-
Hon har väl Lesotho och Filippinerna också tror jag. Hoppas att det är några Sydafrikanska bb.gracel79 skrev 2011-12-08 17:59:44 följande:Ok, det förklarar varför hon inte har svarat. Vad spännande det låter! Jobbar Birgitta med fler länder än Sydafrika för tillfället?
-
Härligt med ett BB! Grattis om ni läser här på FL!
Däremot känns det väldigt tungt att det är fyra par som har väntat mer än 18 månader nu. -
Jag kom in sent i programmet och undrade varför han var i Sydafrika om han letade efter en gorilla. Trist att de inte skrev ut att det var från Sydafrika i tablån, för då hade jag ju sett hela programmet från början.Pippi Långstrump skrev 2011-12-11 22:29:41 följande:Kvällens En idiot på resa i ettan handlade bland annat om Sydafrika.
( tror att det finns på SVTplay)
Det går i repris i natt, och på lördag kl 16.05 om fler känner för att få lite Sydafrika känsla. Sen går ju Scouts Safari på barnkanalen just nu, 15.35 varje vardag (tror jag att det är). -
Den här dagen skulle vara en bra bb dag känner jag. 11-12-13, lätt att komma ihåg, jag får alltid slå i 2008 års kalender för att påminna mig om vilken dag det var vi fick vårt bb.
Grattis Abc123 på matchningsdagen! Det blir mycket firande framöver då!? Första julen tillsammans, första nyåret, sen bb-dagen, Gotchaday, och domstolsdagen. -
En finsk kompis skrev precis och berättade för mig att det kommit två bb till Finland igår och att ryktet går att abba nu sett ett ljus i tunneln hos centralmyndigheterna. Hoppas detta ger också er ett litet hopp i alla fall. Båda som nu fick barn skickade in pappren i mars-april 2010.
Hoppas att ryktet stämmer och att det kommer att komma massor av bb under början av 2012.
Kram till er alla som väntar och längtar -
Precis så kände jag 2007 och 2008 fick vi vår 07a. 2012 kommer att bli ett väldigt trevligt år för många i den här tråden! Jag längtar efter alla härliga bb som kommer att trilla in.Pippi Långstrump skrev 2011-12-16 17:36:16 följande:Förra året bestämde jag att 2010 inte var vårt år- men nu har vi en 2010 i vår famn.
Kram till er alla! -
Ja, så känns det här också. Storasyster längtar så efter lillebror och ligger och gråter efter honom på kvällarna.Längtande SA skrev 2011-12-20 07:22:37 följande:Väntar Väntar Väntar Väntar Väntar Väntar Väntar Väntar....
Längtar längtar längtar längtar längtar längtar... Detta är ingredienserna i jul... eller hur...
Jag har drömt dröm efter dröm om bb och första mötet och alltid är det något som går fel på slutet. Drömde en sån otäck dröm inatt att jag inte klarar av att skriva ner den.
Det är dock ganska skönt att inte behöva ha telefonen i närheten hela tiden och att få lite vila, men visst är det en sorg att vi fortfarande bara har ett barn och jag förstår att det är ännu värre för er som väntar på ert första barn.
Våren 2012 kommer att bli fantastisk, det måste den ju bli, nu när det är så många här i tråden som har väntat så länge. Tänk vad vi ska fira!!! -
Den där bävan känner jag också, allt oftare ju fler det är som får vänta mer än 18 månader. Känner bottenlös skräck vid tanken att vi kanske inte hinner få vår tvåa. Skjuter tankarna och skräcken framför mig och försöker hålla modet och hoppet uppe. Men Qermit, jag tror inte att det är någon risk att ni inte snart får se era drömmar gå i uppfyllelse. <3Qermit skrev 2011-12-20 10:28:42 följande:Längtande SA, du glömde bävar bävar bävar. Det är iaf en stor ingrediens hos mig i min julstämning. Jag bävar supermycket för vad som händer om vi inte får bb i januari, februari, mars osv. Det börjar inte kännas som all väntan kommer ge frukt någon dag längre . Oftast går det bra att puffa undan den känslan men ibland, som idag, fungerar det inte.
-
Vet ni förresten vad Lindiwe betyder? Det är ett Zulu-namn och betyder "har väntat". Ganska passande användarnamn eller hur...
-
Låter som en väldigt bra idé. Önskar alla i Sydafrikatråden en riktigt god jul och ett välsignat 2012.Qermit skrev 2011-12-22 13:11:40 följande:Nu tar jag FL-ledigt några dagar. Passar på att önska er alla en riktigt god jul!
-
Jag längtar till 2012, kan vi inte spola fram bandet lite nu???ViljaDrömma skrev 2011-12-28 21:00:16 följande:Ja hjälp vilken underbar tråd detta kommer bli nästa år! Då kommer alla efterlängtade BB ramla in och det ska bli fantastiskt att läsa om det här!!! Längtar!!!
-
För ett år sedan fick våra vänner bb ganska snabbt efter att Abba öppnats. Nu hoppas jag att Abba smäller upp dörrarna med full kraft i år också och att det får ramla in två-tre bb minst i januari. :)
-
Vem var det som tipsade om en blogg som en tjej som arbetat på Door of Hope hade? Var det Stephanies blogg? Är det någon som har adressen, jag orkar inte bläddra igenom alla 93 sidorna för att hitta den.
Jag fick igår veta att det var Stephanie som gav vår dotter hennes namn, hon kände igen Ns ögon på min profilbild på FB. Skulle vilja läsa bloggen en gång till nu när jag vet att hon tog hand om vår flicka. -
Tack för länken! Jag är så lycklig över att ha fått kontakt med Stephanie som ju är den person som tog hand om vår dotter de första veckorna av hennes liv.gracel79 skrev 2012-01-05 09:08:02 följande:God morgon!
Här kommer länken: stephatdoh.blogspot.com/
Förra gången fick vi barnbesked i januari, hoppas på många BB i januari i år också:) -
Vi hämtade henne i juli 2008, men hon var bara på DoH i någon vecka, sen fick hon pga platsbrist flytta till ett annat barnhem.gracel79 skrev 2012-01-05 12:44:14 följande:Stephanie verkar vara en underbar person. När hämtade ni er dotter? Det har du säkert skrivit tidigare, men jag kommer ej ihåg, vi hämtade vår dotter i feb -08. Tänkte bara på om de varit på barnhemmet samtidigt.
-
Stephanie jobbar inte på DoH längre så jag tror att det är ok. Hon är hemma i Canada och pluggar just nu. Jag hade skrivit något på DoH's FB sida och hon kände igen vår dotters ögon på min profilbild. Det känns otroligt att hon skulle känna igen hennes ögon så här mer än fyra år sedan hon först träffade vår dotter, och sen, efter bara någon vecka, blev N förflyttad till ett annat barnhem så efter det såg hon ju inte henne särskilt ofta. Jag hoppas att hon har mer information om Ns första veckor i livet, för vi fick inte så mycket från den tiden i hennes bakgrundsdokument och så kanske hon har fler kort på henne.Kwela skrev 2012-01-05 16:17:52 följande:Vad spännande med Stephanie! Måste ju vara ovärderligt! Hur kom du i kontakt med henne? Är det ok av Abba och AC? Jag skulle jättegärna vilja ha kontakt med hon som tog hand om vårt barn!
-
ja, och så har de stängt Starfishprogrammet och fyllt det rummet med toddlers också, så det är nog väldigt fullt där just nu. :(Pippi Långstrump skrev 2012-01-05 18:26:37 följande:Door of hope har nyligen öppnat ett hem till utanför Joburg.
-
Är det på måndag Abba öppnar igen? Bara en dag kvar när man inte behöver vakta telefonen i så fall.
Jag tror att jag ska öppna resväskan och packa om den lite, har hittat fler saker som ska med till SA när det väl blir dags så det är nog bäst att försöka få plats med dem i resväskan också så att jag inte tappar bort dem igen... -
Jag antar att det är mig du tänker på. Personen som har kontaktat mig bor inte i Sydafrika och arbetar inte längre på barnhemmet och vår dotter var dessutom på det barnhemmet i endast en eller två dagar innan hon skickades vidare till ett annat barnhem. Jag har därför mycket svårt att se att det skulle vara något problem att ha lite kontakt med henne då och då.iVantansTider at Wordpress skrev 2012-01-10 18:03:45 följande:Hej på er alla
Jag snubblade på denna text när jag skulle läsa om återrapporter till Sydafrika på ACs hemsida. Med tanke på den dialog som förts här om att ha kontakt med volontärer från barnhem:
"... Direktkontakt via mail till barnhemmet (eller till någon enskild person som arbetar eller är volontär på barnhemmet) är direkt oförenligt med riktlinjerna för adoptionsarbetet i Sydafrika och i vårt samarbetsavtal med Abba har vi förbundit oss att se till att sådan kontakt inte förekommer.
Överträdelser mot detta kan äventyra det fortsatta adoptionsarbetet mellan Adoptionscentrum och Sydafrika... "
Jag vill inte vara gnällig och jag förstår att det är roligt för er och ert barn att ha denna kontakt, men snälla tänk er för, för alla andras skull....