Inlägg från: Qermit |Visa alla inlägg
  • Qermit

Sydafrika-tråd!

Ja, nu börjar klumpen i magen växa sig allt större igen... ska vi bli glada eller besvikna inför denna helg?!

• Qermit

Jag har heller inte hört något . Men det ger oss hopp inför måndagen!

• Qermit
    LindiweSA skrev 2011-10-23 15:46:51 följande:
    Jag skrev ett kort mejl till Birgitta i fredags eftersom hon inte var på kontoret då, så jag hoppas få svar på några frågor om hur läget ser ut nu imorgon.
    . Håll oss gärna uppdaterade!
  • Qermit
    LindiweSA skrev 2011-10-24 13:55:45 följande:
    Inget svar från AC än. 
    Pust ... men kanske är det för att de laddar att ringa ut många bb i em?!
  • Qermit
    LindiweSA skrev 2011-10-25 15:09:24 följande:
    Hej,
    Birgitta sa att hon ska försöka lägga ut en uppdatering om adoptionsläget snart. Lite kort kan jag berätta att det inte kom något bb förra veckan och att de tre sista bb kom på fredagar (det visste vi väl redan?). En familj kom hem i helgen, (välkomna hem, grattis och hoppas att resan gick bra!) Tre familjer är i SA eller på väg till SA just nu. 15 familjer har väntat ett år eller mer nu och det är 38 ansökningar på plats i SA just nu, 2 ansökningar är på väg ner men sen kommer de inte att starta upp några nya på ett tag, inte förrän det kommit 5 bb eller mer.
    Tror det var allt, håller tummarna för att Birgitta ska få ringa två, tre stycken minst den här veckan.
    Tack för infon! Det är guld värt att få höra lite.
  • Qermit

Haha, tack Ylva. Tänkte jag skulle hålla en låg profil att det var jag som var med i Drömmen om ett barn . Klart du får adda mig, jag inboxar dig. Ja, nu håller vi verkligen tummarna för morgondagen!!! Kram!

• Qermit
    ViljaDrömma skrev 2011-10-27 21:01:36 följande:
    Oupps! The news is out...

Strålande insats Q! Vi grät en skvätt härhemma...
    <3
  • Qermit
    ViljaDrömma skrev 2011-10-27 21:04:59 följande:
    <3 right back at ya!!!

Kommer ni vara med alla avsnitt framöver nu? *hoppas*
    Vi är med mycket framöver men inte i nästa veckas program. Såvida de inte ändrat ngt förstås... Idag blev det ju bara lite adoprat men det kommer mera .
  • Qermit
    Linnis skrev 2011-10-27 21:16:49 följande:
    Har inte kommenterat på Familjeliv, men i dag måste jag ju bara. Fantastisk, strålande och sympatisk insats ni gjorde i kvällens program. 

Har adopterat från annat land än SA, men blev sååå glad över er fina insats och för att ni gav enså fin bild av hur väntande adoptivföräldrar känner.

Kram till er 
    Tack! Vi försöker få fram glädjen över att vänta barn genom adoption men också frustrationen... Och nu också sorgen över ett bb som aldrig kommer. Hoppas ni kommer att följa serien och att även våra kommande insatser kommer att uppskattas . Det värmer att höra att du uppskattade oss! Kram.
  • Qermit

Tusen tack för era fina ord! Det känns fint att kunna sätta ord på våra tankar och om ni känner igen er i dem är det ju ännu bättre.

Haha, Gracel79, maken undrar hur du kunde ana det?!

Solgudinnan, ja väntan kan man få för mycket av i a-världen... Men för en del kan det gå jättefort. Stort lycka till med adoptionen!

Svar på tråden Sydafrika-tråd!