Inlägg från: Nice Girl Wrong Place |Visa alla inlägg
  • Nice Girl Wrong Place

Tråden för oss som tänker rösta på SverigeDemokraterna!

ohyeahitsme skrev 2010-08-20 22:15:41 följande:
    Det irriterar mig ända in i märgen att det finns så pass trångsynta och okunniga människor som du, som inte tänker efter innan de öppnar käften och ska säga något. Kom ihåg vad den här tråden handlar om, håll dig till ämnet!

TACK!
    Jag är varken trångsynt eller okunnig, speciellt inte i denna frågan.
    Läs vad jag skrivit i tråden och rätta mig gärna om jag har fel.

Sedan kan du komma tillbaks och kalla mig okunnig om du anser det.
    Men SD's politik kan jag.
    Beautifully Human
  • Nice Girl Wrong Place
    Mamma till V 08 skrev 2010-08-20 22:25:02 följande:
    Jag tittade på Lena Sundströms program "de kallas rasister2 & för mig är det solklart att SD i grunden är ett rasistiskt parti. De som säger "jag är inte rasist", men röstar på SD måste verkligen vara grundlurade eller bara lite mindre begåvade.

Tyckte speciellt om att hon tog upp hur SD påstår att svenskarna föder för några barn, för att i nästa stycke påstå att invandrarna föder för många. Det är alltså bara vissa barn som är önskvärda?

Jag tänker inte ge mig närmare in i detta mer än så. Men jag hoppas verkligen ni som röstar på SD läst hela partiprogrammet och satt er in i vad det är ni röstar på. För det var ju någon i programmet som tyckte SD var ointressanta och ändå tänkte rösta på dem. Programmet gick på tv4 och jag tror det fortfarande ligger kvar en länk där om ni vill titta på det.
    Mmm det där tycker jag också är läskigt.
    SD vill att svenska kvinnor ska föda fler barn för att hindra att vi ska behöva arbetskraftsinvandring.
    Jag tror rent generellt föder svenska kvinnor färre barn för att de har en karriär och inte längre lever i den klassiska rollen som hemmafru.
    Men enligt SD är vissa könsroller nedärvda från födseln och man ser hellre att kvinnor föder fler barn, än att invandringen bidrar.
    Samma med synen på utomeuropeisk adoption, som man vill vara mycket begränsad med, samt slopa allt adoptionsstöd till de som vill adoptera utanför europa.
    Fram till 03 förespråkade man ett totalförbud.
    Det om något får en ju att undra, varför..?
    Beautifully Human
  • Nice Girl Wrong Place
    MirandaSthlm skrev 2010-08-20 22:27:40 följande:
    Men suuck....
    Varför suck?
    Det hon säger är ju sant.
    SD kanske inte är uttalade rasister i dag. Men det är ett i grunden rasistiskt parti, det är ju knappast en hemlighet.
    Numer är de mest främlingsfientliga, det kan du inte förneka.

Som sagt, rösta på vad du vill men det är ju många som får känslan (genom att delta i alla dessa trådar) att många som röstar på SD inte verkar veta vad de röstar på. En del är pålästa, men inte alla.
    Beautifully Human
  • Nice Girl Wrong Place
    Joppis skrev 2010-08-20 22:31:26 följande:
    Såna här saker gör att man funderar iaf....

Två brutala dåd på en vecka i samma län (med över 420.000 invånare)...

Brutalt knivdåd den 20/8

"Han beskrivs som mörkhyad med kort, taggigt hår och bar kavaj "

Brutal våldtäkt den 18/8

"30-åringen som misstänks för våldtäkten i Rejmyre häktades på fredagen. Mannen skulle ha utvisats ur Sverige redan sommaren 2006"

Nice!
    Jag visste att du skulle komma.

Invandrare begår brott här och svenskar begår brott utomlands.
    95% av alla invandrare har aldrig misstänkts för något brott.
    Det finns en överrepresentation som vi gått igenom 2 miljoner gånger.
    Känns det rätt att kollektivt bestraffa?
    Att ogilla invandrare för att en minoritet är kriminella?
    Det är ju inte logiskt någonstans.
    Beautifully Human
  • Nice Girl Wrong Place
    Joppis skrev 2010-08-20 22:40:40 följande:
    Det är bara jag och Leif GW Person som anser att problemet är stort och växer?
    Svarar du aldrig på frågor?
    Beautifully Human
  • Nice Girl Wrong Place
    Jossan90 skrev 2010-08-20 22:41:57 följande:
    Så man är rasist bara för att man inte vill eller kan hjälpa hela världen!
    Läste du vad jag skrev?
    Ditt inlägg har ingen koppling alls till mitt.
    Beautifully Human
  • Nice Girl Wrong Place
    ohyeahitsme skrev 2010-08-20 22:46:58 följande:
    1. Jag väljer att rösta på SD för deras kriminalpolitik, inte för deras invandringspolitik, i första hand. Så nej, det är inte den viktigaste frågan för mig.
    2. Ja, jag tror på deras koncept eftersom delar av deras idéer prövats på annat håll och visat sig FUNGERA. I både Danmark och i Norge vad gäller invandring och i USA vad gäller kriminalpolitik.
    3. Det är långt ifrån en snabbfix, men ett steg i rätt riktning mot en hållbar framtid.
    Kriminalpolitiken i USA fungerar??????
    Beautifully Human
  • Nice Girl Wrong Place
    Joppis skrev 2010-08-20 22:47:35 följande:
    Minioriteten....börjar ändras känns det som. Det har folk reagerat på. Hur ogärna du än vill att det ska vara så...
    Det är din känsla Joppis, faktum kvarstår.
    Beautifully Human
  • Nice Girl Wrong Place
    Jossan90 skrev 2010-08-20 22:51:16 följande:
    jo, du påstår att man är rasist om man röstar på SD. Jag får gärna vara rasist i era ögon men jag vet att jag inte är det. känner många indvandrare som jag tycker om. Så hur kan jag vara rasist eller alla vi andra som röstar på SD?
    NEJ

Det påstod jag inte.
    Citera mig där jag påstod det, tack.
    Beautifully Human
  • Nice Girl Wrong Place
    Jossan90 skrev 2010-08-20 22:58:41 följande:
    jag har också blivit kränkt pga mitt ursprung och jag är svensk! Blivit kallad svenne och har suttit i samma rum med massa indvandrare som har snackat skit om sverige..
    Ni gör ju samma sak!

Invandrare snackar skit om svenskar, svenskar snackar skit om invandrare, ni säger svartskalle, de säger svenne, i alla gymnasieskolor, på alla arbetsplatser, snackar folk skit, om allt och alla och väldigt ofta.

Ska vi förbjuda någon att uttrycka sig negativt om Sverige eller svenskar?
    I sådana fall skulle ju förbudet fungera omvänt också och då skulle ju inte SD existera.
    Beautifully Human
Svar på tråden Tråden för oss som tänker rösta på SverigeDemokraterna!