Inlägg från: Nice Girl Wrong Place |Visa alla inlägg
  • Nice Girl Wrong Place

Tråden för oss som tänker rösta på SverigeDemokraterna!

LjubaviMoja skrev 2010-08-22 17:44:39 följande:
    Tycker att detta säger rätt mycket om vad du tycker om folk som röstar på SD.
    Ja, att en del är pålästa men inte alla?
    Att SD från början var ett rasistiskt parti? Det skulle nog inte ens Åkesson argumentera emot. Det var ju han som förde partiet över rase spärren och in i främlingsfientlighetens rum.
    Numer är de inte ett rasistiskt parti, utan ett främlingsfientligt.

Precis som jag skrev.
    Beautifully Human
  • Nice Girl Wrong Place

Vill bara säga, att det finns många som röstar på SD som faktiskt är intressanta och givande att debattera med.
    De är pålästa, blir en utmaning och kul för mig som gillar debatt.

Beautifully Human
  • Nice Girl Wrong Place
    MirandaSthlm skrev 2010-08-22 17:47:50 följande:
    Ja men dom kan vi ju inte göra så mycket åt eller hur?

Och det finns säkert en del frågor i ditt parti som du inte håller med om.
    Problemet är väl när partiets hela politik andas diskriminering och utfrysning av alla som inte är "som oss", dvs, svenska och hetrosexuella.
    Beautifully Human
  • Nice Girl Wrong Place
    Nenne666 skrev 2010-08-22 17:50:54 följande:
    Eeh, nej. Jag vet inte hur många ggr jag har blivit kallad rasist här bara för att jag uttryckt att det kanske vore på sin plats att begränsa invandringen för att ta hand om dom vi redan har och fokusera på det.

Då har jag hoppats att anklagelserna vore ett skämt, men NOT!

Så kom inte påstå att du är den som sitter inne på nån sanning om hur det kan låta om man inte köper hela invandringspolitiken.
    Du sa: "man blir kallad för rasist så fort man inte dyrkar en invandrares mark han går på" ungefär.
    Beautifully Human
  • Nice Girl Wrong Place
    LjubaviMoja skrev 2010-08-22 17:53:30 följande:
    Tycker helt klart de inlägget bara sa vad du tyckte att de i grunden är rassar och att det betyder att de som röstar är det oxå, för är man främlingsfientlig är man rasse tydligen eller?
    Sluta feltolka mig, det är inte coolt någonstans. Var säger jag ens det som du påstår? Var?

SD är från början ETT RASISTISKT PARTI.
    Numer, är de mest bara FRÄMLINGSFIENTLIGA.
    NEJ, det är INTE samma sak, har aldrig påstått det.

Har heller aldrig sagt att man är rasist när man röstar på SD.

Ska jag ta det igen?
    Beautifully Human
  • Nice Girl Wrong Place
    Bedhead skrev 2010-08-22 17:55:44 följande:
    Jag är ledsen, men få saker är så underhållande som när någon som säger sig värna om svenskheten inte ens bemästrar språket själv.
    Ja välkommen till tråden...suck.
    Beautifully Human
  • Nice Girl Wrong Place
    LjubaviMoja skrev 2010-08-22 18:01:09 följande:
    hahaha Okeeeej anmäl mig då SNÄLLLA
    Jag föredrar att allt finns i tråden för allmän beskådan.
    Beautifully Human
  • Nice Girl Wrong Place
    Bedhead skrev 2010-08-22 19:35:49 följande:
    Finns det någon SDare som kan hjälpa mig att förstå termen spontanidrott?
    Ingen SDare, men jag tror det betyder typ en massa fotbollsplaner, skateparker och liknande lite varstans så folk bara...snubblar in i det.

Men jag kan ha fel.
    Beautifully Human
  • Nice Girl Wrong Place
    Hoppfull mamma skrev 2010-08-22 22:25:40 följande:
    Varför är sannolikheten att bli dömd om du är vit, etnisk svensk och har jobb? Har du källa/statistik på att det är så eller pratar du utifrån egen erfarenhet. De två som våldtog mig gick då fria och dom var vare sig vita, etniskt svenska eller hade jobb....
    http://www.dn.se/debatt/samma-brott-ger-hardare-straff-for-invandrare-1.609332

"Ny regeringsrapport om diskriminering: Domstolarna har mindre förståelse för minoriteter än infödda svenskar. Människor som är födda utomlands döms hårdare än infödda svenskar för likartade brott. Skillnaden i straff är störst när det gäller utomeuropeiska invandrare. Domstolarna tycks hysa mindre förståelse för åtalade som tillhör vissa minoriteter. Det visar den nya rapporten "Är rättvisan rättvis" som presenteras i dag. Rapporten är en del i regeringens stora integrationsutredning. Bland dem som misstänks för olika brott är invandrare och deras barn över- representerade. Att det är så kan delvis förklaras med diskriminering från rättsväsendets sida, men det förklarar inte allt. Diskrimineringen av olika grupper är i sig direkt brottsalstrande, skriver rapportens redaktör, professor Jerzy Sarnecki....
    .....

Ett viktigt resultat som flera av rapportens författare, oberoende av varandra, har kommit fram till är att personer födda i utlandet, i synnerhet utomeuropeiska invandrare, döms hårdare än personer födda i Sverige för likartade brott. Orsaken tycks bland annat vara att domstolarna hyser mind­re förståelse för åtalade som tillhör vissa minoriteter.

En fråga som däremot länge har diskuterats är överrepresentation i brottsstatistiken av personer som invandrat till Sverige och deras barn. Denna fråga diskuteras även av flera av antologiförfattarna. Endast en mindre del av alla brott som faktiskt begås blir polisanmälda och polisen får bara fram en skäligen misstänkt gärningsperson i cirka 15 procent av dessa. Detta innebär att utrymmet för den typ av strukturell diskriminering som beskrivs ovan är relativt stort och att denna kan ha en stor betydelse för olika gruppers överrepresentation bland brottsmisstänkta.

Våra forskningsresultat tyder på att an­delen invandrare i statistiken över misstänkta personer överskattas på grund av diskriminering."

http://www.vr.se/huvudmeny/forskningvistodjer/humanioraochsamhallsvetenskap/manadensprojekt/utomeuropeerdomstillhardarestraffansvenskar.4.61c03dad1180e26cb8780004926.html
    http://www.svd.se/nyheter/inrikes/invandrare-doms-hardare-i-ratten_403619.svd

"Invandrare behandlas sämre än svenskar i rättsväsendet. De misstänkta invandrarna anmäls mer, utreds noggrannare, fälls oftare och döms hårdare. Det visar en ny forskarrapport. "

Beautifully Human
  • Nice Girl Wrong Place
    sumpbäver skrev 2010-08-23 08:31:41 följande:
    "Invandrare behandlas sämre än svenskar i rättsväsendet. De misstänkta invandrarna anmäls mer, utreds noggrannare, fälls oftare och döms hårdare. Det visar en ny forskarrapport. "

Och ändå vill du ha hit ännu fler som kommer att diskrimineras? Du är en elak människa.

Nej. Enligt din logik, ska man bekämpa rasist genom att aldrig blanda folkslag, bekämpa mobbing genom att låta barn som kanske köper risk för att bli mobbade, gå i en egen klass osv.

Nej, jag tror faktiskt på att lösa problemen istället för att sopa dem under mattan så att de bara inte syns.
    Beautifully Human
Svar på tråden Tråden för oss som tänker rösta på SverigeDemokraterna!