Sydafrika-tråd!
Jag försöker hålla hoppet uppe om att det ska komma bb snart, men just idag känns det ganska deppigt, kanske beroende på att dottern som nyligen skolats in på förskolan, inte vill gå till förskolan längre utan vara hemma med mig. Hon fick vara hemma idag eftersom hon varit ledsen både i måndags och tisdags när jag hämtat henne. Nu när hon skulle sova sa hon igen att hon inte vill gå till dagis imorgon och sen la hon till: "men mamma, kan vi inte bara åka imorgon och hämta lillebror då? Han väntar ju på oss på barnhemmet och han vill ju inte vara där förstår du väl!"
Hoppas din dotter snart finner förskolan roligare. Det är jobbigt med separationsångest. Och vad svarar man på hennes konstaterande om lillebror?!
Det där med spekulationer istf information är drygt, men nog något man får leva med. Ofta är det ju hos myndigheterna inte hos Abba eller andra adorganisationer flaskhalsen ligger och man är ju inte "du" med sin tjänsteman i alla länder. Jag är inte säker på att Abba kan ge så många fler svar.
När vi väntade förra hösten var det Abba som sa att nu (2010) under nov, dec kommer det att drösa in så många BB att vi knappt hinner med! Det blev sju -ganska normalt tempo. Vi fick dessutom BB 2,5 månader efter vi matchats hos Abba visade det sig, dvs det gick lite trögt hos myndigheterna...Vem vet, ni som väntar kanske redan är utsedda till föräldrar/föräldrar igen??
Håller tummarna för ketchupeffekt!!