• MirandaSthlm

Tråden för oss som tänker rösta på SverigeDemokraterna!

Eftersom det finns så många trådar MOT SverigeDemokraterna så tycker jag det skall finnas en tråd för oss som är FÖR SverigeDemokraterna.

sverigedemokraterna.se/

Btw... Jag är inte rasist, jag är pianist då jag slår ner både dom svarta och dom vita tangenterna. ~ Tindra 2010-05-15 ~
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-20 22:22
    Tyvär verkar det ramla in väldigt många SD-motståndare och denna tråd är främst för SD-anhängare så var vänligen och respektera detta i denna tråd. Vill du diskutera emot SD finns alla andra trådar att välja på, bara just inte denna. Tack på förhand!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-21 12:59
    Här är iaf SDs åsikter från deras sida som vi kan diskutera:

Våra åsikter

* En trygg och värdig ålderdom
    * Ett nära europeiskt samarbete utan överstatlighet
    * Jämställdhet och ökad trygghet för landets kvinnor
    * En ansvarsfull invandringspolitik
    * Krafttag mot brottsligheten
    * Slå vakt om familjen
    * Värdig vård för alla
    * En trygg och kunskapsinriktad skola
    * En ansvarsfull och hållbar miljö- och energipolitik
    * En rättvis arbetsmarknad och minskad arbetslöshet
    * Ett starkt och modernt svenskt försvar
    * Låt Sverige förbli Sverige
    * En levande landsbygd och ett djurvänligt samhälle
  • Svar på tråden Tråden för oss som tänker rösta på SverigeDemokraterna!
  • MirandaSthlm
    emmy skrev 2010-08-21 13:36:07 följande:
    I demokratins namn förstås....den som är till för alla, utom vissa!
    Ja precis. Men ju mer motstånd jag möter mot SD desto mer känner jag att det är partiet för mej. SD-anhängare är ju numera en minoritetsgrupp som förföljs och hatas för deras oliktänkande.

Och det kommer från folk som är emot förtryck av politiskt oliktänkande. Helt sjukt. Förvånad
    Btw... Jag är inte rasist, jag är pianist då jag slår ner både dom svarta och dom vita tangenterna. ~ Tindra 2010-05-15 ~
  • ohyeahitsme

Jag tror att många blandar ihop begreppen svensk, svensk och svensk.

Svensk statstillhörighet eller medborgarskap är en sak, svensk nationalitet eller kulturell bakgrund är en annan sak och svensk etnicitet eller "genetisk arvsmassa" är en tredje sak.

Om jag flyttar till östra Turkiet kommer jag förmodligen inte att bli betraktad som kurd bara för att jag bor där i några år. Beror det på att de är rasister? Nej, de är realister, det är en stor skillnad.

Hade det däremot funnits en kurdisk stat hade jag kanke kunnat ansöka om uppehållstillstånd och medborgarskap. Då hade jag därefter blivit betraktad som kurdisk medborgare, men inte av kurdisk nationalitet eller etnicitet.

Min barn däremot hade kanske lärt sig språket, kulturen och religionen. De hade då varit både kurdiska medborgare, en del av den kurdiska nationen, men inte en del av den kurdiska etniciteten.

• MirandaSthlm
    SunnyBunny skrev 2010-08-21 13:37:10 följande:
    hm..kan inte läsa det? jag kommer in på sidan men sen blir jag utkastad direkt! men det förklarar ju varför jag inte kunde komma in på deras sida igår!
    Ok här är det som står på den sidan ang sabtotage:

Sverigedemokraterna offer för internationell hackerattack

2010-08-21 07:26

Sverigedemokraternas partisajt ligger för tillfället nere. Orsaken är att partiet sedan i torsdagskväll varit utsatt för en avancerad internationell hackerattack.

För ett par dagar sedan upptäckte IT-avdelningen att partiets webbserver var utsatt för en DDoS-attack, vilket resulterade i att webbsiten gjordes oåtkomlig för besökare. Dessa attacker kommer i huvudsak från den europeiska kontinenten och är ihållande.

Ted Ekeroth, sverigedemokraternas IT-chef, kommenterar:

- Attackerna påbörjades under torsdagskvällen då vi kunde observera många anrop från utlandet, i huvudsak från europeiska länder. Det är tydligt att trafiken inte är verklig trafik utan endast är ämnad att belasta webbservern för att vanlig trafik ej ska nå fram. Vi analyserar nu anropen till servern och jobbar på åtgärder för att snarast möjligt få tillbaka webbsidan i ett stabilt tillstånd.

- Att denna attack inträffar just nu, i valrörelsens slutskede, är knappast en slump. Vår bedömning är det är fråga om ett beställningsjobb från våra antidemokratiska motståndare i Sverige. Med tanke på de fysiska attacker och mötesstörningar vi fått utstå sedan förra valet och alla de hot som inkommit, är det knappast orimligt att anta att våra motståndare även vill tysta vår närvaro på Internet. Vi har dock fått in ett par tips och spår som vi kommer utreda och anmäla till polisen, säger Ted Ekeroth.

• MirandaSthlm
    And3rsson skrev 2010-08-21 13:36:34 följande:
    [email protected]">[email protected]

Denna mejladress kan ni skriva till för att få tag i valblanketter!!!!!
    Tack. Har mejlat dom nu. Glad
  • ohyeahitsme
    MirandaSthlm skrev 2010-08-21 13:42:24 följande:
    Ja och SD's valstuga vid Sergels Torg blev vandaliserad inatt...
  • sumpbäver
    MirandaSthlm skrev 2010-08-21 13:38:48 följande:
    Ja precis. Men ju mer motstånd jag möter mot SD desto mer känner jag att det är partiet för mej. SD-anhängare är ju numera en minoritetsgrupp som förföljs och hatas för deras oliktänkande.

Och det kommer från folk som är emot förtryck av politiskt oliktänkande. Helt sjukt. Förvånad
    Mmm, se bara vad som händer just nu. SDs hemsidor är hackade, valstugorna förstörs och valarbetare hotas. Det är demokrati i sann kommunistordning. De flesta av SDs partilokaler ligger undangömda i källarlokaler, det blir nämligen för dyrt att köpa nya fönster varje dag.

Jag är övertygad att allt som sker ger motsatt effekt, i.a.f stärker det min tro på SD. Men det förstår inte de odemokratiska, hatiska vänsterslöddret.
  • MirandaSthlm
    ohyeahitsme skrev 2010-08-21 13:45:28 följande:
    Ja och SD's valstuga vid Sergels Torg blev vandaliserad inatt...
    Japp.. läste det med. Väldigt demokratiskt,
  • StilaM
    SaraA2 skrev 2010-08-21 13:20:12 följande:
    Det var bara några år sedan professorerna Richard Lynn och Tatu Vanhanen sammanställde sin forskning i en bok med titeln " IQ and the wealth of nations", samt boken "Race Dfferences in Intelligence - An evolutionary study" av Lynn som du säkert i sådant fall skulle tycka var intressant.

"Its central finding: the world average IQ is no more than 90, equivalent to the mental age of a white 14-year-old. (Standardized IQ tests are normed to 100, the mental age of the average white 16-year-old.) Lynn also draws attention to the fact that a north-south IQ continuum has evolved, apparently through selection for survival in cold winters.

For Lynn, Race Differences In Intelligence represents the culmination of more than a quarter of a century’s work on intelligence. It was in 1977 that he first ventured into this field—some would say minefield—with the publication of two papers on IQ in Japan and Singapore. Both showed that the East Asians obtained higher averages than White Europeans in the United States and Britain. These initial studies were disputed, but the present book lists 60 studies of the IQs of indigenous East Asians, all of which confirm the original contention. IQ and the Wealth of Nations showed that variation in IQ largely explains the problem of why some countries are rich and others poor."

"Richard Lynn graduated in Psychology and took his Ph.D. at the University of Cambridge. He has been lecturer in Psychology at the University of Exeter, professor of Psychology at the Economic and Social Research Institute, Dublin, and professor and head of the department of Psychology at the University of Ulster. His main work has been on intelligence and personality."

Här är en illustration av professor J. Philippe Rushton också, som är lite enklare att förstå.

Fast de studier du anför mäter utbildningsnivå, inte begåvning eller rasbundna förutsättningar för intelligens. Det är ju något annat...
Svar på tråden Tråden för oss som tänker rösta på SverigeDemokraterna!