MirandaSthlm skrev 2010-08-21 22:09:46 följande:
Ärligt så skiter jag i fakta och statistik och tittar ut på verkligheten där jag bor och frågar mej om jag är nöjd. Nej det är jag inte så därför har jag sökt runt lite bland alla partier och SD ligger närmast det jag tror på. Svårare än så är det inte.
Man ska inte skita i statistik och sådant ju, för statistiken återspeglar ju verkligheten en hel del.
Många gånger bär man också med sig fördomar som man nästan blir omedveten om, man utvecklar en verklighetsuppfattning som sedan blir sann.
Varför tror du att så många protesterar mot SD?
Deras åsikter skrämmer mig, inte bara saker som att slopa modersmålundervisningen (som är så nödvändig), förminska homosexuella genom att inte låta dem gifta sig eller skaffa barn, jag har även en nära vän som inte kan få barn och har adopterat en son från ett asiatiskt land, hon ska snart ner och hämta en dotter från samma barnhem, om SD hade någon större makt, skulle de inte kunna göra detta.
Assimilering är en annan sak som SD förespråkar som jag anser vara en fancy form av rent förtryck.
Integration, absolut, men att tvinga människor överge sitt språk och hela sin kultur?
Läs om M's invandringspolitik.