Inlägg från: Nice Girl Wrong Place |Visa alla inlägg
  • Nice Girl Wrong Place

Tråden för oss som tänker rösta på SverigeDemokraterna!

MirandaSthlm skrev 2010-08-20 17:35:21 följande:
    Ja som vanligt.. politisk hetsjakt mot SD-anhängare. Inte ens i vår egna lilla tråd får vi vara ifred. haha
    Hetsjakt?
    Startar jag en tråd om "Vi som röstar på MP" vet jag att högern kommer dit och ifrågasätter.
    Varför får jag känslan av att SDare är så...ömtåliga?

Ni vill rösta på detta parti, ingen har kallar er rasister eller liknande i denna tråd, utan utmanat partiets åsikter.
    Inget konstigt med det.
    Beautifully Human
  • Nice Girl Wrong Place
    Uhngoliant skrev 2010-08-20 18:16:16 följande:
    Fast det är väl ändå ingen som har att göra med vad man röstar på? Jag skiter högakningsfullt i vad du röstar på och varför.
    Tycker det är otroligt barnsligt att disskutera partiets åsikter med personer som redan sagt att de tänker rösta på det. Sen om du tycker det är rätt eller fel hör inte hit. Det finns redan trådar där man disskuterar SD syftet med denhär tråden var att vi som röstar på SD ska få ventillera oss.
    Ja det gör jag också i generella fall.
    Men när det kommer till SD protesterar ju många, vad tror du det beror på?

Är det barnsligt att diskutera partiers åsikter?
    Jag tycker det är intressant. På nätet, i livet och genom partidebatter. Det är ju det politik handlar om!

Jag diskuterar inte om det är rätt eller fel av er att rösta på SD, men många gånger läser man påståenden, som ÄR felaktiga, säger man något som är fel, så reagerar människor.
    Beautifully Human
  • Nice Girl Wrong Place
    Krokodila skrev 2010-08-20 18:39:52 följande:
    Det jag mest förundras över är att dom flesta i sverige är för demokrati och åsiktsfrihet,bara du inte tycker annorlunda. Jag pratar inte om att jag är Sverigedemokrat förutom med mina närmaste vänner och familj. Inte för att jag inte står för mina åsikter utan för att jag inte orkar höra löjliga harranger om att jag är fascistisk lagd och rasist. Fascist är du om du inte klarar av att någon annan har en annan åsikt än dig själv,så vem är egentligen fascist ?
    Det där argumentet kan vi lätt vända på och använda till min fördel i tråden.
    Beautifully Human
  • Nice Girl Wrong Place
    Hugful80 skrev 2010-08-20 19:15:56 följande:
    Partiprogrammet, valutgången, eventuell efterträdare till Jimmy, allt som rör partiet?

Ja, du måste vara mycket dum.
    Jag skulle faktiskt älska att se det du pratar om diskuteras i tråden.
    Inte "jävla invandrare, alla PK människor kallas oss rasister, de fattar ingenting" osv.

Jag röstar inte på SD men diskuterar gärna deras politik i en annan tråd.
    Beautifully Human
  • Nice Girl Wrong Place
    emmy skrev 2010-08-20 19:16:43 följande:
    Se mitt senaste inlägg, jag citerade fel svar av dig... Jag var inte ironisk när det gällde att jag tycker att vi borde täppa till gränserna en del och se vad som finns innanför dem innan vi tar in fler personer. I skolan förekommer det att en elev som inte talar någon svenska får sätta sig i en bänk, utan tolk eller hemspråkslärare som översätter, och vara med som en i klassen och lära sig efter hand. Detta barn förstår ju inte ett dyft, hur ska man då kunna lära sig något? Nej jag vidhåller att vi måste titta inåt innan vi tittar utåt och att de pengar som skulle ha satsats på kommande flyktingar istället läggs på vettiga platser där de hjälper de som redan är här. Skolan är ett exempel på detta, utbilda lärare som i sin tur har rätt redskap för att utbilda andraspråkselever.
    Läste du mitt inlägg ang SFI lärare?
    Minns inte ens om jag postade det i denna tråd...Obestämd
    Beautifully Human
  • Nice Girl Wrong Place
    MirandaSthlm skrev 2010-08-20 19:19:15 följande:
    Ja precis... denna tråd var ämnad för oss SD-folk egentligen.
    Prata då om SD.
    Jag svarade i tråden för att det började se ut som en"vi snackar skit om invandrare tråd".

Det är nog svårt, att på ett forum starta en tråd där man inte vill att några inlägg bemöts ifrågasättande av oliktänkande. Det har jag iaf aldrig lyckats med.
    Beautifully Human
  • Nice Girl Wrong Place
    emmy skrev 2010-08-20 19:23:43 följande:
    Nja, minns att du skrev något om att lärarna var dåligt utbildade och ibland inte utbildade alls om det var det du menade... det går snabbt här inne :)
    Ja precis, men att det nu finns speciella inriktingar på lärarprogrammet där man läser till SFI lärare, samt en helt fristående program på Sthlm universitet, där man läser till SFI lärare.
    Beautifully Human
  • Nice Girl Wrong Place
    MirandaSthlm skrev 2010-08-20 19:22:24 följande:
    Men du var ju först med att komma in som icke-SD-anhängare o börja dra åt andra håll.
    Jag reagerade på ett inlägg om att de som förespråkade mångkultur minsann inte visste hur det var i förorten.
    Eller något liknande.

Jag tycker att de flesta SD kritiker faktiskt är de som umgås med invandrare, bor i invadraräta områden eller har invandrare i familjen.
    SD har starkast stöd på landsorten. Där bor inte de flesta invandrare.
    Beautifully Human
  • Nice Girl Wrong Place

Alltså...
    Ni får rösta på vad ni vill men det irriterar mig ända in i märgen när ni röstar på SD pga åsikter som är baserade på rena rama felaktiga påståenden och felaktig fakta.

Det är lite som om jag ville rösta på M för att jag är för fri invandring.

Jag kan faktiskt inte sitta och se på när folk röstar på ett parti som förminskar homosexuella, kvinnor, invandrare och alla som avviker från deras idé om vad som är rätt.
    Det ligger i mitt personliga intresse att ett sådant parti inte får stort inflytande i Sverige.

Beautifully Human
Svar på tråden Tråden för oss som tänker rösta på SverigeDemokraterna!