Inlägg från: Qermit |Visa alla inlägg
  • Qermit

Sydafrika-tråd!

Kwela skrev 2012-01-18 18:41:28 följande:

Ser nu att vi har skrivit 1000 inlägg i tråden!!! Värt att fira. Ska genast hälla upp ett glas vin. Skål tjejer!{#emotions_dlg.flower}

Skål
  • Qermit

Vad säger ni? Tror vi på att det kanske kan komma något bb idag?! Här är en med nyladdad mobil iaf...

• Qermit
    Pippi Långstrump skrev 2012-01-23 11:59:09 följande:
    I dag för ett år sedan fick vi BB! Hoppas att ni som väntar du får era efterlängtade Barn :)
    Kram till era alla SA-vänner
    Grattis!
  • Qermit

Tortyr är bara förnamnet. Jag håller på att få ett nervöst sammanbrott .

Jag ser att ni byter nick, lite svårt att veta vilka alla är...

• Qermit

Båda bb som kom igår kom till 2010-års väntanden . Jag är fantastiskt glad för båda men speciellt för det ena. Grattis än en gång!

De som väntat längst i Sverige har nu väntat sedan maj 2010. Nu får vi hoppas att det fortsätter rulla på med bb, och gärna till oss "gamlingar" så att ni andra slipper ha våra papper och livsböcker därnere .

• Qermit
    SouthAfricamamma skrev 2012-01-25 17:05:23 följande:
    Vi adopterer gjennom abba, men det går ikke i "turordning"... Vi bare vet at det er 6 som har hatt papirene sine i SA lenger enn oss... Det er samme slags matching i Norge som i Sverige. Vi kan være de neste som får bb, men andre som har hatt papirer lenger enn oss i SA kan også få bb før oss... Akkurat som i Sverige. Eneste forskjellen på Norge og Sverige er at Norge får tildelinger både fra Pretoria og Cape Town. Men siden vi fikk våre gutter i Pretoria skal vi til Pretoria neste gang også.
    Har jag missuppfattat men är det inte så numera i Sverige också att vi kan få från andra städer än Pretoria? Fast Pretoria är det "vanligaste"?
  • Qermit
    Flybe skrev 2012-01-30 16:06:48 följande:
    Jag har en bekant som arbetar med barn som har det svårt i SA (de är inte på något sätt kopplade till Abba och SA Cares for life) och som arbetar för att hitta fosterfamiljer till barn. Jag fick precis hennes nyhetsbrev och hon skrev en sak där som jag tänker förklarar en hel del varför det tar sån tid mellan matchning och bb just nu.

Hon skriver:

Vi har 42 för färdiga foster föräldrar som väntar barn, ifrån oss och andra, men problemet ligger med socialen, vi har utmaningar med myndigheterna, hela landets social departmentet ligger i kris, det fattas 60 000 socionomer för att implementera den nya ”Children’s Act 2005 as amended” och de ligger i back med 96 000 ’orders’ bara i foster programmet här i Kwa Zulu Natal, vi har bett att ha möte med provinsens ledare i social nämnden, men det verkar tufft för dom, alla verkar att vara stressade och har svårt med tänka nytt.  Vi fortsätter att kämpa fram och kommunicera med dom och att få dom att förstå hur detta programmet kunder underlätta alla dessa typ problem, men dom har för myket att kunna tänka nytt. 
    Tack för informationen! Ja, det förklarar ju läget i SA lite mer...
  • Qermit

Ja, här är det lika dött på bb-fronten som jag vet inte vad...

Själva har vi just passerat 20 månaders väntan Skål eller snarare Demon.

• Qermit

Nu är det snart 3 veckor sedan det kom bb. Enligt min hemmagjorda statistik borde detta innebära att det snart är dags för nya att komma...

• Qermit

Usch, så olidligt det här är. Jag vill faktiskt inte vara med längre. Eller jo, men inte om det ska vara såhär jobbigt varje vardag.

Hoppas, hoppas hoppas på många bb idag och nästa vecka!!!!

Svar på tråden Sydafrika-tråd!