jag) på hur en ung ogift kvinna (tonåring) får (bör) röra sig och en äldre kvinna eller en gift kvinna.
    Svaren bor i hjärtat
  • Fru U
    ohyeahitsme skrev 2010-08-21 00:14:02 följande:
    Problemet är ju att svenskar känt sig hotade och förföljda i Botkyrka och därför flyttat DÄRIFRÅN. I Sverige är det ju inte accepterat att tala om svenskfientligt våld och svenskfientliga hatbrott. Enligt definitionen kan svenskar inte utsättas för hatbrott, det är först senaste året Brå börjat diskutera om inte invandrare också kan vara rasister.

Det var ju ett fall förra året där araber skrek zigenarjävel och liknande efter några romer på ett badhus. De friades eftersom rätten inte ansåg att de kunde vara rasister, de var ju invandrare...
    Visst finns det våld riktat mot svenskar. Finns ingen anledning att förneka det (även om det är mindre än tvärtom så gör det inte det rätt).

Många invandrare har väldigt starka åsikter om andra invandrare och ibland är de de största rasisterna (tar man hit konflikter från sitt hemland så borde man stannat där!)
    Svaren bor i hjärtat
  • Fru U
    emmy skrev 2010-08-21 00:18:52 följande:
    Men du är ju nästan lika mycket sverigedemokrat som jag! ;) Att rösta på SD är mitt sätt att slå näven i bordet vad gäller misslyckad invamdringspolitik/integration. Det är svårt att rösta "svensson" och make a point in that direction. Sen tycker jag att SD har en del annat vettigt i bagaget också och det blir ju en liten bonus. De mindre bra sakerna, ja ingen är perfekt inte heller partier.
    Nej, jag är verkligen inte sverigedemokrat. Jag skyr nationalistiska partier och skulle inte ens ta i dem med tång eftersom jag vet vad den sortens politik leder till (jag har helt enkelt läst för mycket historia).

Att missnöjesrösta är för mig nästan lika illa som att rösta blankt.
    Svaren bor i hjärtat
  • Fru U
    emmy skrev 2010-08-21 00:25:39 följande:
    Nja alltså jag ser inte en själ oavsett ålder faktiskt. Jag har och har haft muslimska vänner som varit hårt hållna av sin familj på gränsen till förföljelse. Jag tror faktiskt att denna typ av muslimsk kultur är vanligare,  tyvärr än den som den väldigt fria muslimska tjejen som var här inne tidigare beskrev.  
    Jag har samma erfarenhet även om de icke-slöjbärande flickorna får lite mer frihet än de med slöja. Dock tror jag att de flesta kvinnor väljer att bära slöja, jag tror inte att majoriteten i sverige är tvingad
    Svaren bor i hjärtat
  • Fru U
    SunnyBunny skrev 2010-08-21 00:29:08 följande:
    Jag håller med om att vi måste minska invandringen, vi ska ta hand om dem vi har idag, och ge en chans att mer männsikor ska få arbete och tak över huvudet. Läste nyligen att sverige ska börja/börjat med arbetsinvandring och det känns helt galet! Hur många är inte arbetslösa i vårat land redan???

Jag vill att det svenska arvet ska finnas kvar och inte suddas ut. Tycker det är skrämmande när barnen i vissa skolor inte ens får ha sin avslutningar i svenska kyrkan utan måste gå till neutral plats och inte sjunga vissa sånger för då är de rasister. Jag står mot ett förbud mot huvudbonad, speciellt ute i arbetet, och även att vissa ska ha "ledig" tid under vissa perioder och går ifrån arbetet och be tex.

Om man kommer hit och gör brott ska straffet vara utvisning direkt. Tror dem även står för att man ska lägga ut pedofiler på offentliga listor som man kan läsa! Orkar inte fortsätta just nu, men det är en del av sakerna jag själv står för. Sorry om det är lite rörigt, är lite trött just nu;)
    En stor anledning till arbetskraftsinvandringen är att det råder akut brist på kompetent arbetskraft. Vi har helt enkelt inte tid att vänta tills vi utbildat folk i landet.

Kyrkan är en religiös lokal och bör behandlas därefter. .
    Svaren bor i hjärtat
  • Fru U
    emmy skrev 2010-08-21 00:34:07 följande:
    Palestinierna på min högstadieskola var inte bara rasister, de var fullfjädrade nazister helt utan empati. De trakasserade de judiska eleverna, ritade hakkors på toaletterna och skrek heil hitler. Mycket scary! Rasism på andra hållet har jag nog aldrig bevittnat på nära håll...jo, en gång gick en hemlös aspackad svensk fram till en snubbe (arab) som stod och sålde nötter utanför en affär och sluddrade "schtick hem om det inte passar hääer din jäävla blatte".... men det är det värsta. Betvivlar inte att det är värre på landsbyggden än här i Malmö.
    Kräkningar och förföljelse är aldrig okej (även om jag kan förstå palestinares (palestiniers?) ilska).
    Svaren bor i hjärtat
Svar på tråden Tråden för oss som tänker rösta på SverigeDemokraterna!