• MirandaSthlm

Tråden för oss som tänker rösta på SverigeDemokraterna!

Eftersom det finns så många trådar MOT SverigeDemokraterna så tycker jag det skall finnas en tråd för oss som är FÖR SverigeDemokraterna.

sverigedemokraterna.se/

Btw... Jag är inte rasist, jag är pianist då jag slår ner både dom svarta och dom vita tangenterna. ~ Tindra 2010-05-15 ~
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-20 22:22
    Tyvär verkar det ramla in väldigt många SD-motståndare och denna tråd är främst för SD-anhängare så var vänligen och respektera detta i denna tråd. Vill du diskutera emot SD finns alla andra trådar att välja på, bara just inte denna. Tack på förhand!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-21 12:59
    Här är iaf SDs åsikter från deras sida som vi kan diskutera:

Våra åsikter

* En trygg och värdig ålderdom
    * Ett nära europeiskt samarbete utan överstatlighet
    * Jämställdhet och ökad trygghet för landets kvinnor
    * En ansvarsfull invandringspolitik
    * Krafttag mot brottsligheten
    * Slå vakt om familjen
    * Värdig vård för alla
    * En trygg och kunskapsinriktad skola
    * En ansvarsfull och hållbar miljö- och energipolitik
    * En rättvis arbetsmarknad och minskad arbetslöshet
    * Ett starkt och modernt svenskt försvar
    * Låt Sverige förbli Sverige
    * En levande landsbygd och ett djurvänligt samhälle
  • Svar på tråden Tråden för oss som tänker rösta på SverigeDemokraterna!
  • MammaG
    ohyeahitsme skrev 2010-08-21 14:22:30 följande:
    Man kan börja med att följa lagen. Det gör allt för sällan många med invandrarbakgrund. Tyvärr. Jag såg några chockerande (eller för mig inte så chockerande) saker precis när jag satt och undersökte en sak, det här var spännande...

Cool
    Vilket sanslöst skitsnack. Den absoluta majoriteten med invandrarbakgrund följer lagen i samma utsträckning som svenskar. Sverigedemokrater verkar effektiv förtränga att den finns en hyfsat stor andel kriminella svenskar också.
  • ohyeahitsme
    MammaG skrev 2010-08-21 14:55:18 följande:
    Vilket sanslöst skitsnack. Den absoluta majoriteten med invandrarbakgrund följer lagen i samma utsträckning som svenskar. Sverigedemokrater verkar effektiv förtränga att den finns en hyfsat stor andel kriminella svenskar också.
    Jag vet inte vad det där baseras på. Enligt Brås undersökning från 2005 var 2001 12% av alla invandrare misstänkta för brott mellan 1997-2001 (fem år). Det är en ganska hög siffra faktiskt. Skulle det röra sig om ren sannolikhetskalkyl och slumpen avgjorde vilka som begick brott så ger 0,88^5 (dvs 25 år) att 47% av alla invandrare begår brott över en 25 årsperiod.

Nu är det ju inte slump som avgör. Vissa begår brott, andra inte. Men att 12% av alla invandrare hinner begå brott under en femårsperiod är ändå ganska mycket. Andelen växer naturligtvis över tid. Vissa begår ett brott en gång, sedan aldrig mer. Man snattar som ung eller liknande.

Enligt undersökningen från Brå växer dessutom invandrares överrepresentation i takt med att de utgör en större andel av totala befolkningen. Det förklara den explosion av mångkulturellt våld vi sett de senaste åren med mord, våldtäkter, rån och misshandel.
  • livet leker
    ohyeahitsme skrev 2010-08-21 15:02:46 följande:
    Jag vet inte vad det där baseras på. Enligt Brås undersökning från 2005 var 2001 12% av alla invandrare misstänkta för brott mellan 1997-2001 (fem år). Det är en ganska hög siffra faktiskt. Skulle det röra sig om ren sannolikhetskalkyl och slumpen avgjorde vilka som begick brott så ger 0,88^5 (dvs 25 år) att 47% av alla invandrare begår brott över en 25 årsperiod.

Nu är det ju inte slump som avgör. Vissa begår brott, andra inte. Men att 12% av alla invandrare hinner begå brott under en femårsperiod är ändå ganska mycket. Andelen växer naturligtvis över tid. Vissa begår ett brott en gång, sedan aldrig mer. Man snattar som ung eller liknande.

Enligt undersökningen från Brå växer dessutom invandrares överrepresentation i takt med att de utgör en större andel av totala befolkningen. Det förklara den explosion av mångkulturellt våld vi sett de senaste åren med mord, våldtäkter, rån och misshandel.
    Det är faktist sant, jag arbetade inom kriminalvården på ett fängelse och 80-85% som satt där hade invandrarbakgrund. Ett stort fängelse kan jag tillägga.
  • sumpbäver
    ohyeahitsme skrev 2010-08-21 14:50:49 följande:
    Nu måste jag ju invända mot alla SD-anhängare som börjar prata intelligens och IQ. Människor har objektiva och subjektiva egenskaper.

Längd t.ex är i allra högsta grad objektivt. Är en kvinna 158 cm lång, så är det nog ingen som bråkar om att den personen är kortare eller längre. Om alla i klassen säger att hon som är 158 är kortast i klassen så är det nog, om påståendet är korrekt, få som invänder och helt plötsligt tycker att hon är längst.

Vikt är en annan objektiv egenskap. Väger man 62 kg, så väger man så mycket. Det är inte så mycket att diskutera egentligen, det är ingen som plötsligt säger "Nej, men hon tycker jag väger minst 80 i alla fall, kanske 90". Det är inte en egenskap man kan ha så mycket mer åsikter om än huruvida det är mycket eller litet.

Skönhet eller utseende däremot är en subjektiv egenskap. Visst finns det de som uppfattas som väldigt snygga och de som uppfattas som väldigt fula av många. Men man hittar alltid någon som avviker. Även den fulaste kan ibland lyckas få ihop det med någon som uppfattas som riktigt snygg och alla runtomkring skvallrar och tycker att hon/han inte förtjänar honom/henne.

Personlighet är också en subjektiv egenskap. Det finns personer som uppfattas som karismatiska och andra som håller sig för sig själva och är mer reserverade. Den karismatiske personen har lätt för att få kontakt och blir snabbt populär, men även där finns undantag. Den som är lätt att tycka om kan uppfattas som ytlig medan den som är tillbakadragen uppfattas som intresant och djup.

Och IQ är just det, en subjektiv egenskap. Visst finns det personer som av många uppfattas som mer intelligenta än andra, men det är fortfarande subjektiva åsikter. Enligt västerländsk definition så har givetvis västerlänningar hög IQ, det vore konstigt annars. Det är självklart att en afrikan presterar dåligt på ett test där man ska se hur väl han matchar ideal som lyfts fram i Europa. Låt afrikanen utforma testet istället så kommer förmodligen utfallet att bli väldigt annorlunda.

Sedan finns Mensa och Triple Nine som menar sig kunna mäta människors IQ. Men allt testen gör är att utröna hur duktiga människorna är på att klara av testet. Att testet som sådant skulle ha någonting med IQ att göra är ett antagande. Möjligen rimligt sådant, men fortfarande ingenting mer eller mindre än ett antagande som aldrig kan ledas i bevis.
    Om ditt inlägg syftade på mig så har jag inte sagt att ett högt IQ gör en människa bättre på något vis. Jag bara hängde på IQ-diskussionen.

Ett IQ-test visar på om du är bra på att se samband, ditt logiska tänkande. Ungefär: gör jag så, och sen så, så blir slutresultatet så här. Kan inte tänka mig att det finns olika sätt att tänka logiskt i världen.

Det säger ju som sagt inte mycket om människor. T.o.m Hitler kan ha haft ett skyhögt IQ.
  • ohyeahitsme
    livet leker skrev 2010-08-21 15:10:53 följande:
    Det är faktist sant, jag arbetade inom kriminalvården på ett fängelse och 80-85% som satt där hade invandrarbakgrund. Ett stort fängelse kan jag tillägga.
    Ja, det är ju ingen slump att Brå valt att bara granska en femårsperiod. 12% låter inte så mycket i folks öron. Men i själva verket är det en skrämmande hög siffra och med tanke på att man bara mätt de brott dessa begått de senaste fem åren så inser man att siffran blir snedvriden.

Det innebär att enligt Brå är en invandrare som sitter inne för ett mord han begick för 5,5 år sedan inte kriminell. Jag tror att de flesta svenskar är av en annan uppfattning...
  • MirandaSthlm
    hotmamma skrev 2010-08-21 14:31:09 följande:
    Jag har oxå hört att SDs valsedlar slängs,,, Men då borde ju varje Kvinna/man som vill rösta på dom fråga efter lappen,, och ifrågasätter de varför man vill ha en valsedels så kan man väl förklara att de är lika mycket ett parti som dom andra och det är upp till mig vem jag vill rösta på,,,, Kan / ska med GLATT samvete rösta på detta parti och finns ingen valsedel så ska jag IFRÅGASÄTTA DETTA!!!!!!!!!
    Samma här.
    Btw... Jag är inte rasist, jag är pianist då jag slår ner både dom svarta och dom vita tangenterna. ~ Tindra 2010-05-15 ~
  • MirandaSthlm

jag tycker att det måste till en ritkigt krafttag mot alla kriminella. Svenskar som begår brott skall in i fängelse som står i proption till brottet och invandrare som begår grövre brott skall utvisas till dess hemland och med livstids förbud för att återvända.

Om nån mer kollar på gränsbevakarna australien så tycker jag dom gör helt rätt med visum och direkt hemskick med folk som inte följer lagen .

• ohyeahitsme
    sumpbäver skrev 2010-08-21 15:12:58 följande:
    Om ditt inlägg syftade på mig så har jag inte sagt att ett högt IQ gör en människa bättre på något vis. Jag bara hängde på IQ-diskussionen.

Ett IQ-test visar på om du är bra på att se samband, ditt logiska tänkande. Ungefär: gör jag så, och sen så, så blir slutresultatet så här. Kan inte tänka mig att det finns olika sätt att tänka logiskt i världen.

Det säger ju som sagt inte mycket om människor. T.o.m Hitler kan ha haft ett skyhögt IQ.
    Jag vet vad du menar, men det baseras fortfarande på ett västerländskt ideal. Sedan kan det vara ett ideal vi hyllar och vill uppmuntra, men det är viktigt att veta varför resultaten ser ut som de gör. Det finns de som tar IQ-test som "bevis" för att svarta afrikaner inte är lika mycket människor som européer. Det enda det egentligen säger är att de inte presterar bra på testet, eftersom de inte uppfyller mallen för västerländska ideal särskilt väl.

Det kan låta nedvärderande, men be honom göra något som går i linje med idealen i den kultur han lever i istället, så kommer han förmodligen att prestera mycket bättre än många européer. Sedan kan afrikanerna fråga sig om det inte är de vita som låtit bli att utvecklas från neandertalstadiet.
  • ohyeahitsme
    MirandaSthlm skrev 2010-08-21 15:18:34 följande:
    jag tycker att det måste till en ritkigt krafttag mot alla kriminella. Svenskar som begår brott skall in i fängelse som står i proption till brottet och invandrare som begår grövre brott skall utvisas till dess hemland och med livstids förbud för att återvända.

Om nån mer kollar på gränsbevakarna australien så tycker jag dom gör helt rätt med visum och direkt hemskick med folk som inte följer lagen .
    Gå gärna in och ha åsikter på det här:
    www.familjeliv.se/Forum-5-65/m54094592.html
  • Fru U
    ohyeahitsme skrev 2010-08-21 14:34:06 följande:
    Lagar framförallt. Det är ju ingen slum att Sverigedemokraternas ledamöter hotas öppet av Original Gangsters t.ex, de är ett hot mot alla organiserade kriminella. Dessutom håller många invandrare på med grov organiserad brottslighet, vilket jag anser är fel.

Rånet i Västberga var väl inte så snällt. Media gör gärna rånarna till tuffa hjältar, men de anställda som nu har svårt att sova och mår skit psykiskt talas det inte mycket om.

Röstar man på något annat än Sverigedemokraterna tolkar jag det som att man antingen är dum, och då får jag försöka vara lite överseende. Eller att man tycker om brottslighet för att man själv inte har rent mjöl i påsen eller av andra anledningar gillar lite mer anarkistiska samhällen, och det respekterar jag. Jag förstår tanken.
    Okej, Det är inte det jag hör från andra som tänker rösta på SD utan då handlar sed om att ta i hand, skolavslutningar i kyrkan, alkoholdrickande mm.

Det talas sällan om offerna till brott.Tyvärr. 

Det finns inget parti som anser att det är okej med brottslighet. Som jag skrev tidigare så tror jag att de flesta har samma målbild (trygghet, jobb, bostad osv) men sättet att nå dit är det som skiljer oss åt och det är därför vi har flera olika partier  
    Svaren bor i hjärtat
Svar på tråden Tråden för oss som tänker rösta på SverigeDemokraterna!