Inlägg från: Qermit |Visa alla inlägg
  • Qermit

Sydafrika-tråd!

Tack ViljaDrömma för hoppfullt låtval. Vi (iaf jag) ger inte upp. Som Längtande SA säger så finns ju våra barn nere i SA och väntar på sin mamma och pappa. Vi kan ju inte svika dem nu när vi snart får varandra!

Längtande SA skrev 2011-11-10 13:36:10 följande:

Inte ger vi upp inte! Alla våra fantastiska barn är ju i SA och väntar på just oss! Ikväll ska jag titta på TV och gråta lite (gör visst det varje torsdag när jag tittar på Drömmen om ett barn) och dricka te! KramGlad

då är vi två som dricker te. Jag tar dock fram skämskudden... ikväll är jag bitter på tv...
  • Qermit
    Pippi Långstrump skrev 2011-11-10 17:47:08 följande:
    Varför då Q?
    Vhs tittar åt oss ikväll.
    Äsch, jag är bara lite bitter över att få vara den som sist får veta när kompisar är gravida osv... kanske lite bitter över att det ska vara så jobbigt för oss att få barn när andra får sina lätt som en plätt. Och sen är jag trött på kommentarer som "nu ska du se att du blir gravid när ni ska adoptera". Ja, ni vet ju allt det där man får höra i all välmening. Det KAN låta som att jag är bitter för att jag inte kan bli gravid men det är verkligen inte så jag menar! Jaja, vi får se hur avsnittet tas emot...
  • Qermit
    Kwela skrev 2011-11-10 19:16:30 följande:
    Tycker det är underbart Q att du berättar om hur det känns att vara barnlös och alla korkade kommentarer som sårar.
    Tack för att du tycker så! Ja, vi vill ju försöka bidra till lite förståelse. Kolla din mail förresten .
  • Qermit
    Pippi Långstrump skrev 2011-11-10 19:21:05 följande:
    Q är också trött på de antaganden!
  • Qermit
    LindiweSA skrev 2011-11-10 21:25:19 följande:
    Qermit, fantastiskt program idag också. Vår dotter blev så glad över att du pratade om "hennes" land och då berättade jag att ni också väntar barn från Sydafrika. "Vad kul, då får de ett barn som är likt mig, lika fint!" svarade hon.
    Åh, gullekommentar! Ja, hälsa henne att vi längtar efter vårt jättefina barn barn från SA!!!
    Heavy skrev 2011-11-10 21:05:35 följande:
    God kväll i stugorna!

Jag måste bara få ställa några dumma frågor till er som är experter Vi hoppas på att få vårt medgivande i slutet av dec och är jätte intresserade av SA. Jag har följt tråden rätt länge men bara skrivit några gånger

Vad betyder det att dom har blivit ackrediterade?
    Vart hittar ni det uppdaterade informationen? Står det någonstans att nya uppdateringar ang SA har kommit eller måste man läsa igenom texten och själv upptäcka  att ny text.

Jag gick just in på SA och ser inte längre texten om att dom `för tillfället inte tar mot nya ansökningar" Har dom öppnat igen eller är jag helt förvirrad?

Qemit, bra jobbat även det här programmet! Du och mannen är jätte duktiga!

Kram på er alla kämpar!

Waka waka
    Inga frågor är för dumma att ställas! Lycka till och tack för att du gillar vår medverkan.
  • Qermit
    Kwela skrev 2011-11-10 22:26:59 följande:
    Å vad gulligt sagt av din dotter LindiweSA!

Qermit- vad kul att det var några SA- föräldrar som skrev på chatten! Nu peppar vi upp som attan för det är fredag imorgon och vad skulle inte kunna avsluta veckan bättre än några BB.
    Ja, det var jättekul! Kanske några som smyghänger här?! Tänk om det kunde vara så att 111111 blir vårt datum!
  • Qermit
    Lillan73 skrev 2011-11-11 00:00:26 följande:
    Qermit har suttit och tittat på programmet på play nu efter jobbet och jag vill bara tacka för er medverkan att ni berättar hur ni känner och upplever er situation, när jag hör dig berätta så känns det som det är jag själv som sitter där och berättar då vi också gått igenom nästan på pricken samma barnlösa process och just den "förbjudna" känslan att inte kunna vara glad för när ens närmaste vän blir gravid och får barn, sorgen blir liksom dubbel på nåt vis! Efter år av väntan så fick vi tillslut vår prinsessa från SA 2008 hon var värd att vänta på Hjärta men fortfarande när jag tänker på alla IVFer så blir jag så ledsen, den sorgen bär man med sig genom livet! Ni har en fantastisk tid framför er, mötet med ERT barn, det är sååå underbart, när vi kom och mötte vår dotter så var det så självklart att det var henne vi hade väntat på, hon var utvald åt oss! Och nu är vi här igen och väntar på ett syskon till henne, väntan är annorlunda nu eftersom vi vet vad vi har att vänta allt det fantastiska vi har framför oss! Tack igen Qermit för ett fint program och hoppas på att det kommer BB imorgon, några i början på veckan och några i slutet, så borde det vara Glad
    Tack! Det värmer jättemycket att höra detta. Sorgen är stark och jag tror att den alltid kommer finnas någonstans djupt i mig men som jag också säger i programmet. När vi väl får vårt barn kommer den trängas bort och vi får uppleva en tusen gånger bättre förlossning! . Och då kommer säkert också den här väntan att kännas helt ok. Hade vi bara fått en garanti på att vi får barn hade nog allt känts så mycket enklare.
    Det är ju inte heller sorgen över biobarn som finns. Det har aldrig varit så viktigt för mig. Utan mer en sorg för allt vi gått igenom och för alla misslyckanden och att inte få vara med i den där "klubben"...

Kom igen nu alla Sverige-bb, regna in idag!!! Låt B få jobba över ikväll . (Förlåt att jag önskar dig detta B om du nu läser här...)
  • Qermit

Inte telefoner som ringer hos SA-väntande idag? Här är det dödstyst...

Längtande SA . Tack, känns skönt att vi inte gjort bort oss... Nästa vecka tar jag upp lektionen om "riktiga" och "egna" barn.

• Qermit

Nej så trist! Men då hoppas vi på måndag istället...

Ja, riktigt trökigt mail .

Svar på tråden Sydafrika-tråd!