Inlägg från: Qermit |Visa alla inlägg
  • Qermit

Sydafrika-tråd!

anteninna skrev 2011-11-13 20:17:57 följande:
    Åh det där bildgalleriet har jag aldrig sett, våran tjej är med på jättemånga bilder!! Jag har följt den här tråden för vi väntar på att få skicka papprerna till SA för syskon. Men det känns ju inte muntert när man löser hur länge de flesta sen får vänta i landet. Vi funderar på att ställa oss i fler köer, men vi vill ju egentligen bara ha från SA:(
    Så roligt att er dotter finns med på så många bilder! Och kul att jag kunde dela med mig av något som var nytt .

Nej, väntan som är nu är riktigt seg!
  • Qermit
    Hjärtat längtar skrev 2011-11-13 21:16:39 följande:
    Hur länge har ni väntat nu Qermit?

Kul att tråden som jag startade för mer än ett år sen är så aktiv! Hoppas ni får BB allihopa här snart!  
    17,5 månader har vi väntat... Det känns som vi kan det här nu och är redo för att gå vidare .

Ja, tack för att du startade tråden !
    Längtande SA skrev 2011-11-13 21:24:29 följande:
    Tack för den länken! Det värmer ett längtande hjärta :O)
    Kram
    Vassego! Kram till dig också! Imorgon håller vi hårt i mobilerna igen.
  • Qermit
    Lillan73 skrev 2011-11-14 19:26:12 följande:

Vår tjej har blivit storasyster, idag fick vi BB, en lite kille på 11 månader väntar på oss i SA! Allt bara snurrar, helt fantastiskt! GladHjärta

Härligt! Stort grattis!!! Hur dags kom samtalet, när blev ni matchade, vilken domstol? Jag vill veta ALLT!
  • Qermit
    Lillan73 skrev 2011-11-14 22:05:20 följande:
    Tack för alla Gratulationer!

Här är det kaos kan man säga, vi trodde inte vi skulle få åka förrän till våren, vi har haft våra papper i SA sedan 28:e oktober 2010, vi blev matchade den 6:e oktober med vår lille kille han finns på barnhem i Kimberley så det blir en annorlunda resa denna gång, då vår dotter är från Johannesburg. Men det är ju halvvägs till Kapstaden så det får väl bli en resa dit om allt går bra! Vi åker nästa vecka! Det kom inga fler BB idag enligt Birgitta! kram till alla Glad 
    Så spännande! Och tack för all info. Jag sänder mina varmaste tankar till er och hoppas att alla förberedelser kommer gå galant.

Och för min egen skull börjar jag fundera på om vi "sitter fast" hos den trevlige domaren i Pretoria... Hmpf.
  • Qermit
    iVantansTider at Wordpress skrev 2011-11-15 17:22:55 följande:
    Lillian 73: Stort grattis! Kommer ni att bo här i Pretoria?? I så fall ses vi!
    Varma hälsningar från ett varmt Pretoria
    Härligt att höra att ni är på plats! Har ni fått er lilla goding också? Jag hoppas att även jag + make kan komma ner och göra er sällskap om någon vecka eller så. Än har jag inte gett upp hoppet!
  • Qermit
    Hjärtat längtar skrev 2011-11-15 23:31:13 följande:
    Och egna barn får man genom adoption också Flört
    Over and out !
  • Qermit

Jag tror skarpt på ett bb på fredag . Och sen tror jag att det släntrar in 2-3 i början av dec. Det är min känsla men det kanske bara är en fet förhoppning.

• Qermit

Har ni som väntat längre än 12 mån på bb och som nu behöver skicka om vissa dokument sett något aktualiseringsintyg på ACs hemsida? Jag brukar vara "blind" och inte hitta sådant när jag letar nämligen. Och sen funderar jag lite på hur vi som ändå behöver skicka ner nytt medgivande ska göra med det där intyget. Någon som vet?

Fast helst hoppas jag ju på bb på fredag så jag slipper ta tag i allt det där pappersarbetet!

• Qermit

TUSEN TACK Längtande SA! Det ska jag genast maila över till vår utredare.

Det låter som att det är varmt och skönt i SA iväntanstider! Jag har redan packat solskyddsprodukterna  så jag är redo .

Svar på tråden Sydafrika-tråd!