Inlägg från: Nice Girl Wrong Place |Visa alla inlägg
  • Nice Girl Wrong Place

Tråden för oss som tänker rösta på SverigeDemokraterna!

LjubaviMoja skrev 2010-08-25 15:17:01 följande:
    Där måste jag hålla med tycker det var ett jäkla tjat om utbildning hit och dit det verkar på något sätt alltid upprepas om och om igen. Fattar inte ens vad det har med saken att göra.
    Det har nog att göra med den senaste kartläggningen av SD's väljare som sagt.
    Så givetvis kommer folk använda det i en debatt, oavsett vad man tycker om det.
    Beautifully Human
  • Nice Girl Wrong Place
    MirandaSthlm skrev 2010-08-25 15:19:54 följande:
    so. vem bryr sig.
    Du uppenbarligen?

Din attityd förbluffar mig.
    Hoppas du känner dig trygg i ditt val.
    Beautifully Human
  • Nice Girl Wrong Place
    sumpbäver skrev 2010-08-25 15:24:54 följande:
    Nej det har såklart ingen betydelse. Men säg det till alla andra barn som kommer mobba stackaren under hela skoltiden. Jag vet inte om dina "pappor" ligger med varandra?
    Men där har vi ju det där argumentet igen.
    Stoppa rasismen genom att inte ta hit invandrare så de "slipper" utsättas för rasism och diskriminering.
    Stoppa mobbningen genom att stöpa alla barn och familjer i samma form.

Det funkar ju inte.
    Beautifully Human
  • Nice Girl Wrong Place
    TheCoopers skrev 2010-08-25 15:34:01 följande:
    Det är ju föräldrarna som har problem med sexualitet och ursrpung . Barn gör ingen skillnad på sånt .

Jag har aldrig reflekterat över mina föräldrars sexualitet . De är mina föräldrar . 
    Ja visst är det så.
    Min dotter har en kompis som inte får komma hit när min man är hemma för sin mamma för "han ser farlig ut".
    Finns ingen snällare människa än min man (tycker givetvis jag).

Barnen reflekterar ofta inte, men föräldrarna sätter jidder i deras små oskyldiga huvuden.
    Beautifully Human
  • Nice Girl Wrong Place
    sumpbäver skrev 2010-08-25 15:49:37 följande:
    Det funkar säkert i storstäder, men på "landet" kan jag lova att barnet kommer att få uppleva ett helvete. Ska säga att när det gäller homosexualitet så har jag inte riktigt samma åsikter som SD, men i det här fallet måste jag hålla med.
    Där har vi en förklaring varför många av SD's väljare bor på landet.
    Konstigt att de flesta invandrare i Sverige bor i storstäder.
    Storstäder har rent generellt mindre främlingsfientlighet än land och småorter, om vi talar om icke SD relaterad främlingsfientlighet alltså.

Tycker iaf att det är fel väg att gå. Verkligen fel väg.
    Beautifully Human
  • Nice Girl Wrong Place

Ja du får välja lite hur du vill rent generellt hos SD.
    Så länge du inte är muslim eller homosexuell, eller kvinna och tjänar mindre än mannen, du får du stanna hemma "för ekonomins skull".
    Det är ju exakt det vi sett, genom alla tider.

Beautifully Human
  • Nice Girl Wrong Place
    LjubaviMoja skrev 2010-08-26 22:42:01 följande:
    Men nu vill de jo att mannen ska kunna ta ut dagar så jag ser inte problemet. Förövrigt förstår jag inte varför du inte låter Posh själv svara skulle du inte vara publik?
    Ja såklart han ska kunna, men det är ju inte poängen.
    Poängen är att det automatiskt blir att kvinnor är hemma mer eftersom de faktiskt tjänar mycket mindre än män, rent generellt. Män MÅSTE inte, så en hel del kommer ej göra det.

Posh kan givetvis tala för sig själv men hon missuppfattades ju hela tiden.
    Jag är publik.
    Jag hejar på Posh.
    Beautifully Human
  • Nice Girl Wrong Place
    LjubaviMoja skrev 2010-08-26 22:43:28 följande:
    ja men du kan fortsätta se det så och låta oss andra se det på vårt sett eller hur? Tycker att du kan diskutera det i den tråden som du tyckte var mycket bättre.
    Jag vill veta hur du ser att homosexuella har samma rättigheter som hetrosexuella?
    Det finns ett sätt att se det på. Homosexuella har INTE samma rättigheter som hetrosexuella.
    De får inte ingå äktenskap eller skaffa barn.

Muslimer får inte utöva sin religion som beskrivet i FN's deklaration om de mänskliga rättigheterna, enl religionsfriheten.

Inte samma rättigheter. Sedan kan du ju tycka det är bra, vad vet jag. Men samma rättigheter är det icke.
    Beautifully Human
  • Nice Girl Wrong Place
    Hoppfull mamma skrev 2010-08-26 22:43:34 följande:
    Tack nice girl för att du förklarade. Jag håller med om att det i förlängningen kan bli lite tokigt om man låter det vara valfritt. Samtidigt vill jag inte att nån annan ska bestämma hur min familj ska fördela föräldrardagarna. Svårt det där. Som pest eller kolera.
    Jag tycker det här är lustigt, så många motsägelser.
    Staten ska inte bestämma hur en familj ska dela föräldradagar, men de ska bestämma vilka som får gifta sig?

Jag kan verkligen inte greppa logiken.
    Beautifully Human
Svar på tråden Tråden för oss som tänker rösta på SverigeDemokraterna!