Inlägg från: Qermit |Visa alla inlägg
  • Qermit
    Hjärtat längtar skrev 2012-03-02 14:21:41 följande:
    Qermit: Jag drömde om er i natt, att ni fick BB idag! Synd att det inte var en sanndröm....
    Ni fick ett syskonpar, en son som var några år och en liten dotter.
    HÅLL UT, snart kommer samtalet!!! Baby 
    <3 Idag känns det lite extra tungt så jag blev jätteglad att läsa dit inlägg! Ha en fin helg och kram!
  • Qermit
    Flybe skrev 2012-03-03 09:34:11 följande:
    Drömde i natt att Abba ringde och bad oss skicka ner vår N till SA för att de ville vara säkra på att hon och vår lillebror skulle bli ett bra syskonpar. Vi skulle få hämta dem om några veckor. Vi gick med på det, och sen började världens kamp för att få tillbaka vår dotter. Vi fick till slut hämta barnen när N fyllt 20 år och lillebror 18.
    Snacka att min hjärna (och hjärta) har det jobbigt med den här väntan. Hoppas att det är över snart (och i natt får N sova i vår säng så att jag kan krama henne om drömmen kommer tillbaka!) .
    Usch så otäck dröm!!!

Nu hoppas vi att det lossnar nere i SA och att telefonerna ringer varma nästa vecka. Idag passerade vi 21 månaders väntan :( så vi ansöker om medlemsskap i den klubben...
  • Qermit
    Flybe skrev 2012-03-05 11:28:11 följande:
    Ser på ACs sida att kötiden för väntan i Sverige ändrats till närmare 4 år nu :(  (för visst har det stått 3 år där förut?).  Om inte vi skickat när vi gjorde det skulle vi nu varit på plats åtta att få skicka. Tacksam över att våra papper är i SA nu, även om även denna väntan är tung, men att halka neråt i kölistorna måste vara hemskt.

Jag är också tacksam över att de inte ändrat väntetiden i landet, då får vi hoppas att både Abba och AC tror att väntetiderna kommer att stabilisera sig.
    Måndagskram till alla som väntar och längtar.    
    Åh, har inte varit inne och läst men det var ju positivt angående väntetiden i landet !

Det måste vara jättejobbigt för alla som väntar i Sverigekön och speciellt om man trillar nedåt i listan hela tiden. Samtidigt har man chans att välja ett annat land innan man gjort iordning ansökan.
  • Qermit
    Seven Costanza skrev 2012-03-08 23:49:55 följande:
    Så spännande, håller också tummarna - följer din blogg och det är kanske Mini och eventuellt även Small som är näst på tur  {#emotions_dlg.flower}. Hoppas hur som helst att alla långväntare i tråden får besked samma vecka!
    Hihi, vi kan ju hoppas... Kul att du följer vår blogg! Ha en fin fredag och kram!
  • Qermit

Ännu en fredag utan ngt bb. Jag fattar inte hur man ska orka hoppas mycket längre...

• Qermit

Flybe, jag försöker vända på det och se positivt på det istället; det betyder att det måste börja komma många bb snart! Fast med tanke på hur utvecklingen i landet var under förra året tvivlar jag ibland...

Har det stått fyra års väntetid i Sverige på ACs hemsida förut? Det står ff drygt 1,5 år i landet. Det borde kanske vara läge att ändra det snart när vi är flera som närmar oss 2 år.

• Qermit
    Flybe skrev 2012-03-26 10:16:11 följande:
    Visst stod det väl på den danska sidan att de räknade med att det skulle sätta mer fart i april när de är färdiga med alla implementeringar av den nya lagen? April är ju snart här, så vi får hoppas att det sätter rejäl fart nu! Lider med er som väntat så länge, vi har väntat 16 månader nu och det känns redan oerhört jobbigt. Tror att AC ändrade till fyra års väntetid i Sverige för någon vecka sedan. Det är ändå positivt tycker jag att de inte ändrar väntetiden i landet. Även om ni nu är fem par som fått vänta/väntat mer än 21 månader så antar jag att de betraktar er som undantag, att ni har drabbats av alla ändringar som skett i och med den nya lagen och av tråkdomstolen i Pretoria. Det är inget fel på er eller på era papper! <3

Om jag tolkat våra bekanta rätt så kommer de att få besöka en domstol i utkanten av Pretoria och det borde ju innebära att Abba kommit på ett sätt att komma runt domarna som är besvärliga i centrala Pretoriadomstolen.

Hoppas att det är så som du säger... att vi är några undantagsfamiljer som "fastnat" någonstans och att det snart är löst. Det var ju positivt att höra att det ändrades för någon vecka sedan men att väntetiden i landet inte ändrats. Mitt i allt elände måste jag ändå säga att det är skönt att vi är flera familjer som väntat såhär länge. Jag tolkar det som att något hänt med våra matchningar men att det snart kommer att lösas. Och riktigt positivt att höra att de kanske ev hittat lösningar utanför Pretoria!
    gracel79 skrev 2012-03-26 13:48:47 följande:
    Hoppas att det sätter fart i april nu, men jag frågade Birgitta om det som stod på den danska sidan, det var inget hon kände till. Imorgon är vi uppe i 22 månaders väntan, och den bara måste vara slut snart. Tror att vi är 4 par som väntat mer än 21 månader. Hoppas att vi ses i SA snart! Det är ju måndag i dag och jag kan inte undgå att vänta lite extra på samtalet.
    Tumhållningar!!! April i SA vore väl inte helt fel?!
  • Qermit
    gracel79 skrev 2012-04-04 22:35:10 följande:
    Det är vi som är de lyckliga:) Äntligen! Om 2 veckor far vi, kan inte tro att det är sant!
    Det är så fantastiskt roligt och jag säger som Flybe. Det här kan man inte fira tillräckligt! <3
Svar på tråden Sydafrika-tråd!