Flybe skrev 2012-03-26 10:16:11 följande:
Visst stod det väl på den danska sidan att de räknade med att det skulle sätta mer fart i april när de är färdiga med alla implementeringar av den nya lagen? April är ju snart här, så vi får hoppas att det sätter rejäl fart nu! Lider med er som väntat så länge, vi har väntat 16 månader nu och det känns redan oerhört jobbigt. Tror att AC ändrade till fyra års väntetid i Sverige för någon vecka sedan. Det är ändå positivt tycker jag att de inte ändrar väntetiden i landet. Även om ni nu är fem par som fått vänta/väntat mer än 21 månader så antar jag att de betraktar er som undantag, att ni har drabbats av alla ändringar som skett i och med den nya lagen och av tråkdomstolen i Pretoria. Det är inget fel på er eller på era papper! <3
Om jag tolkat våra bekanta rätt så kommer de att få besöka en domstol i utkanten av Pretoria och det borde ju innebära att Abba kommit på ett sätt att komma runt domarna som är besvärliga i centrala Pretoriadomstolen.
Hoppas att det är så som du säger... att vi är några undantagsfamiljer som "fastnat" någonstans och att det snart är löst. Det var ju positivt att höra att det ändrades för någon vecka sedan men att väntetiden i landet inte ändrats. Mitt i allt elände måste jag ändå säga att det är skönt att vi är flera familjer som väntat såhär länge. Jag tolkar det som att något hänt med våra matchningar men att det snart kommer att lösas. Och riktigt positivt att höra att de kanske ev hittat lösningar utanför Pretoria!
gracel79 skrev 2012-03-26 13:48:47 följande:
Hoppas att det sätter fart i april nu, men jag frågade Birgitta om det som stod på den danska sidan, det var inget hon kände till. Imorgon är vi uppe i 22 månaders väntan, och den bara måste vara slut snart. Tror att vi är 4 par som väntat mer än 21 månader. Hoppas att vi ses i SA snart! Det är ju måndag i dag och jag kan inte undgå att vänta lite extra på samtalet.
Tumhållningar!!! April i SA vore väl inte helt fel?!