Inlägg från: Nice Girl Wrong Place |Visa alla inlägg
  • Nice Girl Wrong Place

Tråden för oss som tänker rösta på SverigeDemokraterna!

Tjolinti skrev 2010-08-21 18:58:04 följande:
    Jag läser Kriminologi o min föreläsare sa att den % invandrare i sverige begår fler brott än de svenskar som bor här o vi e ju fler svenskar. Är inte det skandal?
    Du får omformulera meningen.
    Jag förstår inte vad du vill ha sagt.

Men nej, svenskar begår flest brott.
    Inandrare är överrepresenterade i vissa brott, svenskar i andra och rent generellt begår svenskar fler brott (majoriteten av brott) i Sverige.
    Beautifully Human
  • Nice Girl Wrong Place
    ohyeahitsme skrev 2010-08-21 18:57:52 följande:
    Fast det är ju sant att av Stockholmskommunerna har SD svagast stöd i Danderyd. Det är ingen slump. Där är mångkulturellt våld inte alls lika utbrett och då är det klart att man inte har något emot mångkultur. Den mångkultur som kommer dit är de invandrare som lärt sig svenska, anammat kulturen och gjort karriär.
    Fast i kartläggningen som gjordes av SD's väljare valet 2006 (som beställs för intern användning) visade det sig att den generelle SD väljaren är en lågutbildad man, yngre sådan, på landsorten.
    Jag kan länka till resultatet av den kartläggningen om du vill.

Min erfarenhet (just det, min erfarenhet, innan någon misstolkar det som något annat) är att de som är mest emot SD och andra liknande partier, är de som bor i invadrartäta områden, har invandrare i familjen eller på annat sätt står invandrare närmre eller lika nära, som svenskar, medan de som gillar SD's invandringspolitik, är de som mest rör sig kring svenskar, i svenska områden.

Finns säkert andra med andra erfarenheter. Men detta är min.
    Det finns ju också undersökningar som visar att främlingsfientlighet generellt är ett större problem på små orter än i storstäder.
    Beautifully Human
  • Nice Girl Wrong Place
    MirandaSthlm skrev 2010-08-21 21:57:51 följande:
    Diskriminering av politiska åsikter kallas det.
    Diskriminering av politiska åsikter?
    Han sa att han hoppades ett gäng tjejer blev våldtagna och lemlästade, hotade att "skicka någon" och kom sedan tillbaks och undrade om någon visste var han kunde få tag på ett vapen.

Då blev han avstängd.
    Beautifully Human
  • Nice Girl Wrong Place
    MirandaSthlm skrev 2010-08-21 22:03:40 följande:
    Känns i nuläget rätt dödfött att försöka hålla tråden clean när ni fortsätter glappa om statistik hit o dit och vem smo vet mest o är bäst osv.... och jag börjar bli trött efter en lång läggning av bebis så får ta det imorgon.
    Om jag säger att jag ska rösta på sossarna och startar en tråd, där mina fördomar blir utmanade och jag får reda på saker jag inte visste innan, skulle jag vara öppen för det.
    Jag gillar inte att ha fel, så jag lär mig gärna vad som är rätt.

Men när många SD anhängare här i tråden påstår något och blir rättade, så bemöter ni det med "suck" eller "orka". och det handlar då inte om era åsikter, utan rena faktafel!

Tycker det är konstigt.
    Beautifully Human
  • Nice Girl Wrong Place
    MirandaSthlm skrev 2010-08-21 22:05:56 följande:
    Jaså... visa det inlägget då. vore kul att se.
    FL har plockat bort dem eftersom de bröt mot forumreglerna.
    Dödshot sållas bort, liksom när man önskar våldtäkt på någon.
    Men den som anmälde dem borde ha en kopia, likaså FL.
    Beautifully Human
  • Nice Girl Wrong Place
    MirandaSthlm skrev 2010-08-21 22:10:11 följande:
    så gräv fram det då.
    Jag är inte FL.
    Det är inte i mitt intresse att läsa dessa inlägg igen.

Har du övriga frågor kan du ta det i inboxen.
    Beautifully Human
  • Nice Girl Wrong Place
    MirandaSthlm skrev 2010-08-21 22:09:46 följande:
    Ärligt så skiter jag i fakta och statistik och tittar ut på verkligheten där jag bor och frågar mej om jag är nöjd. Nej det är jag inte så därför har jag sökt runt lite bland alla partier och SD ligger närmast det jag tror på. Svårare än så är det inte.
    Man ska inte skita i statistik och sådant ju, för statistiken återspeglar ju verkligheten en hel del.

Många gånger bär man också med sig fördomar som man nästan blir omedveten om, man utvecklar en verklighetsuppfattning som sedan blir sann.
    Varför tror du att så många protesterar mot SD?
    Deras åsikter skrämmer mig, inte bara saker som att slopa modersmålundervisningen (som är så nödvändig), förminska homosexuella genom att inte låta dem gifta sig eller skaffa barn, jag har även en nära vän som inte kan få barn och har adopterat en son från ett asiatiskt land, hon ska snart ner och hämta en dotter från samma barnhem, om SD hade någon större makt, skulle de inte kunna göra detta.

Assimilering är en annan sak som SD förespråkar som jag anser vara en fancy form av rent förtryck.
    Integration, absolut, men att tvinga människor överge sitt språk och hela sin kultur?

Läs om M's invandringspolitik.
    Beautifully Human
  • Nice Girl Wrong Place

Varför består de flesta SD trådar av en massa youtube klipp, men aldrig några länkar till fakta, siffror, utan bara en drös enskilda människors inspelade utspel?

Hittar man sedan några invandrare som håller på SD så tycker man att nu minsann, nu har man något BRA!

Förstår ni inte att de som är emot SD är emot deras politik, emot främligsfientlighet.
    Om sedan 1000 invandrare tycker att SDs politik är as cool, spelar ingen som helst roll.
    Det bevisar bara att ni har ett extremt vi och dom tänk, individen finns liksom inte för er, man är invandrare eller svensk.
    Jag är inte på "Invandrarnas" sida, utan på mänsklighetens, för allas lika rättigheter.

Beautifully Human
  • Nice Girl Wrong Place
    sumpbäver skrev 2010-08-21 22:24:20 följande:
    Nu låter det så. När jag visar statistik från t.ex BRÅ så får man höra både det ena och det andra.
    Jag är en kvinna, jag har rätt att göra så här!

Allvarlig talat, ingen har sagt emot BRÅs statistik. Vad vi efterlyst däremot, är FÖRKLARINGAR, tolkningar av statistiken.
    Inte statistiken i sig självt.
    Beautifully Human
  • Nice Girl Wrong Place
    Fru U skrev 2010-08-21 22:25:58 följande:
    Det är beklagligt att det inte går att komma in på sd's hemsida.
    Styjkekjam.
    Beautifully Human
Svar på tråden Tråden för oss som tänker rösta på SverigeDemokraterna!